دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: طرح تحویل قبض گاز در منازل پس از قرائت کنتور برای نخستین بار در این استان از بهشهر آغاز می‌شود، وی همچنین قطع گاز مازندران از طرف ترکمنستان را مصداق عدو شود سبب خیر دانست که این بحران با مدیریت جهادی رفع شد.

بهشهر پایلوت طرح صدور قبض گاز پس از قرائت کنتور/ رفع بحران گاز با مدیریت جهادی/ «عدو سبب خیر شد»

محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اشاره به قطع گاز ایران از میادی ترکمنستان از اول ژانویه، اظهار داشت: این اقدام هر چند سخت بود اما مصداق بارز «عدو شود سبب خیر» شد بطوریکه شرکت ملی گاز براساس مدیریت جهادی خود وارد میدان شد و برخلاف 10 میلیون مترمکعب گاز که ترکمنستان به مازندران و 10 میلیون مترمکعب به سرخس می داد؛ با برنامه‌ریزی مناسب، ظرفیت ایستگاه‌های تحت فشار را افزایش داد و خط 30 اینچ ایستگاه رشت را به 40 تبدیل کرد.

وی افزود: اکنون ایستگاه تقویت فشار رشت که 45 سال عمر داشت با حداکثر ظرفیت در حال کار است، ایستگاه تقویت فشار رامسر که سه کمپرسوره بوده به چهار کمپرسور افزایش یافت، ایستگاه تقویت فشار در نکا نیز که غیرفعال بوده، آن هم به سرویس اضافه شد و از طرفی از ایستگاه عسلویه به خراسان رضوی نیز انشعابی گرفتیم که به ایستگاه دشت شاد می‌آید.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: با فرهنگ جهادی توانستیم این بحران را مدیریت کنیم، اکنون نیز طی فردا و پس فردا (شنبه و یکشنبه) که دمای هوا منهای دو درجه بوده و از نور تا رامسر بارش برف داریم، شرایط خوبی در توزیع گاز وجود دارد، گاز صنایع و سی.ان.جی‌ها نیز وصل است و در خانگی نیز مشکلی وجود ندارد.

ابراهیم‌زاده گفت: از مردم می‌خواهیم که الگوی مصرف را رعایت کنند و دمای منزل خود را بین 18 تا 20 درجه نگه داشته باشند تا مشکلات پیش رو برطرف شود و با عزم ملی به گاز ترکمنستان نیز نیازی نداشته باشیم.

وی درباره هزینه مصرف گاز اظهار داشت: هر متر مکعب گاز، 350 تومان هزینه برای دولت در بر دارد که تنها 100 تومان آن از جیب مردم پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: در مازندران خانه‎های ویلایی زیادی داریم، خبری از نظام مهندسی و پنجره‎های دو جداره در این ساختمانها نیست و حتی در برخی از ساختمانهای جدید نیز خیلی به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: هنوز هم خیلی ها وقتی از منزل خارج می‌شوند شیر اصلی گاز را نمی‌بندند و بخاری‌ها همچنان روشن است در حالیکه از نظر هزینه و ایمنی باید خاموش باشند.

وی درباره توزیع قبض در درب منزل گفت: حذف قبض کاغذی را در دستور کار داریم و شهرستان بهشهر نیز پایلوت این طرح است به این صورت که پس از قرائت کنتور در منازل، همانجا قبض مصرف به مشترکان تحویل داده می‌شود.

ابراهیم‌زاده درباره کنتورهای دیجیتالی و محاسبه هزینه‌های مصرف از این طریق، اظهار داشت: این دستگاه‌ها جدید هستند و دقت آنها نیز بیشتر است، نصب کنتورخوان‌های جدید از بهمن ماه آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پایان بیان کرد: تا اتمام سال 97 همه روستاها گازدار می‌شوند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها