دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران مطرح کرد
معاون فرهنگی – پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تربیت پنهانی در بین فرزندان در حال شکل‌گیری است، گفت: دنیای مجازی ، فرزندان بویژه کودکان و نوجوانان را به مسیر دیگری برده است
شکل‌گیری تربیت پنهان در فرزندان/ فضای مجازی دانش‌آموزان را به مسیر دیگری می‌برد

محمد شعبانی در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: مطبوعات و رسانه عرصه بسیار حساس ، جذاب و پرخطر است، حساسیت به این لحاظ که جامعه می‌تواند از آن تأثیر بگیرد و جذاب به خاطر نوع نگاه است؛ بیان حقایق خیلی مهم است و بسیاری از انسانها هستند که می خواهند آن را کتمان کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه فضای رسانه تغییر یافته است و دانش‌آموزان نیز بی‌تأثیر از این فضا نیستند، لذا برای مربیان پرورشی جدید الاستخدام کارگاه آموزشی برگزار کردیم که هم به مهارتهای زندگی آنها افزوده می‌شود و هم می‌توانند با اشراف به این موضوعات، دانش‌آموزان را راهنمایی کنند زیرا نسل امروز با سرعت بالایی در حال یادگیری مطالب است و باید مطالب صحیح به آنها آموزش داده شود و نسبت به خطراتی که در فضای مجازی در کمین آنهاست، آشنایی پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: قبل از عید نوروز برنامه‌های زیادی داریم که مهمترین آنها راهیان نور است؛ تاکنون 15 هزار دانش‌آموز به مناطق جنوب و جنوب غرب اعزام شدند و از نیمه اسفند به بعد نیز اعزام دانشجویی آغاز می‌شود.

شعبانی با اشاره به فضای مجازی و اینکه تربیت پنهانی در بین فرزندان در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت: دنیای مجازی ، فرزندان بویژه کودکان و نوجوانان را به مسیر دیگری برده است و سعی ما این است تا آنها را نسبت به تبعات این راه آگاه کنیم.

وی در پایان گفت: استان مازندران در سالجاری در پرسش مهر توانست 17 رتبه را کسب کند، در حوزه فرهنگی نیز 45 رتبه، در قرآن و عترت 12 رتبه، در فراخوان مقاله نیز 16 رتبه و در مجموع نیز حدود 150 مربی و دانش‌آموز مازندران در بخش فرهنگی – پرورشی دارای رتبه‌های بالا شدند و هر کدام از آنها در کشور حرفی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار