دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
عضو هیئت علمی دانشگاه:
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: خواص عزت خود را با پول نفروشند و نسبت به نقشی که دارند درست اقدام کنند و به سمت عزت انسانی و درست بروند.
خواص عزت خود را با پول نفروشند/ شهردار باید با رأی مردم انتخاب شود

همت محمدنژاد در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران که در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی برگزار شد در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اعتقاد به اینکه رسانه ابزار آموزش و اطلاع‌رسانی است، اظهار داشت: اینکه تعداد رسانه‌ها در مازندران زیاد است، خیلی خوب است و نشان‌دهنده دموکراسی در کشور ایران است که با این حجم در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اما رسانهها باید به تکلیف خود عمل کنند، انتقال ارزشها و واقعیت‌ها به مردم، کمک به رونق اقتصادی، رشد و ‌توسعه شهرها، فقرزدایی و نخبهپروری ازجمله این رسالت‌ها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه وضعیت رسانه‌های مازندران را خوب توصیف کرد و گفت: رسانهها از نظر مالی مشکل دارند، مسئولان مرتبط کار درستی را از نظر ساز و کار برای رسانه‌ها و خبرنگاران ندارند، باید مسائل مالی آنها تأمین شود تا دغدغه‌های آنها کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران یک کشور در حال توسعه است، گریزی به فعالیت شهرداری‌ها زد و گفت: حیطه کار شهرداری در حد شهر است اما در کشورهای پیشرفته تمام مسائل و امورات شهر را شهرداری‌ها در اختیار دارند.

محمدنژاد افزود: باید در قانون شهرداری‌ها بازنگری صورت بگیرد و شهردار از قدرت بیشتری در شهر برخوردار باشد تا به توسعه و رشد شهر کمک کند.

وی بیان کرد: باید مدیریت مردمی در شهر باشد و از همه ظرفیت‌های مردم در اشتغال، رشد، توسعه و پیشرفت شهر استفاده کنیم.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، اظهار داشت: رسانه‌ها باید مردم را بیدار و هوشیار کنند، نخبه‌پروری کنند تا مردم به انسانهای شایسته و بایسته رأی دهند و شهرهایی مثل ساری از این وضعیت نجات یافته و به سمت توسعه پیش برود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: کاندیداها براساس پول‌محوری نباید رأی بیاورند، اگر نااهلان به شورا راه پیدا کنند، شهر به سمت توسعه‌یافتگی نمی‌رود.

وی ادامه داد: خواص عزت خود را با پول نفروشند و نسبت به نقشی که دارند درست اقدام کنند و به سمت عزت انسانی و درست بروند.

محمدنژاد درباره اینکه آیا با انتخاب شهردار بصورت رفراندوم موافق هستید یا خیر، گفت: بله، معتقدم شهردار باید بصورت مستقیم با رأی مردم انتخاب شود.

انتهای پیام/ 1001


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار