دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران:
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: مهمترین رکن انقلاب یعنی وحدت را باید حفظ کنیم، اگر به این مقوله توجه نشود، آسیب‌های جدی متوجه ما خواهد بود.

مهمترین رکن انقلاب وحدت است/ انتخابات دموکراسی واقعی است

عیسی قاسمی‌طوسی در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران که با شرکت فعالان حوزه مطبوعات، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: رسانه‌ها پلی بین مردم و مسئولان هستند، رسالت آنها بسیار مهم است و باید تلاش کنند تا اخبار درست ، صادقانه و منصفانه را به مردم منعکس کنند.

وی با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در مسیر فعالیت رسانه‌ای افزود: در جاهایی شاید در مسیر تبیین‌شده حرکت نشود، بنابراین ضرورت دارد که مسیر را درست و احیا کنیم.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: بهشدت با بداخلاقی از هر نوعی که باشد مخالف هستم، دوست دارم آنچه که هست گفته شود، بهترین موضوع در هر کاری صداقت است و این صداقت بسیار تأثیرگذار است و سرمایه اجتماعی که به دنبال آن هستیم را تقویت خواهد کرد.

قاسمی‌طوسی ادامه داد: شاید گروه و جمعی از اینکه خبر کذبی منشتر بشود استقبال کنند اما خیل عظیم مردم دوست دارند اخبار را صادقانه و منصفانه در اختیار داشته و با مسائل مختلف آشنا باشند و تا جایی که می‌توانند برای کشور خدمت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 38 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و اکنون بصورت میانگین هر دو سال یکبار انتخابات برگزار می‌شود، اظهار داشت: انتخابات همان دموکراسی واقعی و فرصتی برای مردم است تا افراد مطلوب خود را انتخاب و آنها را در جایگاه‌های مشخص شده منصوب کنند.

عضو شورای اداری مازندران بیان کرد: تأکید اصلی بر این است که مردم با حضور گسترده خود در انتخابات مشارکت کنند؛ اگرچه همه انتخابات مهم هستند اما ریاست جمهوری ویژگی خاص دارد زیرا رئیس جمهور نماینده نظام است و باید از منابع کشور و مردم به خوبی دفاع کند.

قاسمی‌طوسی با بیان اینکه مهمترین رکن انقلاب یعنی وحدت را باید حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: اگر به این بخش و مقوله توجه نشود، آسیب‌های جدی متوجه ما خواهد بود.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در پایان با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در22 بهمن امسال، اظهار داشت: پس از 22 بهمن دیدیم که صحبتهای رئیس جمهور آمریکا درباره ایران تعدیل پیدا کرد، این نشان می‌دهد که هر جا مردم در صحنه باشند، دشمن به نتیجه نخواهد رسید، حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها