دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
نماینده ساری و میاندرود در گفتگو با آوای خزر عنوان کرد
عضو هیئت رئیس مجلس و نماینده مردم ساری و میاندرود گفت: مازندران به اندازه کافی تاوان تضاد و تقابل و سطحی‌نگری را داده است و باید به رشد تمامی استان بیندیشیم، وی معتقد است که بخش‌های کشاورزی، صنعت و ... در هر شهری که قابلیت رشد دارد، تقویت شود.
ضرورت تقویت کشاورزی، صنعت و گردشگری در شهرهای دارای قابلیت رشد/ مازندران به اندازه کافی تاوان تضاد و تقابل را داده است/ به رشد تمام استان بیندیشیم

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: در استان مازندران گاهی دغدغههای سیاسی، فرعی و گروهی «اصل» می‌شود و مسئولان از مسائل مهم باز می‌مانند.

وی با بیان اینکه دیدگاه همه نمایندگان و مسئولان و صاحبان تصمیم باید استانی باشد، افزود: هر شهرستانی که در مسائل گردشگری، صنعتی، کشاورزی، تولیدی و ... امکان قابلیت بیشتری دارد باید تقویت شود و با این نگاه سراسر مازندران رشد می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مازندران به اندازه کافی تاوان و سطحی‌نگری، تضاد، سوءمدیریت و تقابل را پرداخت کرده است و اکنون پرداختن به این مسائل، بار هزینهای سنگینی روی دوش مردم می‌گذارد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: سرمایه‌گذاری و نگاه کلان در مازندران باید تقویت شود، در عزل و نصب‌ها دقت بیشتری بهخرج داده شود.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری اظهار داشت: در شرایط فعلی، جامعه نیاز به آرامش بیشتری برای برگزاری انتخابات دارد و این همه‌پرسی مهم باید بدون بی‌طرفی و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم باشد.

نماینده ساری و میاندرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره قطع گاز مازندران از سوی ترکمنستان گفت: استاندار، مجمع نمایندگان و شرکت گاز مازندران در کنار وزارت کشور و وزارت نفت با همراهی مردم و مدیریتی که از سوی استانهای گیلان و گلستان در شرق و غرب مازندران انجام شد، توانستند بحران قطع گاز را مدیریت کنند.

عضو خانه ملت گفت: در این شرایط وزارت نفت قول داد که خط گاز 42 اینچ سمنان به ساری را به‌سرعت به اتمام برساند، درباره تأمین منابع مالی آن نیز قول‌هایی داده شد، علاوه بر خط اصلی، چهاردانگه و دودانگه نیز در برنامه هستند و به موازات آن، پیمانکاران در روستاها مستقر شدند.

وی ادامه داد: 25 میلیارد تومان برای گازرسانی این دو منطقه با 6 -7 پیمانکار در حال انجام است، دستگاه‌های اجرایی و وزارت نفت نیز کمک کردند تا این اقدام مؤثر انجام شود.

یوسفنژاد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در مازندران اظهار داشت: هم عملکرد وزارت بهداشت و هم دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این بخش قابل دفاع است و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران نیز اخیراً پس از بازدیدی که از مراکز درمانی این استان داشتند، اقدامات انجام‌شده در بخش سلامت و پزشک خانواده را به‌نوعی قابل قبول و تحسین دانستند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار