دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
مسئول بسیج رسانه مازندران:
مسئول بسیج رسانه مازندران گفت: خبرنگاران و رسانه‎های برآمده از جامعه اسلامی و انقلابی باید در تراز انقلاب باشند.
رسانه‌های برآمده از انقلاب باید در تراز انقلاب باشند

به گزارش آوای خزر از نکا، حسن افشار امروز در آیین معرفی مسئول جدید کانون بسیج رسانه این شهرستان اظهار داشت: برای اینکه حرف انقلاب را بزنیم نیاز به تربیت نیروهای متعهد و انقلابی بویژه در حوزه رسانه داریم و بسیج با ورود به این عرصه توانسته است در تمام شهرستان‌ها کانونهای رسانه را راه‌اندازی کند.

وی افزود: دشمن با تمام ابزار در حال رصد فعالیتهای ایران بویژه جوانان بوده و حوزه مهم و تأثیرگذار آن نیز رسانه است.

مسئول بسیج رسانه مازندران بیان کرد: اگر در گذشته جنگ ما سختافزاری بود و فرماندهان، پیاده نظام و سرباز در آن درگیر نبردی سخت با دشمن بودند اما امروز خاکریزها، فرماندهی و ابزار جنگ تغییر یافته است، دشمن تلاش میکند با جنگ نرم به شیعههراسی، ایرانهراسی و اسلامستیزی در جهان دست پیدا کند.

افشار با اشاره به اهمیت رسانه در جهان امروز اظهار داشت: رسانه مرز ندارد و جامعهای موفق است که در انتشار عملکرد خود وارد میدان شود، لذا معتقدیم که هر پایگاه بسیج در کشور باید خود یک رسانه باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز دنیا تشنه اسلام ناب است و این کار توسط رسانهها امکانپذیر است، اظهار داشت: شناساندن اسلام ناب توسط اصحاب رسانه امکان‌پذیر است، خبرنگاران و رسانههای برآمده از جامعه اسلامی و انقلابی باید در تراز انقلاب باشند، اسلام ناب را بشناسانند و به دنبال مطالبهگری از حقوق مردم باشند.

افشار در پایان با بیان اینکه آنچیزی که دشمن به عنوان گزینه روی میز از آن صحبت میکند تنها یک انحراف است، گفت: در این شرایط، باید گوش به فرمان رهبری معظم باشیم و با بصیرت حرکت کنیم.

فرمانده سپاه نکا نیز در این جلسه با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان است و آنها با ایجاد هر فضایی سعی دارند تا ضربه سنگینی به انقلاب و نظام اسلامی بزنند، در این شرایط وظیفه رسانه و بویژه رسانههای انقلابی، روشنگری است.

سید ابراهیم شریفی با اشاره به تشکیل بسیج رسانه در شهرستانها گفت: بسیج امروز همانند گذشته به دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌پردازد اما خاکریزها و نبردها تغییر کرده است، امروز رسانهها باید در خط مقدم این جنگ باشند و به نهادینهکردن آرمانهای امام و شهدا کمک کنند.

وی در پایان گفت: با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و حرکت در مسیری که ولی فقیه برای ما ترسیم کرده است، باید در مسیر انقلاب قدم برداریم.

در پایان این جلسه ضمن تقدیر از زحمات رقیه حسینی مسئول سابق کانون بسیج رسانه نکا، حسین زحمتکش به عنوان سرپرست جدید بسیج رسانه این شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار