دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در سه سال گذشته 230 هزار مترمربع فضای بهداشتی درمانی به این استان اضافه شده است، وی همچنین اظهار امیدواری کرد که بازسازی 88 مرکز خدمات شهری و مرکز جامع سلامت روستایی مازندران تا هفته دولت انجام شود..
88 مرکز بهداشتی شهری و روستایی مازندران نیازمند بازسازی هستند/ اضافه شدن 230 هزار مترمربع فضای بهداشتی در مازندران طی سه سال گذشته

به گزارش آوای خزر از ساری، قاسم جان‌بابایی امروز در آیین افتتاح متمرکز 657 پروژه حوزه سلامت کشور که در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: یک‎سوم مراکز بهداشتی در مازندران بصورت استیجاری بودند و فضای مناسبی نیز نداشتند، با تلاشی که صورت گرفته تقریباً تمام خانه‌های بهداشت از حالت اجاره بیرون آمدند.
وی با اشاره به خدمات مراکز جامع سلامت روستایی بیان کرد: افراد بالای 30 سال بسیاری به این مراکز مراجعه کردند و از نظر فشار خون  و دیابت غربالگری شدند، افرادی بودند که تاکنون از دیابت خود اطلاعی نداشتند که تعداد آنها به بیش از 5 هزار نفر می‎رسد و سه برابر این تعداد نیز پردیابتیک بودند، بیش از 5 هزار نفر نیز پُرفشاری خون داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در بحث  دندانپزشکی نیز خدمات خوبی ارائه شد که در همین راستا می‎توان به فلورایدتراپی 200 هزار دانش‎آموز و بیش از 80 هزار فیشورسیلانت دندانهای دانش‎آموزان اشاره کرد.
جان‌بابایی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد جمعیت مازندران دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند، خاطرنشان کرد: مراجعان با حضور در این مراکز و پاسخگویی به سوالات و تست‎هایی که از آنها صورت می‎گیرد نسبت به بیماریهای غیرواگیر خود مطلع و به نوعی دارای شناسنامه سلامت می‎شوند و در صورت لزوم نیز تحت مراقبت قرار می‎گیرند.
وی اظهار داشت: در سه سال گذشته مجموعاً 230 هزار مترمربع فضای سلامت در مازندران اضافه شده و 80 هزار متر مربع آن تنها در بخش درمان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: در حال حاضر 61 مرکز خدمات شهری و 27 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با سابقه بیش از 30 سال در این استان داریم که امیدواریم بتوانیم این مراکز را تا هفته دولت بازسازی کنیم.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها