دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
معاون بهداشتی وزیر بهداشت:
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم از هر گروه سنی می‎توانند از زیرساختهای سلامت استفاده کنند، گفت: ارائه خدمات در تمامی مراکز جامع سلامت کشور رایگان است.
مردم از زیرساخت‎های حوزه سلامت استفاده کنند/ ارائه خدمات رایگان در مراکز جامع سلامت

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال 93 و 94 بیش از 1500 میلیارد تومان برای ساخت، تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی یا مراکزی که قدمت بالایی داشتند هزینه شد.
به گزارش آوای خزر از ساری علی‌اکبر سیاری امروز در آیین افتتاح متمرکز 657 پروژه حوزه سلامت کشور در ساری که در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم تنگناهای مالی، به دلیل نیازی که در بخش سلامت دیده می‎شد، 20 هزار پرسنل جدید را از طریق خرید خدمت و شرکتی به عنوان کارشناس مراقب سلامت و کارشناس تغذیه و روان استخدام کردیم.
وی با اشاره به هزینه‏ هایی که در بخش سلامت انجام شده و به همه گروه‎های سنی خدمات ارائه می‎شود، افزود: ارائه خدمات در مراکز جامع سلامت رایگان بوده و پیام بهداشتی وزارت بهداشت و درمان این است که  همه مردم برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت خود به واحدهای بهداشتی مراجعه کنند.
سیاری با اشاره به اینکه اکنون 90 درصد بیماریها غیرواگیر هستند، بیان کرد: در این زمینه برنامه مدونی برای مردم ایران در نظر گرفتیم و آنه را به چهار گروه تقسیم می‎کنیم.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: در این تقسیم‎بندی که پس از غربالگری صورت می‎گیرد، درصدی از مردم کارت قرمز دریافت می‎کنند و آنها افرادی هستند که در معرض خطر سکته‎های قلبی عروقی و مغزی قرار دارند.
وی با اشاره به رویکرد مهمی که دولت در حوزه سلامت دارد، اظهار داشت: در سال 93 و 94 بیش از 1500 میلیارد تومان برای ساخت، تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی یا مراکزی که قدمت بالایی داشتند هزینه شد، این در حالی است که از سال 82 تا 92، تنها 200 میلیارد تومان در این بخشها هزینه شد.
سیاری با اشاره به مشکلات سلامت در حاشیه شهرها، بیان کرد: امسال برای نخستین‎بار سه نیروی انسانی جدید در کشور به نظام مراقبت بهداشتی در سطح مراکز بهداشتی شهری اضافه شد.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: بیش از 70 درصد جمعیت کشور در شهرها و از این تعداد نیز میزان قابل توجهی در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند به همین دلیل، اکنون بیش از 10 میلیون نفر از آنها زیر پوشش نظام سلامت قرار گرفتند و نیاز بود تا بخش مراقبت بهداشتی را تقویت کنیم.
سیاری با بیان اینکه در دولت جدید به مناطق محروم توجه زیادی شده است، خاطرنشان کرد: 657 واحد ارائه خدمات بهداشتی در کشور که امروز افتتاح شد؛ مربوط به روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و مناطق محروم است که به نسبت جمعیت، بیشترین واحدها در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.
وی در پایان گفت: مدیران جهادی از خود گذشته هستند و از اینرو می‌توانند منابع موجود را با مدیریت صحیح تبدیل به خدمت کنند.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار