دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران:
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اشاره به اسراف‌کاری و هدر دادن مواهب الهی در کشور و اینکه جامعه اسراف‌کار دچار فروپاشی می‌شود، گفت: اگر فرهنگ بریز و بپاش در جامعه را به بهانه اینکه «مال خودمان است و خرج می کنیم و آنها چون نفت ندارند خرج نمی کنند» ادامه بدهیم دیگر نیازی به دشمن بیرونی نداریم.
«اسراف‎کاری» در ایران بیداد می‌کند/ با فرهنگ «بریز و بپاش» دیگر به دشمن بیرونی نیاز نداریم

به گزارش آوای خزر از ساری به نقل از روابط عمومی سپاه کربلای مازندران، یدالله غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا پیش از ظهر امروز در همایش اصلاح الگوی مصرف در سالن الغدیر ساری با اشاره به مسئله اسراف در جامعه ایرانی گفت: متاسفانه در برخی از موارد در جامعه ایرانی اسراف و هدر دادن مواهب الهی بیداد می کند و اگر همینطور پیش برویم نه تحریمی لازم است و نه دشمنی! بلکه خودمان کشور را نابود و نسل های آینده را از داشتن مواهب طبیعت محروم می کنیم.

وی با اشاره به آیات و روایات و نامگذاری سال های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب با موضوع اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف افزود: در قرآن 23 بار واژه اسراف و مشتقات آن که به معنای خارج شدن از حد و اندازه و اعتدال است تکرار شده است و اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در سفارشات رهبر انقلاب بسیار دیده می شود، در منابع دینی و سیره معصومین(ع) و سفارشات بزرگان ما نیز به صرفه جویی تاکید فراوان شده است و غنی ترین فرمایشات و دستورات چه در تولید و چه در توزیع و چه در مصرف کردن داریم که اگر آن را به کار ببریم الگوی مصرف جامعه اصلاح می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا بخش اعظمی از مشکلات جامعه را بخاطر بی اندازه مصرف کردن دانست و گفت: باید روش صحیح و استفاده درست از منابع مادی و معنوی را طوری نهادینه کنیم که باعث ارتقای شاخصه های زندگی مردم شود.

غلامی تصریح کرد: وقتی به آیات قرآن نگاه می کنیم، می بینیم که خارج شدن از حد و اعتدال در مصرف کردن باعث ارتکاب جرم و گناه می شود و بخش اعظمی از مشکلات در جامعه به اسراف و بعضا تبذیر برمی گردد. چون اسراف و تبذیر در بعضی جاها یک معنا دارد و وقتی مقابل هم قرار میگیرند معنای متفاوتی پیدا می کند. بعضا کار ما از اسراف گذشته است و به تبذیر رسیده است.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف باعث بهبود کیفیت زندگی مردم می شود، گفت: وقتی درست مصرف کنیم و وقتی هزینه ها کمتر شود، دارایی و منابع، ماندگاری پیدا می کند و در جاهای مناسب تر از آن استفاده می شود. در اسلام هم افراط و هم تفریط مذمت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی با اشاره به اینکه هر 10 سال یکبار میزان مصرف سوخت ایران دو برابر می شود، تصریح کرد: مصرف سرانه سوخت در ایران 11 لیتر در روز است اما در کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن 2/5 لیتر، در انگلیس 3/5 ، در فرانسه 1/9 لیتر و در کانادا 6 لیتراست، 9% سوخت دنیا را ایرانی ها مصرف می کنند درحالی که یک درصد جمیعت دنیا را تشکیل میدهیم .اگر این فرهنگ بریز و بپاش در جامعه را با بهانه اینکه مال خودمان است و خرج می کنیم و آنها چون نفت ندارند خرج نمی کنند ادامه بدهیم دیگر نیازی به دشمن بیرونی نداریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا افزود: سالانه 38 درصد بودجه کشور به یارانه سوخت تعلق می گیرد بعد می گوییم چرا عمران و آبادانی و پیشرفت رفاهی جامعه کند است؟! سرانه مصرف نان در ایران برای هر نفر 160 کیلو در سال است در حالیکه استاندارد جهانی در کشورهای اروپایی مثل فرانسه 56 کیلو و در آلمان 70 کیلو است، یعنی مردم ایران سه برابر کشورهای دنیا، نان مصرف می کنند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به گزارش صندوق بین المللی پول که ایران را دومین کشور دنیا در مسئله پرداخت یارانه معرفی می کند، گفت: دولت در سال 90 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می کند، در 10 سال آینده یارانه نانی که دولت باید بپردازد 600 هزار میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: سرانه انرژی در ایران به ازای هر نفر، 5 برابر بیش از سرانه کشورهای دیگر است، در بخش ساختمان و مسکن آماری که منتشر شده، مصرف انرژی ما به ازای هر متر مربع 6/2 برابر متوسط دنیاست. اگر نگاهی به ساخت و ساز خانه هایمان و در و پنجره های آن بیندازیم متوجه اتلاف انرژی می شویم.در مصرف برق، کشور ایران جزء 19 کشور پرمصرف دنیا محسوب می شود این در حالیست که سالانه 4 هزار میلیارد تومان یارانه برق پرداخت می شود. مصرف گاز در ایران بعد از کشورهای آمریکا و روسیه در رتبه سوم دنیا قرار دارد. اگر گذشتگان ما هم همینگونه مصرف می کردند دیگر چیزی برای امروز ما باقی نمی ماند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اثرات سوء اسراف در زندگی اجتماعی و فردی انسان گفت: بنا به روایات و احادیث، اسراف باعث کاهش برکت در جامعه می شود، اسراف فقر را به همراه می آورد و وقتی منابع را درست مصرف نکردیم و اسراف کردیم منابع و مواهب تمام می شود.

وی ادامه داد: اسراف، هلاکت بهمراه می آورد، به فرموده حضرت علی(ع) جامعه اسراف‌کار دچار سقوط اخلاقی می شود. وقتی جامعه به سمت ریخت و پاش رفت از مسیر اصلی و اعتدالی خارج می شود این یعنی ناهنجاری، اسراف، اختلاف طبقاتی را بهمراه می آورد . جامعه اسراف‌کار دچار فروپاشی می شود. قرآن زشتی اسراف را آنقدر بزرگ می شمارد که آن را کار شیطانی دانسته و مسرفین را هم شیطان می خواند.

حجت السلام غلامی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی آن را چاره کار دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی که رهبری انقلاب تاکید بر آن دارند گامش اصلاح الگوی مصرف است، اگر صرفه جویی کنیم و اعتدال را در اقتصاد رعایت کنیم و نیاز به بیرون را کم کنیم و به داشته های خود تکیه کنیم، دیگر نیازی به واردات نیست.

وی در پایان اظهار داشت: این مصرفی که الان در جامعه داریم الگویش دینی نیست الگویش دنیایی هم نیست آنهایی که دنیایی هم فکر میکنند اینجور مصرف نمی کنند. راه چاره، اصلاح الگوی مصرف است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار