دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
استاندار مازندران در همایش فاتحان فاو در نوشهر:
استاندار مازندران گفت: تاكنون کتاب‌های بسیاری در رابطه با رشادت‌های رزمندگان در عملیات والفجر 8 منتشر شد اما ضرورت دارد براي آگاهي نسلهاي جوان، چهره‌هاي نامدار دفاع مقدس دست به قلم شده و آن حماسه‌هاي ماندگار را جاودانه كنند.
چهره‎های نامدار دفاع مقدس با قلم خود عملیات والفجر 8 را جاودانه کنند

به گزارش آوای خزر از نوشهر، استاندار مازندران در همایش فاتحان
فاو که در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از لشکر ویژه 25 کربلا به عنوان لشكري ظفرمند و خط شکن ياد كردند و اين توصيف بيانگر عظمت و جايگاه اين لشكر در دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه عملیات والفجر 8 بزرگترین عملیات آبی و خاکی بود كه با حضور گسترده رزمندگان و بيش از 3 هزار غواص و قایق سوار انجام شد، افزود: در عمليات والفجر هشت كه با نام مبارك بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا برگزار شد، با شروع عملیات بچه‌های لشکر 25 کربلا، خط شكني كردند و اولین لشکری بودند که وارد شهر فاو شدند و پرچم امام رضا(ع) را بر بالای مناره مسجد فاو به اهتزاز در آوردن.

استاندار مازندران گفت: رزمندگان و فرماندهان لشکر 25 کربلا با هدايت و فرماندهي سرداران دلاوري همچون مرتضي قرباني سرداران شهيدي چون طوسی و حاج بصیر، نقش بسیار مؤثری در پيروزي هاي دفاع مقدس داشتند كه تقديم 10 هزار و 400 شهيد سرافراز خود بيانگر اوج شهادت طلبي و فداكاري اين ديار علوي در دفاع مقدس است.

ربیع فلاح بیان داشت: عملیات والفجر 8 طولانی ترین عملیات دفاع مقدس بود كه در20 بهمن ماه سال 1364 به منظور آزادسازی شهر فاو انجام و سبب قطع ارتباط رژیم بعثی عراق با خلیج فارس شد .

وی ادامه داد: عبور از رودخانه عریضی همچون اروند و تسخیر منطقه مهم شبه جزیره فاو يك فتح الفتوح بزرگ بود كه تمام نقشه هاي دشمنان را در آن مقطع نقش بر آب کرد.

استاندار مازندران اظهار داشت: تاكنون کتاب‌های بسیاری در رابطه با رشادت‌های رزمندگان در عملیات والفجر 8 منتشر شد اما ضرورت دارد براي آگاهي نسلهاي جوان و نوجوان چهره هاي نامدار عرصه دفاع مقدس دست به قلم ببرند و آن حماسه هاي ماندگار را با نگارش و به تصوير كشيدن جاودانه كنند.

فلاح گفت: ارزش‌هاي دفاع مقدس بخشي از ارزش ها و آرمانهاي اجتماعي جامعه اسلامي ما محسوب مي‌شوند و ضرورت دارد همگان براي حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس گام بردارند.

وی با بیان اینکه امروز تقويت روحيه انقلابي و جهادي تنها راه برون رفت از مشكلات و زمينه ساز اقتدار و امنيت پايدار است، خاطرنشان کرد: به همين منظور بازآفريني فرهنگي ارزشهاي دفاع مقدس با معرفي نمادها و قهرمانان اين عرصه يكي از ضروريات است و برگزاري اينگونه همايشها مي تواند به معرفي چهره ها و آثار دفاع مقدس كمك كند.

استاندار مازندران بیان کرد: حفظ و پاسداري آثار و خاطرات دفاع مقدس گنجينه شکوه و اقتدار ایران است و به تقويت روحيه انقلابي و جهادي كمك مي كند و همه در اين زمينه مسئول هستند.

فلاح در پایان گفت: از همه فرماندهان شجاع و دلاور و رزمندگان غيور لشكر سرافراز و هميشه پيروز 25 كربلا فاتحان فاو كه اين فضاي معنوي و ارزشي را خلق كردند بويژه از سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به پاس حضورشان در اين همايش عظيم تقدير میکنم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار