دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
دادستان بهشهر اعلام کرد
دادستان عمومی و انقلاب بهشهر از تشدید برخورد با اخلال‎گران امنیت اجتماعی در پایان سال و ایام نوروز خبر داد و گفت: از همه ظرفیت‎های موجود برای مقابله با هنجارشکنان استفاده می‌کنیم.
تشدید برخورد با اخلال‎گران امنیت اجتماعی در پایان سال و ایام نوروز/ استفاده از همه ظرفیت‎ها برای مقابله با هنجارشکنان

به گزارش آوای خزر از بهشهر على صداقت با توجه به نزديك شدن پایان سال و ایام عيد نوروز و در راستای طرح پيشگرى از حوادث و تضمين سلامت آحاد جامعه اظهار داشت: تک چرخ زدن، انجام حرکت نمایشی مارپیچ، حرکت در پیاده رو، حرکت در جهت مخالف مسیر مجاز و دیگر حرکات از این قبیل توسط راکب موتورسیکلت از مصادیق بارز جـرم و اخلال در نظم و آسایش عمومی است.

وی افزود: مجموعه دستگاه قضايى شهرستان بهشهر در جهت حفظ سلامتی شهروندان و رعایت حقوق شهروندی مردم با این افراد با جدیت بیشتری برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بهشهر گفت: با موتورسواران متخلف نیز براساس قانون و بدون اغماض رفتار خواهد شد تا شاهد کاهش بروز حوادث و تلفات جانی و مالی ناشی از اینگونه حوادث باشیم، لذا ضمن تذكر به آنها اعلام می‎شود که دستورات مقتضی در جهت برخورد قاطع و قانونی با رانندگان متخلف به نیروهای محترم  انتظامی و راهنمایی و رانندگی توسط دادستانی صادر شده است.

صداقت ادامه داد: این افراد باید بدانند که برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، اگر کسی‌ با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز بدارد، به سه ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‎شود.

دادستان عمومی و انقلاب بهشهر گفت: برای آسایش و آرامش مردم عزیز از تمامی ظرفیت قانونی در جهت برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه استفاده می‎کنیم و از طرفی برابر ماده ٦١٩ قانون مجازات اسلامى هر فردی که در اماكن عمومي يا معابر متعرض يا مزاحم اطفال يا زنان شده و يا با الفاظ و حركات مخالف شئون و حيثيت به آنها توهين کند، به حبس  و شلاق محكوم و وسيله نقليه این افراد حداقل ٣ ماه توقيف می‎شود.

وی در پایان به تمام رانندگان متخلف و هنجارشكن وسايل نقليه اعم از موتورسیکلت و خودروها اخطار داد که در صورت ادامه رفتارهای آنها، مشمول برخورد شدید و سريع و قانونى می‎شوند.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار