دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
وزیر ورزش اعلام کرد
وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر 11 هزار فضای ورزشی در اختیار آموزش و پرورش و نیروهای مسلح قرار دارد و تنها 300 فضای ورزشی کشور در اختیار مجامع کارگری است.
11 هزار فضای ورزشی در اختیار آموزش و پرورش و نیروهای مسلح / 300 فضای ورزشی در اختیار مجامع کارگری

به گزارش آوای خزر از ساری، مسعود سلطانی‌فر امروز در حاشیه سفر یکروزه به مازندران، اظهار داشت: امروز در کشورهای توسعه یافته جهان با ایجاد ساز و کار مناسب توانستند با اقتصادی کردن ورزش، سرمایه‌های بخش خصوصی را جذب ورزش کنند.

وی با بیان اینکه از طریق اقتصادی شدن حوزه ورزشی بخش زیادی از مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی در این بخش مرتفع می‌شود، افزود: وزارت ورزش و جوانان با شرایط موجود به تنهایی نمی‌تواند نیازهای ورزشی کشور را در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تأمین کند و نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استفاده از امکانات و تجهیزات موجود ورزشی دستگاههای دولتی و غیر دولتی در استان‌ها دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: هم اکنون حدود 11 هزار فضای ورزشی در سطح استانهای کشور زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش و نیروهای مسلح و 300 فضای ورزشی نیز در اختیار مجامع کارگری است.

این مسئول با بیان اینکه به دنبال انعقاد تفاهمنامه‌های دوجانبه برای بهره‌گیری از این امکانات به نفع آحاد مردم جامعه هستیم تا بتوانیم در راستای تأمین سلامت عمومی بیشتر مؤثر باشیم، خاطرنشان کرد: اگر این امکانات در اختیار آحاد مردم جامعه قرار گیرد، بخش زیادی از کمبود امکانات ورزشی در استانها نیز جبران می‌شود.

سلطانی‎فر گفت: برنامه دولت تدبیر و امید برای رسیدن به موفقیت در کارها مشارکت مردم در تمام امور از جمله ورزشی است.

وی اظهار داشت: دولت با افزایش 40 برابری تعداد تشکل‌های غیر دولتی رویکرد خود برای مشارکت‌دهی مردم در تمام امور را به اثبات رسانده است و جوانان در این واگذاری‌ها نقش پُررنگ‌تری خواهند داشت.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: تا قبل از دولت یازدهم 50 تشکل غیر دولتی در کشور فعال بود که امروز تعداد آنها به 1500 مجموعه مردم‌نهاد رسید و حدود 600 تشکل نیز در نوبت دریافت مجوز قرار دارند.

سلطانی‌فر اذعان داشت: تجربه نشان داد که ما نیاز به مشارکت مردم در تمام امور داریم و با ورود مردم مشکلات و کم و کاستی‌ها کاهش خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: برای توسعه ورزشی نیاز به توجه به اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری بهینه از امکانات و تجهیزات ورزشی در داخل کشور داریم.

به گزارش آوای خزر، مسعود سلطانی‌فر و هیئت همراه ایشان، امروز از دو پروژه ورزشی مهم در ماهفروجک ساری، ورزشگاه 5000 نفره جویبار، استادیوم ورزشی فریدونکنار و ورزشگاه بابل که همه آنها در حال ساخت هستند بازدید کرد و  در پایان نیز سالن ورزشی مرحوم مجدآرا بهنمیر با حضور وزیر افتتاح شد.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار