دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام رشد اقتصادی در پاییز و در 9 ماهه امسال، گفت: رشد اقتصادی در پاییز با احتساب نفت 8.9 و بدون آن 6.4 است، در 9 ماهه امروز نیز با احتساب نفت 7.2 و بدون احتساب نفت نیز رشد اقتصادی 5 درصد است.
رشد اقتصادی 9 ماهه کشور با احتساب نفت؛ 7.2 و بدون نفت؛ 5 درصد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام رشد اقتصادی در پاییز و در 9 ماهه امسال، گفت: رشد اقتصادی در پاییز با احتساب نفت 8.9 و بدون آن 6.4 است، در 9 ماهه امروز نیز با احتساب نفت 7.2 و بدون احتساب نفت نیز رشد اقتصادی 5 درصد است.

به گزارش آوای خزر از ساری، محمدباقر نوبخت عصر امروز در جلسه شورای اداری مازندران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: در سالجاری 16.6 هزار میلیارد تومان برای 7500 واحد تولیدی و صنعتی در کشور تسهیلات رونق تولید پرداخت شد که 1012 واحد مربوط به مازندران و به ارزش 428 میلیارد تومان تسهیلات بوده است.

وی افزود: 46 پروژه در مازندران به ارزش 990 میلیارد تومان حاصل مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران بود که تاکنون بیش از 80 درصد آن اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کل منابعی که سال جاری در اختیار دولت قرار گرفت 178 هزار میلیارد تومان بود، تصریح کرد: اما 294 هزار میلیارد تومان مجموع هزینههایی بود که باید برای کارهای عمرانی و خدماتی در کشور ارائه میشد.

این مسئول بیان کرد: در دو ماه گذشته بیش از 2 میلیون و 900 هزار بشکه توانستیم صادرات نفت را داشته باشیم و دولت یازدهم باید در شرایطی باید این خدمات را ارائه کند که منابع درآمدی آن نصف شد و به همین دلیل سعی داشتیم تا هر چه سریعتر زنجیر تحریم اقتصادی را پاره کنیم، در همین شرایط 14 هزار و 700 میلیارد تومان تنها از کشاورزان گندم خریدیم تا بتوانیم از کالاهای استراتژیک حمایت کنیم.

نوبخت گفت: در فصل پاییز، گروه کشاورزی 5.4 درصد، گروه صنعت 14 درصد و خدمات نیز 6.6 درصد رشد اقتصادی داشته است و رشد اقتصادی با نفت 8.9 و بدون نفت نیز به 6.4 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در 9 ماهه امسال نیز رشد گروه کشاورزی 5.7، گروه صنعت 10.5 و گروه خدمات نیز 5.4 درصد بوده است، همچنین رشد اقتصادی در این مدت، با احتساب نفت 7.2 و بدون احتساب نفت نیز 5 درصد است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به خسارت و بلیه‎ای که بر بخش مرکبات مازندران وارد آمد، اظهار داشت: بلافاصله پس از این مشکل، جلسه‎ای تشکیل شد و دولت برای جبران خسارت وارد شده به بخش مرکبات، 30 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد، برای خرید کیوی 20 و برای مرکبات باقی‌مانده 50 میلیارد تومان پرداخت شد، همچنین 200 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 10 درصد برای پرداخت به آسیبدیدگان در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها