دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
نمایندگان مازندران در جلسه شورای اداری با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه چه گفتند؟
تنی چند از نمایندگان حاضر در جلسه شورای اداری امروز پنجشنبه 12 اسفندماه که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، به بیان مشکلات مازندران پرداختند، شاعری از وجود 120 هزار بیکار در مازندران گفت، دامادی از عدم ابلاغ 200 میلیارد تومان تسهیلات خسارت کشاورزی گفت، اسماعیلی نیز از اعتبارات برای 3 میلیون مازندرانی گفت در حالیکه باید به 30 میلیون نفر خدمات ارائه کند.
شاعری: 120 هزار بیکار نتیجه بی‎توجهی تاریخی به مازندران است/اسماعیلی: اعتبار برای 3 میلیون؛ خدمات برای 30 میلیون نفر/ دامادی: 200 میلیارد تومان تسهیلات باغداران مازندرانی هنوز ابلاغ نشد!

به گزارش آوای خزر از ساری، دوازدهمین جلسه شورای اداری استان مازندران عصر امروز با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور در استانداری مازندران برگزار شد.

در این نشست، نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه و رئیس کمیسیون گردشگری مازندران اظهار داشت: در دهه 60 به بهانه تعادل بین کشاورزی و محیط زیست این استان را از صنعتی شدن باز داشتند، آن زمان سرمایهگذاریها اتفاق نیفتاد و چوب آن تصمیمات را خوردیم علیرغم اینکه مردم مازندران بیشترین نقش را در تداوم انقلاب داشتند.

علی محمد شاعری افزود: ظرفیتهای توسعه 3 استان شمالی و شاخصهای برخورداری را اگر با یکدیگر مقایسه کنید؛ در همین استان مازندران شاخص برخورداری معدنی 20 و صنعت 17 است، در میانگین نیز رتبه 15 را در بین 31 استان داریم، از دیگر مشکلات این است که 3 هزار تن پسماند در جنگل و ساحل ریخته میشود و از اینرو جنگلهای مازندران نابود شد.

** 120 هزار بیکار نتیجه بیتوجهی تاریخی به مازندران است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه سالانه 30 میلیون تردد در مازندران صورت میگیرد، افزود: این میزان مسافر نقش مهمی در افزایش اقتصاد ندارد، 120 هزار بیکار نتیجه بیتوجهی تاریخی به مازندران است، البته ما انسانهای ساده‎ای هستیم و مسائل را مانند برخی استانها زیاد به چالش نمی‎کشیم.

شاعری گفت: امسال با سرمای سوم آذر 95 تقریباً همه مرکبات مازندران از بین رفت، 30 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در برابر یک‌هزار میلیارد تومان خسارت، رقمی نیست.

وی ادامه داد: 100 هزار تن صید ماهی داشتیم اما به 3 هزار تن رسیده است، در دیگر صیدی در دریا نمانده است، میزان تصفیه فاضلاب کشور 40 و در مازندران 9 درصد است، تنها 10 درصد آبهای سطحی جمع‎آوری می‎شود؛ تغییر کاربریها، وضع معدن، صنعت، جنگل و دریا نیز دچار مشکلاتی است و همین‎ها سبب بیکاری شده است.

** اعتبارات برای 3 میلیون، خدمات برای 30 میلیون نفر

نماینده نور و محمودآباد در مجلس نیز در این جلسه گفت: مازندران زیبایی و ظاهری دلفریب دارد اما خدماتی که به آن داده می‎شود بسیار اندک است، اعتبارات برای 3 میلیون نفر است و خدمات‎دهی برای 30 میلیون نفر را باید ارائه دهیم.

علی اسماعیلی با اشاره به بحران‎های برف و خشکسالی در مازندران از سال 88 تاکنون، افزود: بخشی از این بحران‌ها ناشی از ضعف زیرساختها است و باید کاری انجام شود.

علی اسماعیلی ادامه داد: سد منگل در منطقه نور و محمودآباد باید زودتر به پایان برسد، مردم این مناطق با مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی مواجه هستند، این پروژه باید زودتر به سرمنزل برسد.

وی بیان کرد: 4 محور اصلی داریم اما مشکل تردد وجود دارد، از نور تا رویان مردم باید 6 ساعت در ترافیک باشند، تملک 400 متری برای کمربندی نور انجام شده اما هنوز این پروژه تکمیل نشده است، کمربندی محمودآباد نیز 150 متر آزادسازی شد اما پروژه هنوز معطل مانده است.

اسماعیلی خواستار حل مشکلات زباله و فاضلاب در مازندران شد.

شاعری: 120 هزار بیکار نتیجه بی‎توجهی تاریخی به مازندران است/اسماعیلی: اعتبار برای 3 میلیون؛ خدمات برای 30 میلیون نفر/ دامادی: 200 میلیارد تومان تسهیلات باغداران مازندرانی هنوز ابلاغ نشد!


** 200 میلیارد تومان تسهیلات باغداران مازندرانی هنوز ابلاغ نشد!

نماینده ساری و میاندرود با اشاره به دوران بیپولی و اینکه مدیران در صف مقدم تلاش هستند، گفت: همه جا برای حفظ مرزها میجنگند اینجا برای حفظ ارزشهای میجنگیم؛ پارکموزه دفاع مقدس مازندران به عنوان نماد عملیات فاو هنوز به نتیجه نرسیده و وضعیت خوبی ندارد.

محمد دامادی اظهار داشت: تکلیف ما در مازندران مشخص نیست، یکی از راهکارهایی که میتواند کمک بکند این است که ظرفیتهای نفتی این استان مشخص شده است و درصدی نیز از حق نفتی باید به مازندران پرداخت شود.

وی ادامه داد: اعتباراتی که برای مازندران میآید در حد استان نیست، 200 میلیارد تومانی که برای جبران خسارات باغداران در قالب تسهیلات در نظر گرفته شد، هنوز ابلاغ نشده است!

نماینده ساری و میاندرود با اشاره به اعتراض سورتینگداران گفت: دولت از آنها خواسته بود که ذخیره‎سازی میوه را انجام بدهند، آنها نیز حمایت را انجام دادند اما اکنون با مشکل مواجه‌اند و این مشکل باید حل شود، آنها میتوانستند امروز برای اعتراض بیایند اما نیامدند، لذا نباید از نجابت آنها سوءاستفاده کرد ، بلکه باید به کار آنها رسیدگی شود.

دامادی بیان کرد: در استان مازندران دو کمربندی استاندارد نداریم، وضع زباله مازندران نیز خوب نیست، هر روز در حال تهدید و تحصن هستیم و این مشکل باید حل بشود، شیرابه وقتی وارد زمین شود زمین کشاورزی را از بین می‎برد.

وی در پایان گفت: در استان مازندران جاده ساری به تاکام که مشکلات فراوانی را در بحث تردد و تصادفات دارد، 60 میلیارد تومان قرار بود اختصاص یابد اما خبری نشد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار