دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران خبر داد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: 3 هزار و 197 برنامه فرهنگی آموزشی به‎مناسبت هفته زن در شهرهای مختلف مازندران برگزار می‌شود، وی همچنین از راه‎‌اندازی بازارچه دائمی در شهرهای بابلسر، ساری و تنکابن خبر داد.
برگزاری 3197 برنامه فرهنگی آموزشی به‎مناسبت هفته زن در مازندران/راه‌اندازی بازارچه دائمی در بابلسر، ساری و تنکابن

به گزارش آوای خزر از ساری، مریم جمشیدی بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه مازندران که به مناسبت روز زن در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: سیاست‎گذاری برنامه‎های حوزه بانوان به‌گونه‎ای است که برگزاری فعالیت‎های فرهنگی، تحکیم بنیاد خانواده، کارگاه‎های آموزشی و بهداشتی و جشنواره‎هایی را در طول سال داریم.

وی افزود: در سال 95، 780 برنامه را در این راستا انجام دادیم و یکی از مهمترین کارهای انجام‎شده، راهاندازی بازارچه دائمی با هدف تقویت توانمندی‎های زنان و حمایت از آنها و تسهیل در اشتغال این قشر از جامعه بوده است که تاکنون در بابلسر و تنکابن راه‎اندازی شده، بازارچه دائمی زنان در آمل را در دست اقدام داریم و در ساری نیز روز گذشته یک بازارچه دائمی با 20 غرفه افتتاح شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: بحث سلامت زنان یکی از موضوعات مهمی است که در اولویت قرار دادیم و در این بخش نیز در سالجاری 1816 برنامه جهت ارتقای سلامت برگزار شده است.

جمشیدی با اشاره به تلاش امور بانوان در بخش کاهش معضلات اجتماعی بیان کرد: در 10 ماهه سالجاری نسبت به مشابه سال گذشته، کاهش طلاق را داشتیم.

وی ادامه داد: در سال 95، 2 هزار و 955 برنامه در حوزه بانوان مازندران برگزار شد که 850 مورد آن در بخش کارگاه‎های آموزشی بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد: 3 هزار و 197 برنامه استانی و شهرستانی در سراسر این استان در هفته زن برگزار می‎شود.

عضو شورای اداری مازندران گفت: شورای مجازی در این استان شکل گرفته و بیشتر بر روی محتوای دینی در شبکه‎های مجازی تأکید دارد.

جمشیدی درباره بهترین کاری که انجام داده است، گفت: برگزاری کارگاه‎های آموزشی که هر روزه در نقاط مختلف استان برگزار می‎شود، یکی از کارهایی است که علیرغم کمبود اعتبارات با همکاری دستگاه‎های اجرایی هر شهرستان مورد استقبال قرار می‎گیرد.

وی درباره انتصابات زنان در مازندران گفت: در حال حاضر 3 مدیر ارشد، 7 مدیر میانه و 215 مدیر پایه زن در این استان داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر در بخش ارائه تسهیلات به زنان برای کارآفرینی و میزان اشتغال ایجادشده، اظهار کرد: تاکنون 6 میلیارد تومان اعتبار در حوزه زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و کارآفرین استان اختصاص یافته و همه آنها جذب شده است و 300 نفر نیز مشغول کار شدند.

جمشیدی در پایان پیشاپیش سال نو را به خبرنگاران تبریک و برای همه آنها آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار