دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
قرارگاه رسانه‎ای لشگر 25 کربلا/ 1
معاون اجرایی لشگر عملیاتی 25 کربلا مازندران گفت: در سال نخست اقدامات فرهنگی در هفت‎تپه، 8 هزار زائر، در سال دوم 10 هزار و در سال سوم نیز 13 هزار زائر به این مکان اعزام شدند و پیش‎بینی می‎شود امسال این رقم به بیش از 15 هزار نفر برسد.
بازدید 31 زائر از منطقه عملیاتی «هفته‎تپه» طی 3 سال گذشته/ پیش‎بینی بازدی 15 هزار زائر از هفت‌تپه تا پایان نوروز/ احیای یادمان هفت‎تپه نیازمند همت مسئولان است

به گزارش آوای خزر، روح الله صادقی که اکنون در یادمان هفت‌تپه در جنوب کشور مستقر است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این منطقه از سال 1364 تاکنون مقر لشگر 25 کربلا بوده و رزمندگانی که در آن برهه عملیاتی اعزام می‌شدند؛ ابتدا به این مکان آمده، آموزش‌های لازم را دریافت میکردند و در نهایت به مناطق عملیاتی اعزام می‌شدند.

وی افزود: نیروهایی که از خط تعویض و با نیروهای جدید جابجا میشدند نیز از هفتتپه عبور میکردند.

معاون اجرایی لشگر عملیاتی 25 کربلا مازندران درباره اهمیت هفتتپه برای لشگر 25 کربلا بیان کرد: این منطقه از نظر دسترسی ریلی جهت حمل و نقل تجهیزات و نیروی انسانی راحت بود، به جاده ترانزیتی تهران – لرستان – خوزستان متصل بود و فرماندهان نیز دسترسی خوبی به هفتتپه داشتند و عقبه مناسبی برای لشگر 25 کربلا در جنوب کشور بود.

صادقی ادامه داد: البته پیش از این چند پادگان داشتیم اما چون پراکندگی آنها زیاد بود و فرماندهان میخواستند تا پادگان در جایی متمرکز باشد، لذا هفتتپه مکان مهمی بهشمار میرفت.

وی درباره شهدای شاخص منطقه هفتتپه اظهار داشت: این مکان در دوران دفاع مقدس چندین بار بمباران و مورد حملات هوایی واقع شد، شهدای بسیاری را از مازندران داشتیم؛ از 22 تا 34 شهید تخمین زده شده و یکی از شهدای سرآمد در هفتهتپه نیز سردار حاج جعفر شیرسوار بود که در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

معاون اجرایی لشگر عملیاتی 25 کربلا مازندران درباره اقداماتی که در هفتتپه انجام شده است، بیان کرد: چهارمین سال متوالی است که در این منطقه حاضر میشویم و تا 12 یا 13 فروردین مشغول خدمت هستیم؛ از اتوبان تا هفتتپه به طول 20 کیلومتر فضاسازی شده است، ازجمله امکانات موجود نیز پارکینک خودروها، میدان مین و معبر، ایستگاه روایتگری، دژبانی، ایستگاه صلواتی و حسینیه است.

صادقی ادامه داد: گزارشی مستند(فیلم) از بمباران هفتتپه و همچنین بازدید مقام معظم رهبری را از هفتتپه داریم که برای علاقهمندان به نمایش در میآید.

وی درباره زائران هفت‌تپه اظهار داشت: در سال نخست اقدامات فرهنگی در هفتتپه، 8 هزار زائر، در سال دوم 10 هزار و در سال سوم نیز 13 هزار زائر به این مکان اعزام شدند و هرساله به تعداد آنها اضافه میشود.

معاون اجرایی لشگر عملیاتی 25 کربلا مازندران گفت: علاوه بر اینکه از مازندران و بعضاً از استان گلستان به شکل کاروان در هفتتپه حضور مییابند؛ از اقصی نقاط کشور نیز به زیارت یادمان هفتتپه میآیند که تا امروز 3 هزار و 500 زائر داشتیم و پیشبینی میکنیم امسال تعداد زائران از 15 هزار نفر بیشتر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یادمان هفتتپه مظلوم است، اظهار داشت: اگر بخواهیم این مکان را به شکل یادمان حفظ کنیم، نیازمند بسترسازی و همت استانی است و سپاه کربلا و لشگر 25 کربلا نمیتوانند بهتنهایی این کار را انجام دهند زیرا هزینههای زیادی را میطلبد.

صادقی ادامه داد: تبدیل هفتتپه به یادمان از دغدغههای شهید بلباسی بود، به همت ایشان و خواسته بسیاری از رزمندگان اقدامات فرهنگی در این مکان انجام شد و مطالبه آنها این است که هفت‌تپه همانند «دو کوهه» و «شهید زینالدین» زنده شود.

معاون اجرایی لشگر عملیاتی 25 کربلا مازندران در پایان اظهار امیدواری کرد که هفتتپه با کمک مسئولان به صورت یادمان ملی ثبت شود تا خواسته خانواده شهدا و بویژه خانواده شهید شیرسوار تحقق یابد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها