دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
رئیس پلیس امنیت عمومی استان مازندران خبر داد:
رئیس پلیس امنیت عمومی استان از انهدام 30 باند تهیه وتوزیع مواد محترقه و پلمب 54 واحد صنفی عرضه کننده مواد محترقه در سطح استان خبر داد .
پلمب 54 واحد صنفی عرضه کننده مواد محترقه در مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری،سرهنگ احمد رضا فغانی اظهار داشت: چهارشنبه سوري كه به عبارتي تبديل به چهارشنبه سوزي شده است حالت انحراف يافته چهارشنبه سوري ايرانیان باستان است كه با صنعتي شدن جوامع و با آمدن مواد محترقه و انواع نارنجك هاي دستي با تمام آسيب ها و زيان هايش به حالت امروزي در آمده است .

وی با اشاره به خطرات ناشی از استفاده از مواد آتش زا و خطر آفرین گفت : در چهار شنبه آخر سال گروه هاي بسياري از مردم و بويژه جوانان و نوجوانان دست به اقداماتي مي زنند كه بسيار خطرناك بوده و در مواردي زياد غير قابل جبران مي باشد.

رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران خاطر نشان کرد: متاسفانه در چنين روزي تعداد زيادي از هموطنانمان ،بويژه نوجوانان وكودكان بي گناه و بي خبراز همه جا بر اثر سوختگي ها و جراحات نا شي از انفجار انواع مواد محترقه در جشني سوري وكاذب روانه بيمارستا نها مي شوند.

فغانی در ادامه از اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ها ماموران پلیس امنیت عمومی استان موفق به شناسائی و احدهای صنفی عرضه مواد محترقه در استان شدند که در این راستا با هماهنگی مراجع قضائی 54 واحد صنفی عرضه کننده مواد محترقه در سطح استان پلمب شدند .

وی از افزایش 7 درصدی کشفیات مواد محترقه نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت : 30 باند تهیه و توزیع مواد محترقه در استان متلاشی و 133 نفر از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ فغانی با اشاره به ماده 618قانون مجازات اسلامی هرگونه هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد که موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی یا بازداشتن مردم از کسب و کار شود جرم محسوب می شود،گفت: برابر با قانون با افراد مخل نظم و امنیت اجتماعی در چهار شنبه آخر سال به شدنت برخورد خواهد شد .

رئیس پلیس امنیت عمومی استان در خاتمه با توصیه به شهروندان برای کنترل فرزندان خود ازآنان خواست :احترام به حقوق همنوعان خود را فراموش نکنند و رفتارهاي پرخطر را تفریح به شمار نیاورند تا به خاطر لحظه اي شادي و هیجان کاذب،حادثه ای ناگوار را برای خود و دیگران رقم زده و یا کودکی از دیدن زیبایی ها محروم کنند .

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار