دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: فرهنگ رانندگی و استفاده از امکانات و طبیعت باید از سوی مردم جدی گرفته شود و رسانه‎ها نیز گوشزد کنند تا کاهش تلفات و خسارات را داشته باشیم.
فرهنگ رانندگی و استفاده از امکانات و طبیعت جدی گرفته شود

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح امروز در رزمایش طرح نوروزی 96 نیروی انتظامی مازندران اظهار داشت: نیروی انتظامی افتخار دارد که وام
دار حریم انسانی، اجتماعی و اخلاقی است و امروز امنیت استان را مدیون نیروهای انتظامی می‌دانیم و این نیروی مقتدر باید تلاش کند که اقتدار و توانمندی خود را نشان دهد تا احساس امنیت در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امنیت زیرساخت توسعه پایدار است و مازندران از آرامش و امنیت کامل برخوردار است، افزود: این استان بلحاظ شرایط خاصی که دارد؛ هرساله میزبان میهمانانی از سراسر کشور است و افتخار میکنیم که میزبان آنها هستیم و از همه امکانات در جهت رضایتمندی آنها استفاده میکنیم.

استاندار مازندران اظهار امیدواری کرد که نوروز 96، نوروز متفاوتی باشد زیرا دولت تدبیر و امید در جهت ایمن‌سازی راهها توجه خاصی داشته و انشاالله تونلهای سوادکوه نیز افتتاح میشود اما با اینهمه فرهنگ رانندگی و استفاده از امکانات و طبیعت باید از سوی مردم جدی گرفته شود و رسانهها نیز گوشزد کنند تا کاهش تلفات و خسارات را داشته باشیم.

فلاح با اشاره به وجود 10 هزار و 500 کیلومتر راه جادهای در مازندران اظهار داشت: با مدیریت خوب در سطح نیروی انتظامی بویژه سردار میرفیضی که از فرماندهان شجاع و پُرتلاش هستند، امیدواریم در سال 96 در آمار تلفات و خسارات جاده‌ای در جادههای شهری و روستایی به حداقل برسیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی مازندران در سال 95 رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است؛ بطور ویژه در بخش برخورد با اراذل و اوباش و مجرمان حوزه مواد مخدر به خوبی وارد عمل شده است.

استاندار مازندران در پایان گفت: برگزاری رزمایش طرح نوروزی می‌تواند در جهت هم‌افزایی و هماهنگی لازم در حوزه مدیریتی ارزش و جایگاه بالایی داشته باشد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار