دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
قرارگاه رسانه‎ای لشگر 25 کربلا/ 4
معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم مازندران که در سال گذشته در این مناطق در حال خدمت بودند، گفت: روایتگری شهید رحیم کابلی در کنار اروند و زحمات شهید محمد بلباسی در اردوهای راهیان نور هیچ‌گاه از اذهان پاک نخواهد شد.
روایتگری شهید رحیم کابلی و زحمات شهید بلباسی در اردوهای راهیان نور فراموش نمی‎شود/ برپایی نمایشگاه تجهیزات نظامی در هفت‎تپه

معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم مازندران که در سال گذشته در این مناطق در حال خدمت بودند، گفت: روایتگری شهید رحیم کابلی در کنار اروند و زحمات شهید محمد بلباسی در اردوهای راهیان نور هیچ‌گاه از اذهان پاک نخواهد شد.

به گزارش آوای خزر، سرهنگ جواد بخشی در جمع دست‎اندرکاران قرارگاه رسانه‎ای راهیان نور مازندران مستقر در خرمشهر با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور فرصت بزرگی است که می‌تواند نسل جوان و آحاد مردم را با رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا کند، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور به عنوان یک فرآیند مستمراست که از اسفندماه در مناطق عملیاتی جنوب آغاز می‌شود و در ادامه در بازه زمانی تابستان اردوهای راهیان نور غرب را داریم و پس از آن نیز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی به طور مستمر در برنامه‌ریزی های سپاه کربلا قرار دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دست اندرکاران راهیان نور کشور، این اقدام فرهنگی را بزرگترین مانور فرهنگی کشور دانستند، افزود: سالانه حدود 50 هزار نفر از مردم ولایتمدار مازندران به مناطق عملیاتی اعزام می‎شوند و امید داریم که در این سفر معنوی پیوند دفاع مقدس و نهضت عاشورا را داشته باشیم.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران درباره اهداف برگزاری برنامه فرهنگی راهیان نور اظهار داشت: معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه استکبارستیزی در بین آحاد جامعه از اهدافی است که سپاه کربلا در برگزاری برنامه راهیان نور دارد.

بخشی با اشاره به اقدامات فرهنگی رفاهی این ستاد برای راحتی بیشتر زائران گفت: اردوگاه‌های زائران مازندران در خرمشهر و اندیمشک تا حد امکان برای رفاه حال هم‌استانی‌های عزیز مجهز شده است و همچنین راه‌اندازی فضای مجازی و بستر مناسب بی‌سیمی در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر از اقدامات خوب زیرساختی برای رفاه حال زائرین مازندرانی بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: در حوزه نرم‌افزاری و چند رسانه‌ای با همت سازمان اردویی و ستاد کنگرشهدای سپاه کربلا کارهای بسیار خوبی صورت گرفته، نرم‌افزار راهیان 25 برای آشنایی بیشتر و بهتر زائران مازندرانی از عملیات‌های رزمندگان غیور مازندران طراحی شده است.

عضو هیئت رئیسه سپاه کربلای مازندران با اشاره به استقرار لشگر 25 کربلا در یادمان هفت‌تپه اظهار داشت: با تلاش لشگر عملیاتی 25 کربلا نمایشگاه تجهیزات نظامی در هفتتپه برپا شده که مورد استقبال زائران مازندران و دیگر استانها واقع شده است.

وی ادامه داد: یادمان‌های شهدا در مناطقی که رزمندگان همیشه پیروز در آن شرکت داشتند، نصب شده و همچنین یادمانهای شهدای مدافع حرم استان حال و هوای خاصی به این مناطق داده است.

بخشی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم مازندران که در سال گذشته در این مناطق در حال خدمت بودند، گفت: روایتگری شهید رحیم کابلی در کنار اروند و زحمات شهید محمد بلباسی هیچ‌گاه از اذهان پاک نخواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران حضور راویان و روحانیون جوان را از نقاط مثبت این دوره از اعزامها دانست و تصریح کرد: راویان جوان در کنار راویان قدیمی‌تر در یادمانها حضور دارند و امسال توانستیم روحانیون باانگیزه و جوان را به همراه کاروان‌ها اعزام کنیم.

رئیس ستاد راهیان نور مازندران با بیان اینکه بحث ایمنی زائران، سرلوحه کار اعزام‌ها بود، افزود: تمام تلاش خود را به کار بردیم که زائران با امنیت کامل به بازدید مناطق عملیاتی رهسپار شوند و به سلامتی به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

این مسئول گفت: با توجه به اقداماتی که در حوزه ایمنی برای کاروانهای راهیان نور صورت گرفته است، خوشبختانه تاکنون هیچگونه حادثهای برای اتوبوسها و زائران استان مازندران رخ نداده است.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران اظهار داشت: در بحث بهسازی، سپاه کربلا تمام همت خود را برای خارج کردن اتوبوسهای فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی به کار بسته است تا آرامش و راحتی خاطر و ایمنی سفر زائران تأمین شود.

وی ادامه داد: تا سال گذشته 30 دستگاه اتوبوس نو در اختیار داشتیم و در سالجاری نیز 5 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی راهیان نور مازندران برای رفاه حال زائران اضافه شده است.

بخشی با اشاره به اقدامات سپاه کربلا در حوزه سلامت زائران بیان کرد: در حوزه بهداشتی، معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان حضور ویژهای در اعزام های راهیان نور دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در پایان درباره آخرین آمار اعزامهای زائران مازندرانی به مناطق عملیاتی گفت: آمار اعزام از تاریخ 17 اسفند تاکنون به 9 هزار نفر رسید که پیشبینی می شود با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده تا 20 هزار نفر از طریق بسیج محلات به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار