دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
قرارگاه رسانه‌ای ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران/ 6
مسؤول بهداری ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران گفت: در 4 روز گذشته یک‎هزار و 850 زائر مناطق عملیاتی جنوب کشور از خدمات اکیپ درمانی این استان مستقر در یادمان‎های هفت‌تپه، اندیمشک و خرمشهر خدمات پزشکی دریافت کردند.
 ارائه خدمات پزشکی به 1850 زائر سرزمین‌های نور در 4 روز گذشته توسط بهداری سپاه کربلای مازندران
 
به گزارش آوای خزر از ساری، قربان حقی صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر در قرارگاه رسانه‌ای سپاه کربلای مازندران مستقر در یادمان‎های شهدای جنوب کشور، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه، همزمان با شروع اردوهای دانش‎آموزی برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور، فعالیت بهداری سپاه کربلای استان نیز آغاز شد و در این کار دانشگاه‎های علوم پزشکی مازندران و بابل، اداره‌کل تأمین اجتماعی و هلال احمر مازندران نیز همکاری دارند.
وی افزود: از نخستین روز فروردین‌ماه سال‎جاری تاکنون اکیپ‎های کامل پزشکی شامل 14 پزشک عمومی، پرستار، تکنسین دارو به‌همراه دارو و تجهیزات، اتاق عمل سرپایی و آمبولانس در یادمان‎ها و اردوگاه‎های هفت‌تپه، اندیمشک و خرمشهر مستقر هستند.
مسؤول بهداری ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران با اشاره به مراجعه یک‎هزار و 850 نفر برای استفاده از خدمات پزشکی به چادرهای بهداری طی چهار روز گذشته، گفت: افرادی که پس از معاینه و درمان اولیه، نیاز به انجام آزمایشات و مراحل درمانی پیشرفته‌تری دارند، به بیمارستان ولی‎عصر(عج) خرمشهر منتقل می‎شوند.
 حقی با بیان اینکه در چهار روز گذشته، داروهایی به ارزش 17 میلیون تومان براساس نسخه‌های پزشکان به‎رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته است، اظهار کرد: از افرادی که بیماری‌های خاص و قلبی دارند، تقاضا می‎شود که داروهای خود را به‌همراه بیاورند و یا به این مناطق سفر نکنند زیرا محدودیت دارویی در برخی اقلام داریم.
وی با اشاره به بازدیدهای مستمر از کیفیت مواد غذایی و آب شرب در اردوی راهیان نور، اظهار کرد: این بازدیدها از مکان‎های پخت و پز(اشپزخانه‎ها) و آب‌های آشامیدنی به‌همراه کلرسنجی است که به‌طور مرتب از یادمان‌های خرمشهر، اندیمشک و هفت‌تپه صورت می‎گیرد.
وی بیان کرد: از ابتدای مهرماه سال‌جاری تاکنون، 70 تکنسین دارو و بیهوشی، پزشک، پرستار و راننده آمبولانس با بهداری راهیان نور سپاه کربلای مازندران همکاری کردند که از این تعداد، 15 نفر پزشک عمومی بودند.
مسؤول بهداری سپاه کربلای مازندران ادامه داد: در سال‌های گذشته تعدادی مسمومیت غذایی داشتیم اما امسال به مورد خاصی برخورد نکردیم؛ البته چند مورد مسمومیت داشتیم که از دستفروش‌ها مواد غذایی خریداری کردند.
وی در پایان گفت: در همه یادمان‌ها(هفت‎تپه، خرمشهر و اندیمشک(شهید جعفرزاده)) بوفه مواد غذایی وجود دارد و زائران مناطق عملیاتی می‎توانند از این مراکز مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنند.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها