دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران/ 4 فروردین
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: در سومین روز از نوروز 96، 50 هزار و 818 نفر از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و 112 هزار و 800 نفر از روستاهای مازندران بازدید کردند، تعداد گردشگران مقیم روستاها نیز در روز گذشته به 211 هزار و 700 نفرشب رسید.
به گزارش آوای خزر از ساری، دلاور بزرگ‎نیا عصر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: تا پایان سومین روز از نوروز امسال، 58 هزار و 668 مسافر درون و برون‎شهری در مازندران توسط خودروهای سواری و وسائل حمل و نقل عمومی و علاوه بر آن 3 هزار و 600 نفر نیز از طریق قطار جابجا شده‌اند.

وی از حضور 250 نفر در قالب اکیپ مستقر در گردنه‌ها و طول محورهای مواصلاتی مازندران خبر داد و گفت: در این محورها، 225 دستگاه ماشین‌آلات مستقر شده و اکیپ راهداری به 262 مسافر خدمات ارائه کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به 309 بازدید نظارتی از واحدهای اقامتی، پذیرایی، عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی درمانی و مراکز حمل و نقل این استان تا پایان روز گذشته، گفت: 11 مورد تشویق و 8 مورد تذکر و اخطار داده شد، همچنین با بازدیدهای انجام‌شده، از 15 مورد ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم که احداث بنا داشتند؛ جلوگیری به عمل آمد.

بزرگ‌نیا بیان کرد: در روز گذشته، 118 هزار و 200 گردشگر از روستاها بازدید کردند و و تعداد گردشگران مقیم در روستاهای مازندران نیز از 7 هزار نفرشب در 25 اسفندماه 95 به 211 هزار 700 نفرشب در روز گذشته رسید.

وی ادامه داد: 791 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طی روز گذشته در مازندران انجام شده که طی آن 582 کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران بیان کرد: در روز گذشته، 117 نفر بر اثر تصادف در مراکز درمانی و اورژانس مازندران پذیرش شدند و در این مدت، 445 مأموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط اورژانس 115 مازندران و بابل انجام شده است.

بزرگ‌نیا گفت: در روز گذشته، 50 هزار و 818 نفر از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه مازندران بازدید کردند، این آمار در روز نخست، 8 هزار و 34 نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: 5 کنسرت یا جنگ شادی در روز گذشته در شهرهای مختلف مازندران برگزار و در بخش صنایع دستی نیز، 29 نمایشگاه فرهنگی هنری و صنایع دستی در این استان برپا شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته، 2 هزار و 399 نفر از موزه‌ها و یکهزار و 150 نفر نیز از اماکن تاریخی فرهنگی مازندران بازدید کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: در بخش خدمات انتظامی و امنیت نیز، طی روز گذشته 964 مورد گشت انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس(پلیس موتوری و خودرویی) انجام شد و 38 مورد نیز گشت کنترل نظارتی در شهرهای استان صورت گرفته است.

وی افزود: در روز گذشته، 21 هزار و 699 نفر جهت راهنمایی به کمپ‌های هلال احمر در سراسر استان مراجعه کردند، 20 مأموریت توسط هلال احمر انجام و به 5 تصادف نیز توسط نیروهای امداد و نجات رسیدگی شد، همچنین 139 نفر بصورت سرپایی در پایگاه‌های هلال احمر مازندران مداوا شده و این جمعیت در روز گذشته به 144 مصدوم امدادرسانی کرده است.

بزرگ‌نیا، تعداد بازدید و نظارت انجام‌شده از تمامی صنوف توسط کمیته نظارت و تنظیم بازار در مازندران را طی روز گذشته، 670 مورد اعلام کرده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: 5 هزار و 225 لیتر بنزین معمولی و سوپر، 672 هزار لیتر نفت گاز و 592 کیلوگرم گاز در روز گذشته براساس آمار پمپ بنزین و CNGهای مازندران، مصرف شده است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه در انتشار اخبار مربوط به ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: در روز گذشته 97 خبر از طریق خبرگزاری‎ها و سایت‎های مازندران در این حوزه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار