دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
ستاد خدمات سفر مازندران/ 9 فروردین
استاندار مازندران گفت: یکی از تلاش‎های ما در سال 96 نیز این است که بتوانیم کانون تولید که در روستاها قرار دارند را بویژه در بخش صنایع دستی تقویت کنیم، وی همچنین با اشاره به اینکه 11 درصد تردد جاده‎ای نوروزی در مازندران اتفاق افتاده است، از کاهش 31 درصدی تلفات جاده‎ای در این استان نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.
استاندار مازندران: تولید در بخش صنایع دستی روستاها را تقویت می‎کنیم/ 11 درصد تردد جاده‎ای نوروز 96 در مازندران است/کاهش 31 درصدی تلفات جاده‎ای در مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح جلودار ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران ضمن تبریک سال جدید و خداقوت به اصحاب رسانه اظهار داشت: با اقدامات مدیریتی که در حوزه گردشگری مازندران صورت می‌گیرد، خوشبختانه سال به سال اوضاع همه کارها بیشتر می‎شود و شاهد افزایش مشارکت در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه مازندران جزو استان‎های پرتردد کشور است، افزود: تاکنون بیش از 26 میلیون تردد و 8 میلیون و 525 نفرشب اقامت در این استان به ثبت رسیده است و سهم مازندران از میزان تردد در کشور، 11 درصد است.

استاندار مازندران گفت: کارهای خوبی در زمینه زیرساخت‎های جاده‎ای داشتیم و منجر به کاهش 31 درصدی تلفات جاده‎ای در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

فلاح با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در برخی شهرستان‎های مازندران اظهار داشت: این نمایشگاهها می‎تواند کمک‎کار بزرگی برای صنعتگران در بخش صنایع دستی باشد و یکی از تلاش‎های ما در سال 96 نیز این است که بتوانیم کانون تولید که در روستاها قرار دارند را بویژه در بخش صنایع دستی تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت نام 18 هزار و 286 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا در مازندران خاطرنشان کرد: از این تعداد، 2 هزار و 231 نفر در شهرها و 15 هزار و 55 نفر برای انتخابات روستاها ثبت نام کردند.

استاندار مازندران گفت: 1041 نفر از داوطلبان انتخابات شوراها از بانوان و 17 هزار و 245 نفر نیز از آقایان بودند اما انتظار داشتیم که تعداد بانوان بیش از این میزان بوده و آنها مشارکت بیشتری در این رویداد مهم داشتند.

فلاح بیان کرد: هرساله بطور میانگین، 1500 میلیارد تومان برای کارهای زیرساختی و امورات شهری و روستایی توسط دهیاریها و شهرداریهای استان کار میشود در حالی که این بودجه در استانداری، 300 یا 400 میلیارد تومان هم نمیشود.

وی در پایان سخنان خود از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین جلسه شورای اداری مازندران که در غرب استان و به میزبانی نوشهر برگزار میشود خبر داد که بخشی از موضوع جلسه نیز به بخش گردشگری و صنایع دستی اختصاص دارد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها