دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
یادداشت/اختصاصی آوای خزر
دولت در حال انجام فعالیت‌های عادی خود است. حالا این فعالیت به چشم دلواپسان انتخاباتی می‌آید مشکل روحانی و دولت نیست بلکه مشکل دلواپسان است.
دلواپسان، دلواپس سفرهای استانی روحانی/ آنکه  سفرهای تبلیغاتی می‌رفت، رفته است

آوای خزر – مصطفی داننده: این روزها رسانه‌های جریان دلواپس به شدت دلواپس سفر روحانی به استان مازندران شده‌اند. دلواپسی که  تنها مختص به این سفر روحانی نیست بلکه در این روزها آنها به تمام فعالیت‌های روحانی حساس هستند و آنها را انتخاباتی می‌دانند. این افراد دوست دارند روحانی در آخرین روزهای ریاست جمهوری‌اش در دولت یازدهم در پایتخت بنشیند و شاهد فعالیت‌های سیاسی رقبایش در مشهد و تهران باشد.

به این افراد باید گفت سفرهای روحانی انتخاباتی نیست بلکه سفرهایی برای دسته بندی فعالیت‌های دولت در روزهای پایانی دولت یازدهم است. هر دولتی باید در ماه‌ها و آخرین روزهای پایانی فعالیت‌ش به دسته بندی و جمع بندی بپردازد و ببیند که در این 4 سال چه کرده است.
روحانی باید به استان‌های کشور سفر کند تا  به مردم از فعالیت‌های خود گزارش دهد. نمی‌شود گفت که روحانی چون نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است. هیچ فعالیتی نکند.

مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با خطاب به رییس جمهور و اعضای دولت فرمودند: «درگیر حواشی هم نشوید؛ چون این ماه‌هایی که در پیش داریم، ماه‌هایی است که بتدریج با چالشهای انتخاباتی همراه می‌شود؛ یعنی همین‌طور تبلیغات انتخاباتی، حرفهای انتخاباتی، مسائل سیاسی [پیش می‌آید]؛ مخالفین یک چیز میگویند، موافقین یک چیز میگویند؛ اینها نباید شما را مشغول کند، یعنی اصلاً توجّه به این مسائل نکنید، کار خودتان را بکنید. بهترین تبلیغ برای دولتی که در رأس کار است، عمل او است. یعنی شما اگر چنانچه هزاران کلمه در تبلیغ حرف بزنید، امّا یک کار خوب [هم] ارائه بدهید، این یک کارِ خوب بیش از آن هزاران کلمه حرف تأثیر میگذارد در مردم. یعنی [اگر] مردم ببینند، حس کنند، لمس کنند کار را، این بهترین تبلیغ برای دولت است؛ به فکر این نباشید که در مسائل [درگیر حواشی شوید].»
دولت در حال انجام فعالیت‌های عادی خود است. حالا این فعالیت به چشم دلواپسان انتخاباتی می‌آید مشکل روحانی و دولت نیست بلکه مشکل دلواپسان است.

به دلواپسان باید گفت آن کسانی که وقتی در قدرت بودند برای کسب رای بیشتر به بین طبقات ضعیف سیب زمینی پخش می‌کردند یا به مردم سهام عدالت می‌دادند به پایان رسیده است و دولت روحانی دولت عقلانیت و اعتدال است.  سال‌هاست که دیگر ایران شاهد تصمیمات عجیب و غریب نیست. شاید همین عقلانیت است که عده‌ای را بر آن داشته است تا به هر شکل ممکن روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت شکست دهند.

امروز کسانی که 4 سال است هر کاری می‌کنند تا روحانی نباشد، دولت را متهم به کار انتخاباتی می‌کنند. افرادی که سال‌هاست تمام حرف‌ها و عملشان بوی انتخابات می‌دهد. آنها بعد از پیروزی روحانی برنامه‌چینی کردند تا روحانی در سال 96 دیگر در کرسی ریاست جمهوری نباشد. حالا همین افراد روحانی را متهم می‌کنند که سفرهایش تبلیغاتی است.

در پایان باید گفت این مردم هستند که در اردیبهشت 96 تصمیم می‌گیرند چه کسی را راهی نهاد ریاست جمهوری کنند. این مردم هستند که به برنامه‌های نامزدها رای می‌دهند. تا آن روز باید منتظر ماند و دید که آیا مردم عمل روحانی را باور می‌کنند یا حرف‌های دلواپسان را.

انتهای پیام/ 1357
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار