دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
قرارگاه رسانه‎ای سپاه کربلا/ 10
رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران با اشاره به اعزام 42 هزار مازندرانی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، گفت: این تعداد مربوط به ماه‎های مانده به سال 96 و نوروز سالجاری از طریق کاروانهای راهیان نور یا سفر خانوادگی بوده است که از این تعداد، 20 هزار نفر آنها دانشجو و دانش‎آموز بوده‌اند.
رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران: اعزام 42 هزار مازندرانی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب/ بازدید 20 هزار دانشجو و دانش‎آموز از مناطق عملیاتی

به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ پاسدار جواد بخشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ماه رجب، ایام البیض و میلاد امام علی(ع) اظهار داشت: راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی سپاه و بسیج است که مردم به ویژه جوانان با ذوق و شوق وصف‌ناپذیری در امتداد راه شهدا و در جهت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در آن گام نهاده‎اند.

وی افزود: حرکت عظیم راهیان نور توسط اقشار جامعه به ویژه دانشجویان و دانش‎آموزان نشانه ولایتمداری، تجدید میثاق دوباره با شهدا، آرمانهای امام راحل(ره) و بیعتی مجدد و مستحکم با رهبر معظم انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه توجه به تمهیدات و الزامات سفر راهیان نور برای ماندگاری این حرکت فرهنگی در اذهان اقشار مردم و زائران مهم است، گفت: به منظور ارائه خدمات شایسته، اقدامات ارزنده‌ای در یادمانها و اردوگاه‌های شهید جعفرزاده اندیمشک، هفت تپه، اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر و یادمان‌های خوزستان در حوزه فضاسازی و محتوایی انجام شد.

این مسئول اظهار داشت: در سالجاری ستاد راهیان نور سپاه مازندران با یاد شهدای مدافع حرم که در سال گذشته به عنوان خادمین شهدای دفاع مقدس در سرزمین نور نقش‎آفرین بودند کار خود را آغاز کرد.

بخشی ادامه داد: گرامیداشت یاد شهیدان محمد بلباسی، رحیم کابلی، علیرضا بریری، علی جمشیدی، حسن رجایی‌فر و سیدجلال حبیب‌الله‌پور در یادمان‌ها و اردوگاه‌های مازندران در لحظه سال تحویل و ایام راهیان نور بر زیبایی و اهمیت عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور افزوده است.

وی بیان کرد: حضور خانواده‌های معزز شهدا به‌ویژه شهیدان مدافع حرم و سرداران و یادگاران دوران دفاع مقدس در میان کاروانها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران گفت: برپایی نمایشگاه جنگ‌افزار نظامی در هفت تپه، ایستگاه صلواتی در یادمان‌ها و اردوگاه‎های خوزستان، نمایشگاه محصولات فرهنگی، برگزاری برنامه زنده رادیو اردوگاه و سینما اردوگاه در خرمشهر، تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم(محمد بلباسی) و ... از اقداماتی بود که مورد استقبال زائران قرار گرفت.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا با بیان اینکه تأمین موارد ایمنی سفر کاروان‌ها و رعایت موارد بهداشت، درمان و تغذیه‎ای زائرین از مهمترین دغدغه‎های ستاد راهیان نور مازندران بوده است، اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از 500 زائر و برقراری ارتباطات مناسب، بجا و به موقع رادیویی و اینترنتی توسط مرکز فاوا از عملکردهای موفق ستاد اردویی راهیان نور مازندران بوده است.

بخشی ادامه داد: علیرغم شرایط بد آب و هوایی خوزستان در ماه‌های منتهی به ایام نوروز، بیش از 42 هزار زائر مازندرانی، در قالب کاروان راهیان نور و سفر خانوادگی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

وی بیان کرد: از مجموع کاروان‎های مازندرانی راهیان نور، 16 هزار زائر از بسیج دانش‎آموزی، 4 هزار بسیجی از دانشگاه‎های استان و بالغ بر 23 هزار نفر از اقشار مختلف مردم  به غرب و جنوب کشور اعزام شدند.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه مازندران با اعلام اینکه بیشترین حضور زائران مناطق سرزمین نور از مازندران مربوط به هنگام تحویل سال بود، تصریح کرد:  در این ایام بیش از 2500 زائر مازندرانی از مناطق سرزمین نور بازدید کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا از پذیرش قابل توجه زائران سایر استانهای کشور در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر خبر داد و گفت: همانند ادوار گذشته به جهت تقاضای زائرین استانهای دیگر، امکان اسکان به دیگر هموطنان‎مان در اردوگاه خرمشهر فراهم شد و این اردوگاه شاهد خیل زائران استان‌های مختلف کشور بود.

وی در پایان با اشاره به اسکان دانشجویان خراسان شمالی در اردوگاه شهدای مازندران، گفت: خدمات به زائران سایر استانها سبب تشویق، ترغیب، فراگیری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل‎های انقلاب می‎شود.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها