دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
آیت الله آملی لاریجانی در یادواره شهدای فدائیان اسلام:
رئیس قوه قضاییه:بلایی که سپاه پاسداران بر سر تفنگداران آمریکایی آورد نشات گرفته از استقلال و خودباوری ملت ما است، گفت: کشورهای غربی و آمریکا هراسان از توانمندی موشکی ما به دنبال تحریم کردن هستند اما باید بدانند که قدرت موشکی ما محدودیت نمی پذیرد.
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه دیشب(سه شنبه 6 بهمن) طی سخنانی در سی و چهارمین یادواره شهدای فدائیان اسلام در مسجد جامع قائمشهر با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید نواب صفوی اظهار کرد: شهید نواب صفوی طلیعه دار مجاهدت ها و شهادت های قبل از انقلاب بود و مقام معظم رهبری در رابطه با وی فرمودند حرکت شهید نواب صفوی تاثیرات بسیاری در جریانات قبل از انقلاب داشت.

آیت الله آملی لاریجانی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی گفت: تاریخ هر قوم هویت آن قوم است و بزرگداشت بزرگان قوم به یاد آوردن هویت خود ما است و دشمنان تلاشهای زیادی می کنند تا تاریخ ما کمرنگ شود.

وی ادامه داد: زمانی که تاریخ یک قوم فراموش شود راه های نفوذ و سلطه باز می شود و استحاله فرهنگی و ارزشی آن قوم میسر می شود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: ملت ما با یک سابقه دیرینه تمدنی و درخشش تمدن اسلامی همواره با این سابقه در فرهنگ های دیگر مستحیل نشده است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه طبق آیات قرآن و کلام امیرالمومنین(ع) مومنان از ملامت ملامت کنندگان نمی هراسند، بیان داشت: انسان اگر فکر کند و تامل کند که در این عالم هستی پشتیبان او حق متعال است که تمامی عوالم به او قائم است، این انسان از کسی نمی هراسد و شهید نواب صفوی دارای چنین شخصیتی بود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ضرورت یاد کردن و گرامی داشتن اسطوره های جهاد اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد در این دوره ها تلاش کردند رژیم منحوس پهلوی را تطهیر و بزک کنند و این کار آنها نه تنها ظلم به انقلاب بلکه ظلم به تاریخ است.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: فضایح رژیم ستم شاهی را نسل های جدید نمی توانند تصور کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عده ای در پی تحریف تاریخ هستند گفت: مقام معظم رهبری در سال گذشته به مناسبت قیام 19 دی یک سخنرانی پرمحتوا را برای مردم قم ایراد کردند و هشدار دادند که عده ای در حال تحریف تاریخ هستند و می خواهد یک تاریخ ساختگی را تحویل نسل جوان بدهند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به خفقان موجود در دوران ستم شاهی اظهار کرد: در دوران طاغوت کسی حق صحبت کردن و انتقاد را نداشت اما امروز شاهد هستیم که روزنامه ها و رسانه ها از هر مقام و مسئولی انتقاد می کنند البته انتقاد اشکالی ندارد و باعث پیشرفت مملکت می شود.

وی در ادامه با اشاره به وابستگی رژیم پهلوی به قدرت های بزرگ افزود: در دوران ستم شاهی مستشاران آمریکایی تمام صنایع مملکت را در دست داشتند اما با وقوع انقلاب اسلامی این وابستگی ها قطع شد و نسل جوان ما فرصت پیدا کرد تا مسیر شکوفایی را در بحث هسته ای، تکنولوژی های نانو و سلول های بنیادی طی کند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه باید نسبت به تحریف تاریخ هوشیار باشیم اظهار کرد: باید کذب تحریفاتی را که در سایت ها و کانال های ماهواره ای می کنند به نسل جوان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: اگر تاریخ و هویت خود را کنار بگذاریم راه نفوذ دشمن هموار می شود و بزرگانی چون نواب صفوی درصدد بودند تا نسل ها را بیدار کنند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه باید هجمه ها و شبیخون فرهنگی دشمن را بشناسیم گفت: شبیخون فرهنگی دشمن واقعی است؛ متاسفانه در دهه گذشته که مقام معظم رهبری مسئله شبیخون فرهنگی را مطرح کردند عده ای که باور نداشتند و گفتند کدام شبیخون؟

وی در ادامه با اشاره به آسیب ها و مخاطرات شبکه ها و کانال های ماهواره ای بیان داشت: شبیخون فرهنگی دشمن جدی است البته این شبیخون راه مقابله دارد و آن عبارت از اتکا به ایمان و دین مداری مردم است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه تز جدایی دین از سیاست یک تز شکست خورده است گفت: بزرگترین اثر انقلاب اسلامی ایجاد یک تحول فکری در تمام ساحت ها و حوزه ها بود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این بلایی که سپاه پاسداران بر سر تفنگداران آمریکایی آورد نشات گرفته از خودباوری و استقلال ملت ما است.

وی ادامه داد: در اتفاق مزبور عده ای از تفنگداران آمریکایی اسیر شدند و بعد با مشخص شدن غیرعمدی بودن تعرض آنها با رافت اسلامی رها شدند؛ آیا چنین چیزی در زمان طاغوت امکان پذیر بود؟

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: باید بپذیریم که انقلاب اسلامی ما واقعا انفجار نور بود و استقلال و خودباوری را برای ملت ما به ارمغان آورد.

رئیس دستگاه قضا با افتخار آمیز خواندن توانمندی های موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: کشورهای غربی و به ویژه آمریکا هراسان از توانمندی ها و پیشرفت های موشکی نیروهای مسلح ما به دنبال تحریم کردن هستند ولی به یُمن اتحاد مردم و مسئولان تاکید می کنیم که قدرت موشکی ما محدودیت نمی پذیرد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به موضوع برجام و آغاز اجرایی شدن توافق هسته ای اشاره کرد و بیان داشت: در بحث برجام آن چیزی که باعث موفقیت شد پایمردی و استقامت مردم ما و پیشرفت های علمی دانشمندان هسته ای و رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب بود.

وی ادامه داد: من در بسیاری از جلسات از نزدیک شاهد بودم که مقام معظم رهبری خطوط قرمز را در بحث مذاکرات هسته ای تعیین می کردند و مورد اذعان همگان است که اگر ترسیم این خطوط قرمز نبود در مذاکرات هسته ای پیشرفتی حاصل نمی شد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: موفقیت در قضیه برجام ناشی از استقلال و خودباوری ملت ما بود.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با بیان اینکه مردم سالاری دینی یک بدیل فلسفه سیاسی برای لیبرال دموکراسی غربی است گفت: خوف کشورهای غربی از نظریه مردم سالاری دینی کمتر از خوف آنها از موشک های ما نیست.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: مردم سالاری دینی دو رکن اساسی دارد که عبارت از مردم و نگاه توحیدی است و در اصل دوم قانون اساسی تصریح شده که نظام جمهوری اسلامی براساس کلمه توحید و رسالت پیامبر و امامت مستمر و عدل بنا شده است یعنی ارکان عقیدتی اسلام به عنوان رکن این نظام در نظر گرفته شده است و این نظام یک نظام فلسفی خاص است.

رئیس دستگاه قضا در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد و همه مردم و مسئولان باید برای رفع این مشکلات تلاش کنند اما منصفانه این است که ما همه ابعاد را با هم در نظر بگیریم و به محیط و بستری که انقلاب اسلامی برای پرورش و رشد و شکوفایی جوانان و دانشمندان ایران اسلامی فراهم آورده توجه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: میزان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار