دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
شهردار نکا عنوان کرد
شهردار نکا گفت: به دنبال آرمانشهر علوی هستیم، هرچند نمی‎توانیم به همه اهداف خود برسیم اما می‌توانیم در این جهت حرکت کنیم و زمان برای ما مهم نیست بلکه اقدامات و عملکرد را مورد توجه قرار داده‌ایم، وی همچنین به تشریح فراز و نشیب‎های بودجه شهرداری نکا در سال 95 پرداخت.
به گزارش آوای خزر از نکا، روح‎الله جمشیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دیدگاه و آینده‎نگری خود در مدیریت شهری را برای ایجاد آرمانشهر بنا نهاده‎ایم، اظهار داشت: آرمانشهر مهدوی، علوی و اسلامی هر کدام می‎تواند خصوصیات خاص خود را داشته باشد اما در این مسیر به دنبال آرمانشهر علوی هستیم، هرچند نمی‎توانیم به همه اهداف خود برسیم اما می‎توانیم در این جهت حرکت کنیم.
وی افزود: این مهم را در هفت مورد تعریف کردیم تا رضایت شهروندان را در پی داشته باشد که شاخصه نخست آن عدالت‌محوری است و نظام اسلامی نیز بر این موضوع تأکید دارد.

این مسئول شهری گفت: ویژگی دوم توجه به افکار عمومی و شاخصه سوم توجه به رعایت حقوق شهروندی است و می‎خواهیم برای آگاهی شهروندان اطلاعات شهرداری را در اختیار آنها قرار دهیم و مردم از فعالیتهای شهرداری مطلع باشند.

شهردار نکا با بیان اینکه الگوساز بودن مدیران شهری به عنوان چهارمین شاخصه در آرمانشهر مورد توجه است، گفت: گاهی، شهرداری منطقه‎ای را آسفالت و زمانی بعد توسط یکی از ادارات کنده‌کاری می‎شود که این موضوع سبب افزایش هزینه‎ها می‎شود.

جمشیدی ادامه داد: مدیران شهری باید به برخی آداب اسلامی و اخلاقی و مدیریتی پایبند و الگویی برای شهروندان باشند.
این مسئول شهری بیان کرد: رفاه اقتصادی و پیشرفت جامعه ویژگی پنجم و توجه و اعتماد به جوانان نیز شاخصه ششم است که برای آرمانشهر علوی در شهر نکا در نظر گرفته‎ایم.

وی بیان کرد: مبارزه با بدعت‎ها ویژگی هفتم است که برای آرمانشهر نکا در نظر گرفته‎ایم و تلاش داریم تا طولانی شدن پروسه‎های اداری، دست‎اندازهای اداری توسط برخی کارکنان و عدم شفافیت برخی مسائل که به دلیل بدعت‎های جدید است را از بین ببریم.

جمشیدی گفت: گامی را که به دنبال آن هستیم برای آرمانشهر علوی است و البته برای آرمانشهر مهدوی نیز باید اقدامات عصر ظهور را فراهم کنیم، لذا تلاش داریم تا از آن غافل نشویم، هر چند این زمان مشخص نیست اما می‎خواهیم تا زمانی که مشغول خدمت هستیم، در جهت این آرمانها قدم برداریم و زمان برای ما مهم نیست و به اقدامات توجه داریم.

** تشریح فراز و نشیب بودجه شهرداری در سال 95

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث مالی در شهرداری و اینکه امروز از کجا به کجا رسیده‎ایم، اظهار داشت: سال 95 بودجه شهرداری نکا با 20 میلیارد تومان بسته شده بود و در بهمن ماه سال گذشته، 13 میلیارد و 200 میلیون تومان تحقق یافته بود.
شهردار نکا تصریح کرد: بدهی شهرداری بالای 10 میلیارد تومان بود اما همه اطلاعاتی که تا روز معارفه خود، جمع‎آوری کرده بودم بالای 7 میلیارد تومان بود و می‎دانستم این رقم بیش از 7 میلیارد بوده است.

جمشیدی با بیان اینکه بودجه سال 95 شهرداری در مجموع با 25 میلیارد تومان بسته شده است و در دو ماه گذشته اتفاقاتی رقم خورد تا 12 میلیارد تومان توازن و تبادل مالی داشته باشد، و بودجه سالجاری نیز با همین مبلغ بسته شد که در ادامه اگر شرایط مهیا باشد، این میزان افزایش می‎یابد.

وی درباره آسفالت معابر در سال گذشته و جاری گفت: 25 هزار متر مربع از معابر را در دو ماه گذشته آسفالت کردیم اما قول داده بودیم که تا پایان سال گذشته 75 هزار متر مربع عملیاتی شود اما به مشکلاتی برخورد کردیم و امسال 50 هزار متر از جاده اصلی را که در برنامه داریم، انجام خواهیم داد.

شهردار نکا اظهار داشت: از همه ظرفیت‌های شهری و شهرستانی در حوزه زیرسازی و زیباسازی شهر استفاده کردیم و در ماه آخر مانده به نوروز نیز از المان‌های شهری و زیباسازی استفاده کردیم و رضایت عمومی نیز حاصل شده است.

وی بیان کرد: آزادسازی معابر یکی از چالش‌های شهری بود که به آن رسیدگی شد و این مهم با هزینه 5 میلیارد تومان و بصورت توافقی بین شهرداری و مالکان به اتمام رسید در حالی که هزینه شهرداری برای این موضوع، 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

جمشیدی با اشاره به تولید 10 هزار تن آسفالت در سال گذشته برای 24 کوچه شهر نکا، اظهار داشت: 3 هزار و 500 تن آسفالت برای 25 هزار متر مربع از کوچه‎های شهر نیز در سال گذشته انجام شده است.

شهردار نکا با بیان اینکه 71 هزار متر مربع از کوچه‎های شهر نکا نیاز به آسفالت و زیباسازی دارند، افزود: هزینه مربوط به این پروژه 4 تا 4.5 میلیارد تومان است و البته در کنار آن لکه‎گیری‎ها را نیز داریم.

وی ادامه داد: در سالجاری آسفالت 16 کوچه را در برنامه قرار دادیم و در همین یکی دو هفته‎ای نیز اقدامات عملیاتی را آغاز کردیم.

جمشیدی گفت: نظارت شهروندان بر فعالیت‎های شهرداری نیز انتظاری است که از جامعه هدف داریم و البته این نظارت باید بر مبنای صحیح، دید وسیع و تخصص باشد.

** از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‎کنم

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم حمایت از کاندیدای خاصی در انتخابات شورای شهر گفت و تصریح کرد: در جایگاه خدمتی خود مکلفیم در جهت اجرای انتخابات سالم و آنچه که مربوط به حضور حداکثری است؛ قدم برداریم.

جمشیدی اظهار داشت: از هیچ کاندیدایی نه به صورت فردی و نه گروهی حمایت نمی‎کنم.

وی با اشاره به برخی تخریب‎هایی که در بخش اموال عمومی(وندالیسم) مانند دریچه کانال‌ها و چراغ‌های فنی در شهر نکا صورت می‎گیرد، اظهار داشت: در این زمینه، تنها در سال 95، بیش از 400 میلیون تومان خسارت به شهر وارد شده است.

شهردار نکا با اشاره به اینکه احداث ساختمان آنش‎نشانی یکی از نیازهای شهری است، اظهار داشت: برای ساختمان جدید آتش‌نشانی نیاز به 400 میلیون تومان اعتبار داریم و در نظر داریم که این پروژه در ماه اینده آغاز بکار شود.ل

جمشیدی با بیان اینکه بیکاری یکی از مشکلات شهر نکا است و در این زمینه نیز شهرداری باید به ایجاد راهکارهایی برای ایجاد اشغال کمک کند، بیان کرد: در دو ماه گذشته، 400 مراجعه از سوی شهروندان برای اشتغال داشتم.

وی در پایان گفت: یکی از راههایی که می‎توانیم برای برون‎رفت از شرایط موجود انجام دهیم، این است که در حوزه گردشگری فعالیت داشته باشیم، لذا در سالجاری شهرداری نکا اقداماتی را در نظر دارد تا در مناق گردشگری مانند «قُرمرض» طرح‌های گردشگری را ارائه و اجرا نماید.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار