دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: از مجموع 105 هزار مدرسه کشور، 43 هزار مدرسه نیاز به نوسازی دارند، وی همچنین بر ضرورت مشارکت خیران در ساخت مدارس بصورت مجتمع تأکید کرد.
30 درصد مدارس نیاز به نوسازی دارند/ وجود 43 هزار مدرسه زیر 50 دانش‎آموز در کشور/ ضرورت مشارکت خیران در ساخت مجتمع‎های آموزشی

به گزارش آوای خزر از ساری، علی زرافشان پیش از ظهر امروز در نوزدهمین همایش تجلیل از خیران مدرسه‎ساز مازندران که در اردوگاه بادله میاندرود برگزار شد، اظهار داشت: هر چند که دانش‎آموزان برخی از نقاط کشور هنوز به فضای آموزشی مناسب دسترسی پیدا نکردند اما همت خیران سبب شد تا بیش از 25 درصد مدارس ساخته شده و منابع در نظر گرفته شده، از سوی آنها باشد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید با رویکرد مشارکت سعی شد که زمینه حضور مردم بویژه خیران بیش از گذشته باشد و تعهدات خیران از آنچه در گذشته بوده، به آنچه که دولت اعتبار گذاشته، نزدیک شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه ششم موفق شدیم؛ آنچه مربوط به تخریب و بازساری مدارس است را دوباره احیا کنیم و امیدواریم در پایان برنامه ششم نیز مدرسه ناایمن و بدون استانداردهای لازم نداشته نباشیم.

*** درصد مدارس نیاز به نوسازی دارند

وی ادامه داد: اکنون هنوز 30 درصد مدارس نیاز به نوسازی دارند و امیدواریم در طول برنامه پنج ساله ششم، با کمک عزیزان به این هدف دست پیدا کنیم.

زرافشان با اشاره به نگاه ویژه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: البته در این دیدگاه عرصه‌های وجودی دانش‌آموز تنها در بخش علمی و آموزشی نیست و عرصههای زیستی بدنی، زیباشناسی و علم و فناوری و ... را نیز به همراه دارد.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: برای فراهم شدن امکانات باید مدارس بصورت مجتمع‎های آموزشی ساخته شوند، یعنی از پیش دبستانی تا دوره دوم متوسطه در یک فضا جمع باشند و برای هر کدام از پایه‎ها حداقل باید 26 کلاس درس در نظر گرفته شود و تعداد دانش‎آموزان به حدی باشد که برای آنها نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه و سالن ورزشی ساخته شود.

*** وجود 43 هزار مدرسه زیر 50 دانش‎آموز در کشور

وی اظهار داشت: در حال حاضر 105 هزار مدرسه داریم که 43 هزار مدرسه زیر 50 نفر دانش‎آموز دارد؛ بطور کلی در مدارس کمتر از 50 دانش‎آموز نمیتوان از آزمایشگاه و کارگاه و کتابخانه و سالن ورزشی صحبت کرد و حتی برای آنها معلم اختصاص داد اما اگر به صورت مجتمع باشد میتوان برای آنها این امکانات را فراهم کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وقتی دانش‌آموز وارد مجتمعهای آموزشی میشود تحت یک نظام تربیتی آموزش و میبیند و تربیت میشود، لذا با اشتراک منابع و مشارکت خیران، میتوان زمینه ساخت این مجتمعها را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: مدرسه مانند گذشته کلاس درس نیست، بلکه تنوع یادگیری باید در آن باشد و غیر از کلاس باید محیطهای دیگری در مدرسه و پیرامون آن باشد تا پاسخگوی نیازهای سند تحول و پاسخگوی نیازهای دانش‎آموزان باشد.

زرافشان گفت: بخش عمدهای از دانشآموزان دختر به دلیل نبود فضای کافی برای فعالیتهای ورزشی و آموزشی، در آینده مشکلات قامتی پیدا میکنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال 97 – 98 هنرستانهای کشور به جای دو پایه، سه پایه خواهند داشت و اگر اکنون 700 هزار هنرجو داریم؛ این تعداد در سال تحصیلی 97 – 98 یک میلیون دانش آموز خواهد داشت که نیاز به فضا و کلاس و کارگاه دارند.

وی افزود: اگر توجه خیران به ساخت و تجهیز هنرستانها باشد، هنرجوها میتوانند با مهارت بیشتر به اقتصاد کشور کمک کنند.

زرافشان در پایان گفت: یکی از کمکهایی که خیران میتوانند انجام دهند، تجهیز مدارس و هنرستانها است که همین مسئله باعث بوجود آمدن خیران مدرسهیار در کنار خیران مدرسهساز شده است.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار