دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
در نوزدهمین جشنواره تجلیل از خیران مازندران عنوان شد
نوزدهمین جشنواره تجلیل از خیران مازندران برگزار و در این مراسم بر ضرورت مشارکت خیران در ایمن‎سازی و استانداردسازی مدارس تأکید شد.
ضرورت مشارکت خیران در ایمن‎سازی و استانداردسازی مدارس

به گزارش آوای خزر از ساری، نوزدهمین جشنواره و همایش تجلیل از خیران مدرسه‎ساز مازندران امروز با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر ورزش و جوانان در اردوگاه بادله میاندورود برگزار شد.


در این مراسم سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز
این استان همواره با اهدای زمین برای ساخت مدارس به مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری پرداختند و در این برهه از زمان، نیاز به مشارکت خیران در اداره مدرسه و همیاری با مدیران مدارس داریم تا همه امکانات آموزشی و رفاهی برای دانش‎آموزان مهیا باشد.

وی با اشاره به موفقیت‎هایی که مجموعه آموزش و پرورش مازندران در سال تحصلی جاری به دست آورده است، گفت: کسب رتبه دوم در المپیادهای دانش‎آموزشی و قبولی در کنکور سراسری از جمله این موفقیت‎ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به خسارت طوفان در شهریور سال گذشته که 11 مدرسه را تخریب کرده است، افزود: این مدارس دچار خسارات 10 تا 100 درصدی شده بودند و در حالیکه تنها دو هفته به آغاز سال تحصیلی زمان داشتیم اما با کمک خیران نتنها این مدارس برای مهرماه آماده شدند بلکه مازندران در مجموع توانست در پروژه مهر سال 95 مقام نخست را در کشور به دست آورد.

وی در پایان گفت: رویکرد و تأکید و برنامه‎ریزی آموزش و پرورش مازندران در سال جاری و سال تحصیلی جدید، بر ایمن‎سازی مدارس است تا سلامت دانش‎آموزان در مواقع حوادث غیرمترقبه به خطر نیفتد و شرمنده اولیا نشویم.

** نیازمند مدارس استاندارد و ایمن هستیم

در این جلسه معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در سخنانی اظهار داشت: خیران مصداق بارز نیکی و نیکوکاری و ایثار و از خودگذشتگی هستند که از مال خود می‎گذرند تا جامعه به سربلندی برسد.

علی نبییان گفت:خیلیها هستند که از نظر مالی توانایی دارند اما توان خرج کردن را ندارند، اما خیر بودن تنها به توان مالی نیست بلکه هر فردی که بتواند گرهی از مشکلات مردم را باز کند و نور امید و لبخندی بر لبان یک فرد یا یک خانواده و یا یک مجموعه بنشاند، خیر و شایسته قدردانی و سپاس است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نیازمند مدارسی هستیم که استاندارد و ایمن باشند از خیران خواست تا در این زمینه نیز به آموزش و پرورش کمک کنند.

** خیران با شناخت نیازمندیها در سازندگی کشور گام برداشته‎اند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران نیز در نوزدهمین همایش تجلیل از خیران مدرسه‎ساز مازندران گفت: رویکرد این همایش، مشارکت و یاری خیرین در ایمن‌سازی و استانداردسازی مدارس است که از شاخصه‎های فیزیکی مدارس محسوب می‎شود.

قربانعلی شیرزاد گفت: خیرین با شناخت دقیق از مسائل روز و نیازمندیها و با مشارکت عمومی در عرصه‌های مختلف توانسته‌اند در پیشرفت و سازندگی این مرز و بوم گام‌های بلندی بردارند و به مصداق لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق، امروز کنار هم جمع شدیم تا از مقام ارزشمند خیران - که البته چشمداشتی به این تقدیرها ندارند- سپاسگزاری کنیم.

در پایان این مراسم از خیران مدرسه‎ساز شهرستان‌های مختلف مازندران با اهدای هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار