دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
مدیرکل محیط زیست مازندران:
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: در حالیکه میانگین جمع‎آوری پسآب در کشور 40 درصد است این میزان در مازندران 10 درصد است، وی همچنین میزان تولید روزانه زباله‎های عفونی در بیمارستانها، مطب ها و سایر مراکز درمانی در این استان را حدود 11 تن اعلام کرده است.

به گزارش آوای خزر از ساری، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی صبح امروز در نخستین نشست خبری سال 96، که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد، اظهار داشت: حفظ محیط زیست بدون جلب و مشارکت آحاد مردم در سطوح مختلف اجتماعی امکانپذیر نیست.

وی افزود: با سرعتی که تخریب محیط زیست دارد، نمیتوانیم تنها به آموزش در سطح پیشدبستانی بسنده کنیم، بلکه نیاز به این داریم که از سطوح مختلف برای حفظ و صیانت از محیط زیست استفاده کنیم تا جایی که تخریب به یک ضد ارزش تبدیل شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: محیط زیست با توسعه و صنعت مخالف نیست، محیط زیست نیز نگران بیکاری است اما میگوییم به عنوان نمونه باید طوری معدنکاوی کنیم که به محیط زیست و منابع زیستی خسارت نزنیم.

ابراهیمی‌کارنامی با بیان اینکه در منابع تجدید پذیر نیز باید دقت کرده و مهندسی کنیم، تصریح کرد: همزمان با اجرا شدن فندانسیون فیزیکی و فنی باید برای فندانسیون زیستمحیطی نیز برنامه داشته باشیم، لذا برای هر طرح تولیدی باید پیوست زیستمحیطی تعریف شود.

وی ادامه داد: اگر دغدغه بیکاری وجود دارد، محیط زیست نیز همین نگاه را دارد، اما نگاه خردمندانه باید صورت بگیرد، لذا نباید کاری کنیم که این منابع محدود تجدید یا تجدیدناپذیر مورد خسارت واقع شوند.

مدیرکل محیط زیست مازندران درباره مشکل پسماند بیان داشت: چرا این مسئله باید سالها به همین صورت بماند و همخوانی با محیط زیست نداشته باشد، اگر سازمانهای مردمنهاد و تشکلهای زیستمحیطی، رسانهها و نهادها همکاری نکنند، نمیتوانیم موفق عمل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه گونه‌های در معرض انقراض نیز در تهدید قرار دارند، گفت: در این زمینه باید به احیای گونهها بپردازیم، کارهای بسیاری انجام شده است اما تا حصول نتیجه مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: در ساری و نوشهر بحث زبالهسوز ایجاد شد و پیشرفتهای خوبی داشت، در بحث کمپوست نیز در چند شهر اقداماتی را صورت دادیم، در چالوس برای تولید برق از بیوگاز نیز سرمایه‌گذار مربوطه مشخص شده و به زودی کلنگ خواهد خورد، برای نیروگاههای غرب استان رامسر، تنکابن، نشتارود و عباسآباد در دست مطالعه است.

این مسئول بیان کرد: در شرق مازندران نیز بهینهسازی کارخانه کمپوست را داریم.

ابراهیمیکارنامی اظهار داشت: در برخی از سایتهای دفن زباله ازجمله در پشتکوه ساری، بحث انواع شیرابهها و انواع آلایندهها به منابع پذیرندهها را داریم که رودخانهها را آلوده ساخته‌اند.

وی افزود: به نظر نمیرسد موضوع محیط زیست در مازندران در اولویت قرار داشته باشد اما باید این تغییر ایجاد شود، متأسفانه در پسآب مازندران مشکل داریم؛ در حالیکه در استان این رقم 10 درصد است؛ در کشور 40 درصد است، لذا در سالجاری با بانک توسعه اسلامی برای تصفیهخانه 5 شهر به توافق رسیدیم که با احتساب شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه در سال گذشته، تعداد این شهرها به هشت شهر افزایش پیدا میکند.

مدیرکل محیط زیست مازندران بیان داشت: فرهنگسازی جدی برای استانهای «مسافرفرست» باید صورت بگیرد تا گردشگری آگاهانه و خردمندانه داشته باشیم.

وی با اشاره به کاهش میزان جنگلهای شمال گفت: تا 60 سال پیش وسعت جنگلهای شمال، 3.5 میلیون هکتار بوده و اکنون به کمتر از دو میلیون هکتار رسیده است که در حال از دست دادن این ظرفیت خدادادی هستیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران اظهار داشت: یکی از ظرفیتهایی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، این است که جزو اغلب کنوانسیونهای بینالمللی هستیم اما در بخش اجرایی ضعیف عمل شده است و نیاز به همکاری بین دستگاهی داریم.

ابراهیمی‌کارنامی با توجه به اهمیت تجهیزات در صیانت از محیط زیست گفت: نمی‌توانیم با تجهیزات معمولی به دنبال متخلفانی برویم که با تجهیزات بهتر و بهروزتر از محیط زیست، به شکار غیرمجاز و تخریب محیط زیست میپردازند.

وی با بیان اینکه در بخش زبالههای بیمارستانی مشکلات جدی داریم، گفت: روزانه حدود 11 تن انوع پسماند عفونی در بیمارستانها، مطبها و سایر مراکز درمانی در مازندران تولید میشود که این پسماندها باید بیخطرسازی و کمخطرسازی شوند، اگر پسماندهای عفونی مدیریت نشود، سلامت افراد زیادی از جامعه را به خطر میاندازد، لذا با توجه به تعدد مطبها و مراکز بهداشتی و درمانی میطلبد که دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست در این راستا همکاری بیشتر و بهتری داشته باشیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران در پایان با بیان اینکه در حوزه محیط زیست با هیچ نهادی مسامحه و مصالحه نخواهیم کرد، اظهار داشت: محیط زیست یک امانت است و در این میان همه ما وظیفه داریم و نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار