دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
استاد دانشگاه:
یکی از اساتید دانشگاه گفت: کارهای بزرگ باید به اهلش واگذار شود، وی همچنین سیاست حذفی را اقدامی غیرعاقلانه و سبب انشقاق دانست و جنگ با خودی‎ها را نیز یک خطا و انحراف کامل عنوان کرد.
کارهای بزرگ باید به اهلش واگذار شود/ سیاست حذفی منجر به انشقاق می‎شود/ جنگ با خودی‎ها انحراف کامل است

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر روح‌الله صالحی عصر امروز در همایش بزرگ فرهنگیان که به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام(ص) در مسجد محمد رسول‎الله(ص) ساری برگزار شد، اظهار داشت: این همایش به عنوان تدبیر و امید در آئینه بعثت است و باید ببینیم در دولتی که در این چهار سال در رأس کار است و خود را تدبیر و امید نامید، چه ارتباطی بین این دو (تدبیر و امید در آئینه بعثت) وجود دارد و آیا دولت تدبیر و امید در این راستاست یا خیر و آنوقت با همه توان خود برای پیروزی مجدد دولت تدبیر و امید گام برداریم و مطمئن باشید اگر تلاش کنیم؛ در پیروزی او هیچ تردیدی باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به بعثت پیامبر اسلام (ص) گفت: ما به عنوان پیروان کسی که «رحمةللعالمین» است باید در ادب، حرکت، کلام و عمل این پیروی را به اثبات برسانیم، والاّ مورد مؤاخذه دشمنان اسلام قرار میگیریم و آنها به ما خواهند گفت که این چه الگویی است که برای خود در نظر گرفتهاید.

استاد دانشگاه گفت: قرار بود اسلام جهانی پر از مهربانی و عطوفت بسازد، متأسفانه اکنون گاهی میبینیم که دین اسلام به دلیل کج‌فهمیها به سمت خشونت و درگیری و منازعه کشیده شده است تا جایی که به یکدیگر رحم نمی‌کنیم تا چه رسد به دنیا و به دیگران که به ما چشم دوخته‌اند، ترحم کنیم!

وی با اشاره به این شعر سعدی که «ندهد هوشمند روشن ضمیر/ به فرومایه کارهای خطیر/ بوریا باف اگرچه بافنده است/ نبرندش به کارگاه حریر» اظهار داشت: یکی از ملاکهایی که در دین مبین اسلام به تعبیر سعدی بر آن تأکید میشود، این است که کارهای بزرگ باید به اهلش واگذار شود، و کسی که بوریا می‌بافد را نمی‌شود به سمت کارگاه حریربافی ببری، لذا حریرباف باید به کارگاه حریربافی برود و بوریاباف به کارگاه بوریا بافی.

صالحی با بیان برخی وقایع تاریخی بعثت و مهاجرت پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه که در آن هم مشرکان و یهودیان بودند، تصریح کرد: آنها دین پیامبر را قبول نداشتند و چه بسا با او دشمن بودند، اما پیامبر اسلام در آنجا به تعبیر امروز قانون اساسی را به تصویب رساند؛ قانونی که براساس آن، همهی مردم آزادی مذهبی داشته باشند، در مناسبات اجتماعی تحت تأثیر آئین خود باشند، حتی در بحث احکام نیز پیرو دین خود باشند، زیرا ضرورت جهانی شدن یک دین، احترام به سایر ادیان است.

وی ادامه داشت: اگر قرار باشد توهین کنیم و خشونت به خرج دهیم، قطعاً از ما میگریزند، در دوران پیامبر اسلام (ص) میبینیم که همه اهالی مدینه متفقالقول شدند که اگر قرار باشد در درون مدینه جنگی اتفاق بیفتد؛ آنها با هم نجنگند بلکه علیه هر گروهی که به مدینه حمله میکند، بجنگند.

این استاد دانشگاه گفت: باید ببینیم در این 37 سال چقدر تدبیر و درایت به خرج دادیم که با خودیها نجنگیم؟ ما با بیرونیها هم میجنگیم ولی با خودی‌ها چرا؟ در حالی که جنگ دوم( جنگ با خودیها) خطا و انحراف کامل است زیرا اگر در یک جامعه جنگ و خشونت و نزاع باشد، آن جامعه فشل می‌شود.

صالحی ادامه داد: سیاست حذفی کار غیرعاقلانهای است و منجر به انشقاق و تقسیم نیروها و جنگ همه علیه همه میشود.

وی در پایان با اشاره به ماجرای صلح «حدیبیه» در زمان پیامبر اسلام(ص)، بیان کرد: نظیر این موضوع را در ماجرای برجام دیدیم، در زمانی فرستاده فرستادیم تا این موضوع حل شود، نشد و نشد و حال که در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید؛ چه ماجراهایی که نشد! در حالیکه همه این مراحل با مشورت و درایت مقام معظم رهبری به پیش رفت و آنها خود را با چه کسی درانداختهاند؟! آنها شاخه‌ای را میبُرند که اصل آن به رهبری وصل است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها