دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
بنیانگذار مؤسسه توانبخشی سالمندان بابلسر:
بنیانگذار نخستین مؤسسه توانبخشی سالمندان بابلسر گفت: سالمندان با جمعیتی قابل ملاحضه در معرض آسيب‌های جدی قرار دارند که در صورت عدم برنامه‎ریزی، در آينده‌ای نزدیک شاهد بحران اساسی اجتماعی در این حوزه خواهیم بود.
سالمندان در معرض آسیب‎های جدی قرار دارند
سالمندان در معرض آسیب‎های جدی قرار دارند

به گزارش آوای خزر از بابلسر، همایش تجلیل از مقام سالمندان بابلسر و فریدونکنار به مناسبت عید سعید مبعث با حضور مدیران و مسئولین کشوری و لشکری، اصحاب رسانه و جمع کثیری از سالمندان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابلسر برگزارشد.

در این همایش، بنیانگذار و مدیرعامل نخستین و تنها مؤسسه توانبخشی سالمندان بابلسر و فریدونکنار ضمن تشکر از همه مدیران، مسئولان و فعالان اجتماعی خیراندیش، اظهار داشت: سالمندان گنجینه‌های ارزشمند زندگی هستند و توجه به این قشر محترم، سرمایه‌گذاری مادی و معنوی در راستای کاهش مخاطرات روحی و روانی آنها و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات برای این قشر، از مؤلفه‎های اساسی توسعه متوازن است.

صفدر یزدان‎چراتی با اشاره به افزایش نرخ جمعیت سالمندی، افزود: سالمندان با جمعیتی قابل ملاحضه در معرض آسيب‌های جدی قرار دارند که در صورت عدم برنامه‎ریزی، در آينده‌ای نزدیک شاهد بحران اساسی اجتماعی در این حوزه خواهیم بود.

وی ارائه خدمات تخصصی پزشکی و توانبخشی به سالمندان را از ضرورت جامعه برشمرد و گفت: همه افراد جامعه خاصه مدیران و مسئولان لازم است در جهت ایجاد تشکل‌ها و نهادهای اجتماعی خدمات‎رسان، همت کنند تا همانگونه که مدارس و دانشگاه ها توسعه فیزیکی یافتند، این مراکز نیز متناسب با جمعیت وجایگاه سالمندان در نقاط مختلف شهر گسترش یابند.

یزدانی در پایان با تقدیر از تشکیلات بهزیستی به عنوان تخصصی‎ترین دستگاه حامی اقشار آسیب‎پذیر، از توجه و همراهی نماینده ولی فقیه، فرماندار، هلال احمر، مدیریت بهداشت و تأمین اجتماعی در طول مدت اخیر پس از افتتاح مرکز، صمیمانه قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار