دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
نشست سران خانواده‌های ساکن در ساختمان هشت واحدی شقایق بعد از دو ساعت بحث و بررسی با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. در این نشست که با حضور سران هشت خانواده در خانه آقای خلیلیان برگزار شده بود در مورد مسائل روز آپارتمانی  بحث و بررسی شد.

آوای خزر/ نشست سران به کار خود پایان داد؛ تحریم یا تنبیه بدنی؟ راه‌‌حل کدام است؟
خاموش‌کردن لامپ راه‌پله در اوقات غیرضروری، سروصدا نکردن بچه‌هاشم آقا اینا و تف‌نکردنش از طبقه پنجم روی ماشین همسایه بغلی و کاهش میزان آب آشغال ریخته‌شده در راه‌پله‌ها ازجمله مهم‌ترین مسائلی بود که در این دیدار بررسی و تصمیمات لازم در مورد آنها گرفته شد.آقای خلیلیان که میزبانی این جلسه را بر عهده داشت، ضمن خوشامدگویی به حضار از تمایل خانواده متبوعش برای پیداکردن راه‌های مسالمت‌آمیز و سیاسی برای حل بحران تف بچه آقا‌هاشم سخن گفت و ابراز داشت که خانواده خلیلیان با تمام وجود از راه‌حل‌های دموکراتیک که منجر به متنبه‌شدن بچه مذکور شود، حمایت کرده و با تنبیه بدنی مخالف است. در ادامه این جلسه سران ساکنین طبقات سوم شرقی و دوم غربی به بیان نظرات خود پرداخته و سعی کردند با بحرانی‌خواندن اوضاع جامعه آپارتمانی را برای ایجاد تحریم‌های جدید‌تر علیه آقا‌هاشم قانع کنند.
ایشان از اضافه‌شدن حق شارژ خانواده آقا‌هاشم و گرفتن جای پارک ماشین ایشان در پارکینگ به‌عنوان گزینه‌های مهم پیش رو یاد کردند که می‌تواند این خانواده را مجبور به پذیرش قوانین آپارتمان کند.
اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسید و علی‌رغم تلاش‌های محور دوم غربی،سوم شرقی، این اجلاس بدون تصویب هیچ قطعنامه الزام‌آوری به کار خود پایان داد و پیش‌نویس بیانیه پایانی نیز تعدیل شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «اگر چه ساکنین آپارتمان حق تف‌کردن را برای تمام اهالی محفوظ می‌دانند اما آبداربودن و پرتاب پرقدرت آن از ارتفاع بالاتر از سه طبقه را غیرطبیعی دانسته و از این بابت متعجب و متأسف هستند.»
آقا‌هاشم که در اواسط جلسه به نشانه اعتراض سالن را ترک کرده بود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «آقا جمع کنید این بساطتون رو». او همچنین جملات توصیفی خاصی را در مورد اقوام نزدیک ساکنین آپارتمان تکرار کرد و از محل دور شد.
نماینده ویژه مادربزرگ وارد تهران شد. جاری‌ها ماست‌ها را کیسه کردند
با عمق پیداکردن اختلافات برادران کریمی، نماینده ویژه مادربزرگ، برای بررسی و حل‌وفصل موضوع وارد تهران شد. عمه زری که حامل پیام ویژه مادربزرگ برای پسرانش است عصر دیروز با اتوبوس از احمدآباد مستوفی به تهران آمد و در اتوبوسرانی با استقبال رسمی خانواده کریمی روبه‌رو شد.
عمه زری بلافاصله پس از استقرار در تهران در کنفرانس مطبوعاتی حاضر و در پاسخ به سوالات خبرنگاران دلیل اصلی اختلافات را سیاست‌های نادرست زن‌برادرانش خواند و گفت:     «داداشای من که با هم اختلافی ندارن... یکی از یکی از گل‌تر... فقط اگه این زناشون بذارن و فتنه به پا نکنند.»
ایشان در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی، در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسیده بود: «شما چه راهکاری را برای حل این مشکل پیش خواهید گرفت؟» گفت: «من همین‌طور ساکت نمی‌شینم که این دو تا عفریته هر بلایی خواستن سر داداشای من بیارن. این‌طوری نمیشه. من باید این دفعه گیس چند نفر رو حسابی تو دستام بچلونم تا حساب کار دست بقیه بیاد.»
 گفتنی است اختلاف دو برادر زمانی شروع شد که در مراسم پاتختی یکی از اقوام  جاری کوچک‌تر به جاری بزرگ‌تر سلام کرد و او به جای پاسخ‌دادن پشت چشمش را برای او نازک کرد. با تسری پیداکردن این اتفاق بین شوهرها اختلافات عمیق‌تر شد.
همچنین عمه زری در ادامه سفر خود با هر دو برادرش دیدار خواهد داشت و قرار است در طی این رایزنی‌ها با وساطت او مسائل حل‌وفصل شود.در این میان عروس و داماد بدون توجه به مذاکرات طرفین، به بیرون رفتن و گشت‌وگذارهای خود ادامه داده و مسائل دوجانبه را با هم بررسی می‌کنند. بنا بر شنیده‌ها این گفت‌وگو‌ها بیشتر بر سر مسائل شکلی بوده و هنوز عروس و داماد وارد مسائل محتوایی نشده‌اند./آرمان

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار