دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
مشاور رئیس جمهور:
مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، گفت: مردم به جای اینکه رضایت یا نارضایتی خود را از شرایط جامعه با زبان بگویند، با حضور خود پای صندوق‌ها حرف می‌زنند.

به گزارش آوای خزر ، سیدرضا صالحی‌امیری ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری مازندران بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برگرفته از رأی و نظر مردم است و هر دولتی نیز با آرای مردم روی کار می‌آید.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، دولت جناح‌ها نیست بلکه گفتمان آن اعتدال است، جناح‌های مختلف می‌توانند در دولت باشند اما دولت ملی است، لذا هیچ فردی حق ندارد یک مدیر را به‌ دلیل داشتن سلیقه خاصی مورد خطاب و عتاب قرار دهد و این خلاف سیاست دولت است.

وی با بیان اینکه جامعه ما بیش از گذشته به امید و نشاط نیاز دارد، افزود: ما مشکلات را کتمان نمیکنیم اما برخی‌ها دست به هر تلاشی می‌زنند تا مردم را نسبت به آینده ناامید کنند و این خیانت به نظام است، به گونه‌ای عده‌ای می‌گویند ما مدافع نظام و مخالف دولت هستیم، اما این یک تحلیل غلط است زیرا مردم نظام را از دولت تفکیک نمی‌کنند و مرزبندی میان این‌ دو صحیح نیست، همه ما معتقدیم که موفقیت دولت موفقیت نظام است.

مشاور رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت به جناح‌ها و شعارها شناخته نمی‌شود بلکه شناخت آن بسته به عملکرد است، به موضوع انتخابات اشاره و بیان کرد: جامعه ایران پیچیده است، میزان اعتماد مردم را باید پای صندوق‌های رأی دید، لذا دولت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری همه‌پرسی سالم اصرار دارد و این  استراتژی نظام است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی ایران با بیان اینکه نظام برای بقای خود به مشارکت نیاز دارد، خاطرنشان کرد: مردم به جای اینکه رضایت یا نارضایتی خود را با زبان بگویند، پای صندوق‌های رأی حرف می‌زنند، البته سنجش‌ها حاکی از حضور خوب مردم است و مشارکت بالای 60 درصد را نوید می‌دهد، این یعنی اینکه جامعه با وجود همه مشکلات، هنوز برای سرنوشت نظام اهمیت قائل است.

صالحی‌امیری با اشاره به موضوع برجام، گفت: دستاورد مهم برجام، گسستن زنجیر تحقیر ملت ایران بود، معتقدیم که قبل از گسستن زنجیر تحریم، زنجیر تحقیر علیه ملت ایران از هم گسسته شد و این افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به کلید حل منازعه منطقه خاورمیانه تبدیل شده و این فقط از سوی دوستان مطرح نشده و سخن جان کری وزیر امور خارجه آمریکا است، اضافه کرد: اکنون استراتژی دولت حرکت در مسیرهای تعیین شده و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای است حتی متن نیز بر اساس توسعه، سازندگی و پاسخ به انبوه مطالبات مردم است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی که در مازندران برای حل مشکلات به‌ویژه در بخش اشتغال وجود دارد، اظهار کرد: استانی به این عظمت و با ظرفیت نباید دارای بحران باشد، باید انسجام، هم‌دلی و هم‌نوایی بیشتری بین مسئولان باشد، به نوعی باید از سلایق مختلف عبور کرده و در مسیر همدلی حرکت کنیم.

صالحی‌امیری با اشاره به راهبرد و استراتژی ثبات، عدالت و اعتدال توسط دولت تدبیر و امید، افزود: مردم از افراط و تفریط خسته شدند، جامعه بدون ثبات روز خوش و توسعه را نمی‌بیند، مناقشه به نفع مردم نیست، عده‌ای اصرار دارند که این ثبات را برهم بزنند، لذا همه باید تلاش کنیم تا فرصت‌هایی را که در اختیار داریم برای رفع مشکلات مردم و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه به‌کار بگیریم.

وی بار دیگر به موضوع انتخابات اشاره و بیان کرد: استراتژی انتخابات، برگزاری سالم و مشارکت حداکثری است، انتخابات یک پیام روشن دارد؛ اصل گردش قدرت یک اصل دائمی و میزان رأی ملت هم اصیل و هم نافذ است.

مشاور رئیس جمهور گفت: انتخابات پس از رأی‌گیری مهم‌تر از قبل آن است، مردم رأی می‌دهند و مسئولان تکلیف دارند که نشاط بعد از انتخابات را نیز مدیریت کنند.

صالحی‌امیری با بیان اینکه نهاد شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و هیچ فردی حق تعرض به آن را ندارد، افزود: درباره رد صلاحیت‌ها نیز باید از چارچوب قانونی وارد شد، گفت‌وگو با هیئت نظارت و شورای نگهبان در سلسله مراتب باید انجام شود، بیتردید هر حرکتی که به ناامیدی و کاهش مشارکت مردم منتهی شود، ظلم به افکار عمومی بوده و هر نوع تعرض به شورای نگهبان نیز ناصحیح است.

وی در پایان گفت: کاندیدای بهتر و بدتر نداریم، همه کاندیداها که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند، حق برابر دارند.

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار