دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
یادداشت/
این روزها صحبت از یارانه 250 هزار تومانی است، یارانه‎ای که می‎خواهد دردی از مردم دوا کند، شبیه همین یارانه‎ای که امروز 45500 تومان در هر ماه، به ازای هر ایرانی واریز می‎شود با این تفاوت که باعث «تورم، فقر و فساد» نمی‎شود!؟ آقای قالیباف باید به عنوان طراح افزایش یارانه‎ها بفرمایند که تأثیرات این طرح بر زندگی مردم و اقتصاد کشور چیست؟
آقای قالیباف! بفرمایید تأثیرات افزایش یارانه بر زندگی مردم چیست؟!

یادداشت سردبیر –
باورش سخت است که محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری آنچنان با اعتماد به نفس درباره پرداخت یارانه 250 هزار تومانی صحبت می‎کند که خودش در سال 87 نامه‎ای گلایه‎آمیز به رئیس مجلس نوشته بود که «یارانه نقدی توزیع رانت است و سبب فساد و فقر و تورم می‎شود». حال سؤال ما از آقای قالیباف این است که آیا بر فرض مثال اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد؛ تأثیر یارانه‎ها بر زندگی مردم چیست؟ حرفهای دیروز شما را قبول کنیم یا سخنان امروزتان را؟ آیا با گذشت زمان «یارانه‎ها» بر شما تأثیر گذاشته و نظر شما را تغییر داده و یا رویای ریاست جمهوری شما را تغییر داده است؟!

قالیباف حساب کرده است که با تورم موجود، ارزش یارانه فعلی حدود 15 هزار تومان است و اگر قرار است به 45500 تومان واقعی برسد، باید برای هر ایرانی این رقم تا سه برابر یارانه فعلی پرداخت شود تا این معادله به تساوی برسد.

اینکه آقای قالیباف ایکس و ایگرگ‎های این معادله را خوب کنار هم چیده و یک مسئله ریاضی را حل کرده است، حرفی در آن نیست اما ایشان در نهایت قرار است با حساب و کتابهای خود، همان 45500 تومان را به مردم بدهد آنهم با تضمینی که هیچ «تضمینی» بر آن نیست! البته آقای قالیباف باید تکلیف تورم، فساد و فقر چندین برابری را نیز براساس همان معادلات اجتماعی و فرهنگی سال 87 حساب کند!

چطور می‎شود که آقای قالیباف در سال 87 خطاب به رئیس مجلس نامه می‎نویسد که توزیع یارانه «منجر به گسترش فقر و رشد محرومیت از کیفیت زندگی به خصوص در میان حقوق‌‏بگیران خواهد شد. این امر تنش‌‏های اجتماعی، افزایش فساد و ارتشاء، گسترش آسیب‌‏های اجتماعی، افزایش جرایم و تخلفات، تحریف‌‏پذیری جامعه و به دنبال آن شورش‌‏ها و ناامنی‌‏های اجتماعی را محتمل خواهد ساخت». و امروز اما با استراتژی «لبخند»! حرف‎های دیگری می‎زند؟

آیا او حرف خود را پس گرفته است و از نگاه او تأثیر یارانه‎ها تغییر پیدا کرده یا تفکر او در سایه رویای ریاست جمهوری تغییر یافته است؟ آیا او به زعم خود می‎خواهد 250 هزار تومان یارانه پرداخت کند تا فقر و فساد و ارتشاء و تورم را کنترل کند؟! او چرا به سراغ حرفهای قدیمی خود نرفته است و چرا قول افزایش حدود 6 برابری یارانه‎ها را می‎دهد؟

آقای قالیباف! برای رأی گرفتن راهها و راهکارهای بهتری وجود دارد، انگشت گذاشتن روی موضوعی که چشمها را خیره می‎کند و عوام‎فریبی محض است، آثاری به مراتب بدتر از افزایش تورم و به زعم شما افزایش فساد و فقر و ارتشاء را در پی دارد.

مطرح کردن پرداخت یارانه 250 هزار تومانی مصداق بارز خریدن آرای مردم است و اگر این سخن از سوی یکی از کاندیداهای اصلاح‎طلب عنوان می‎شد؛ بی‎تردید امثال آقای قالیباف بار دیگر نامه گلایه‎آمیزتری به رئیس مجلس می‎نوشتند و یا پا را از این فراتر گذاشته و انگشت به سمت شورای نگهبان می‎گرفتند. این تفکر اصلا خوب نیست که هر چه از نگاه آنهاست خوب است و اگر از جناح رقیب باشد؛ فساد است.

آقای قالیباف! درمان درد اقتصاد مردم با پرداخت یارانه 250 هزار تومانی محقق نمی‎شود، شما اگر می‎خواستید کاری انجام دهید و به فکر اقتصاد مردم مستضعف بودید؛ دست روی یارانه نمی‎گذاشتید و پیشنهاد افزایش آن را نمی‎دادید. دولت تدبیر و امید به دنبال کاهش واسطه‎گری‎ها و کنترل قیمت‎ها بوده است؛ شما بحثی را مطرح کردید که بیش از همه سوداگران اقتصادی را خوشحال کرده است.  

این روزها صحبت از یارانه 250 هزار تومانی است، یارانه‎ای که می‎خواهد دردی از مردم دوا کند! شبیه همین یارانه‎ای که اکنون 45500 تومان در هر ماه، به ازای هر ایرانی واریز می‎شود با این تفاوت که باعث «تورم، فقر و فساد» نمی‎شود!؟ آقای قالیباف باید بداند که این تفکرات راه به جایی نمی‎برد و بهتر است از ساختن یک «ونزوئلا» در آسیا دست بردارد! و بداند مردم تحمل وعده‎های توخالی را ندارند و بهتر بود دولت را و یارانه را جور دیگری نقد می‎کرد و وعده دیگری می‎داد که لااقل صدای رئیس مجلس را در نیاورد!

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها