دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان تقابل راه به جایی نمی برد،در هر وضعیتی ایران سعی در پیشگامی منازعه و جنگ و نزاع نداشته است. امیدوارم‌ مسیر عقلانیت و گفتگو و مذاکره از سوی ایران در سطح بین المللی با استحکام و قوت دنبال شود.
جریان تقابل راه به جایی نمی‎برد/ مسیر عقلانیت از سوی ایران در سطح بین‎المللی دنبال ‎شود

به گزارش خبرنگار آوای خزر از ساری، علی نجفی خوشرودی عصر امروز در نشست با حامیان رسانه ای دولت تدبیر و امید، اظهار کرد:  نقش رسانه ها در تحولات سیاسی – اجتماعی هم در شکل دهی به ذهن مردم و افکار عمومی و هم معرفی ویژگی ها و ظرفیت ها و شرایطی که یک پدیده دارد، بی بدیل است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در آستانه 2 رویداد مهم و سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستیم، ادامه داد: انتخابات شهر و روستا در دورافتاده ترین روستاها اتفاق خواهد افتاد و مردم نمایندگان خود را انتخاب می کنند و صرفه نظر از این انتخابات اهمیت انتخابات ریاست جمهوری با توجه به تحولات داخلی و موقعیت بین المللی ایران و مسیری که در مدت 4 سال طی شده حائز اهمیت است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عنوان انتخابات حساس و مرحله حساس یک مقدار کلیشه ای شده است ، گفت: ولی در مقطع کنونی انتخاب مردم بر 2 امر مهم مخیر  خواهد بود؛ اینکه آیا مسیر 4 ساله دولت را مهر تایید  بزنند و یا مدیریت جدید را انتخاب کنند؟ لذا این انتخابات از این حیث اهمیت  دارد.

نجفی خوشرودی، افزود: با نوع انتخاب مردم مشخص می شود که ایران در 4 سال آینده در چه مسیری حرکت خواهد کرد ؟ که  این موضوع  در مناظره دوم توسط آقای جهانگیری خطاب به مردم  عنوان شد که؛ شما باید انتخاب کنید که محدودیت می خواهید یا آزادی، توسعه می خواهید یا آشفتگی، عزت بین الملی می‌خواهید  و یا ....

وی ، اظهار کرد: نکته ای که برای همه ما قابل توجه است اینکه امروز در فعالیت های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری وضعیتی را مشاهده می کنیم که برخی  نامزدها همه مردم و کشور را هزینه ادعاها و برنامه های بعضا بی اساس می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد که مسئولین و این آقایان خود را هزینه مردم و کشور کنند نه اینکه  مردم را هزینه شعارهای نامربوطی که با قوانین کشور سازگاری ندارد کنند.

نجفی خوشرودی، در ادامه با بیان اینکه عده ای تلاش می کنند با وعده های نامربوط مردم را به فراموشی و بی توجهی به 4 سال قبل از دولت کنند ، افزود: حافظه کوتاه مدت و بلند مدت مردم خوب کار می کند که ما چه شرایطی درداخل و روابط بین المللی داشتیم.

وی، با طرح این پرسش که چرا " دوباره روحانی" ؟ و اینکه این عنوان در کمپین انتخاباتی هم به این موضوع پرداخته می شود، اظهار کرد: این پرسش با دلایل و توجیهات زیادی قابل پاسخگویی است؛ دو دهه در مشاغل و سطوح مدیریتی در وزارت خارجه و سفارت ها بودم ، این شرایط را لمس کردم که ایران از لحاظ بین المللی چگونه بود و الان چگونه است.

سفیر سابق ایران در قرقیزستان، با بیان اینکه مبانی اقتدار ایران حضور مردم و مبانی و آرمانهای کشور و نظام اسلامی است، ادامه داد: فضای ایران هراسی ،فضای امنیت سازی ایران در سطوح مختلف چه در افکار بین المللی و چه نزد مردم و سازمانهای بین الللی دنبال می شد .

نجفی خوشرودی، افزود: با هدایت رهبری و حمایت شخص رییس جمهور و تلاش عزت مندانه دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای و تیم فنی در حوزه دیپلماسی نفتی هم جمهوری اسلامی با عزت از موقعیت از دست رفته خود دفاع کرد و تولید نفت ما  که به کمتر از 500 هزار بشکه نازل یافت خوشبختانه با تلاش دولت این موقعیت احیاء شد و اکنون ما می توانیم موقعیت از دست رفته خود را در بازار بین المللی به دست بیاوریم.

وی اضافه کرد: با این اقدام دولت زمینه سرمایه گذاری و فناوری های پیشرفته در میادین انرژی در استخراج و پالایش فراهم شد.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با بین اینکه انتخابات این دوره ریاست جمهوری، انتخاب میان دو وضعیت اعتدال و یا وضعیت برگشت به گذشته ؛ که با هیجانات کاذب و ادعاهای غیر مستدل می خواهد در حوزه مدیریت کشور حاکم شود .

نجفی خوشرودی، آرامش و ثبات و پایداری را یکی از شرط های توسعه در عرصه های مختلف عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید حاکمیت آرامش و ثبات را در حوزه های مختلف اعمال کرده است.

وی، ابراز امیدواری کرد  و افزود: با تصمیم هوشمندانه مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات شاهد انتخاباتی خوب و معنادار باشیم چرا که حضور مردم در انتخابات ارزش و اهمیتی دارد که درخارج از مرزها قابل احساس و عزت واقتدار است و پشتوانه محکمی است در پیشبرد اهداف کشور .

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: دولت دکتر روحانی به تعامل سازنده با دنیا اعتقاد دارد که در اسناد فرا دستی کشور هم به آن تاکید شده است ؛ نه سازش، نه تسلیم، نه تقابل و نه انفعال ویژگی تعامل سازنده دولت است.

سفیر سابق ایران در قرقیزستان با بیان اینکه سیاست خارجی یک مقوله یک طرفه نیست بلمه ارتباطی دو سویه است، افزود: حاصل مجموعه فعل و انفعالات مجموعه دولتی در عرصه بین الملل است که نمی توان در یک بستر یک جانبه آن را تقسیم کرد .

نجفی خوشرودی، درباره پرسشی در خصوص حادثه منا ، گفت: اتفاقی که در منا روی داد یک کم کاری استراتژیک دولت سعودی بود  که مختص  حجاج ایرانی نبود، وزارت امور خارجه پیگیری مجددانه و دقیق و مبتنی بر سازو کار های بین المللی داشته  است و هم مراجعه به سازمانها بین المللی همچون سازمان کنفرانس اسلامی(OIC) وسازمان ملل متحد.

وی، افزود: اگرچه پس از آن مسائلی اتفاق افتاد (حادثه ای که برای سفارت عربستان در تهران رخ داد )که مناسبات ایران و سعودی را بیشتر تحت تاثیر قرار داد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اتفاقاتی که در فرودگاه تفلیس  گرجستان افتاد، گفت: برخی مواقع این اتفاقات الزاما ساز و کار دولت ها نیست ،ایران روابط خوبی با سه کشور حوزه قفقاز دارد؛  من فکر نمی کنم وزارت خارجه در در دفاع از منافع کشور ومردم مسامحه کند.

نجفی خوشرودی، در بخش دیگری درباره موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، گفت: من به اتفاق فراکسیون موافق تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بودم  معتقدم این تحقیق و تفحص به نفع شخص آقای قالیباف و شهرداری تهران بود ولیکن مجلس 290 نماینده دارد لذا این طرح رای نیاورد.

وی، درباره مناظره های نامزدهای دوازدهمین دوره  ریاست جمهوری گفت: مناظره یک مکانیزم جذابی است که در برخی کشورها وجود دارد و به عنوان یک شهروند خوشحالم که جمهوری اسلامی این عرصه را برای نامزدها فراهم می کند . انجام مناظره ها نقشی موثر در ایجاد شورو نشاط انتخاباتی دارد .

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، افزود: اغراق نیست که بگوییم نقش مناظره در تبلیغات و دریافت دیدگاه های نامزدها بیشتر و اثرگذار تر از دیگر ابزار تبلیغات است.

نجفی خوشرودی، افزود: آقای جهانگیری بر خلاف آنچه که تصور می کردند مصمم و جدی در مناظره ها حاضر شد، آقای روحانی دولت مستقر است و املای نوشته شده دارد  که باید از عملکرد خود دفاع کند لذا کار سخت تری دارد در حالیکه دیگر نامزدها همچنین موقعیتی ندارند که منجر به قضاوت روشن بینانه مردم خواهد شد.

وی درباره سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: در چارچوب ایران هراسی که با نامردی و ناجوانمردی به کشور ما دامن زده بودند هزینه پیشبرد اهداف سیاسی در دولت گذشته به مراتب سنگین تر و  پیچیدگی برنامه های سیاست خارجی بیشتر شده بود در حالی که دو دولت تدبیر و امید فضای ایران هراسی فروکش کرد و پروژه امنیتی سازی ایران متوقف شد و این بزرگ ترین فضایی است که به لحاظ روانی برای سیاست خارجی کشور فراهم شده است که این ملهم از تاریخ گران سنگ ایران است.

نجفی خوشرودی، خاطرنشان کرد: این قدرت دیپلماسی ایران است که مبانی اقتدار ایران را حاصل نقد و تثبیت کند.

وی، درباره اینکه اگر آقای روحانی رای نیاورد برجام چه خواهد شد؟ گفت:   برجام یک‌توافقنامه بین المللی است که با حمایت شخص رهبری شکل گرفته است و در چارچوب اصل وفای به عهد و مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران فارغ از اینکه چه کسی رییس جمهور باشد این سند و   دستاورد ملی  باید با عقلانیت حفظ شود در عین حال نباید به گونه ای عمل کنیم که ناقض برجام باشیم .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: با حضور و مشارکت مردم شاهد انتخابات هوشمندانه و پیروزی دکتر روحانی خواهیم بود البته یکی از  مسائلی که می تواند این هدف را تهدید کند فضای انتخابات است و امیدواریم شما رسانه ها  زمینه را برای حضور پرشور مردم فراهم کنید تا مسیر کشور بر مدار عقلانیت و خردورزی ادامه یابد.

نجفی خوشرودی، ابراز کرد: جریان تقابل راه به جایی نمی برد در هر وضعیتی ایران سعی در پیشگامی منازعه  و جنگ و نزاع نداشته است. امیدوارم‌مسیر عقلانیت و گفتگو و مذاکره از سوی ایران در سطح بین المللی با استحکام و قوت  دنبال شود.

وی، درباره نقش آیت اله هاشمی در مناسبات سیاسی گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی نقش بسیار مهمی در تاریخ تحولات معاصر ایران بازی کرد و این نقش از پدیده های منحصر به فرد در دنیا است که بعد از رحلت ایشان هم ادامه دارد . افکار و اندیشه مرحوم هاشمی، مربوط به یک شخص نبود که از میان ما رفته بلکه یک جریان و تفکری است که این جریان طرفداران و وفاداران زیادی دارد که خواهان عزت ایرانیان در دنیا است.

سفیر سابق ایران در قرقیزستان با بیان اینکه سیاست خارجی یک مقوله یک طرفه نیست بلمه ارتباطی دو سویه است، افزود: حاصل مجموعه فعل و انفعالات مجموعه دولتی در عرصه بین الملل است که نمی توان در یک بستر یک جانبه آن را تقسیم کرد .

نجفی خوشرودی، درباره پرسشی در خصوص حادثه منا ، گفت: اتفاقی که در منا روی داد یک کم کاری استراتژیک دولت سعودی بود  که مختص  حجاج ایرانی نبود، وزارت امور خارجه پیگیری مجددانه و دقیق و مبتنی بر سازو کار های بین المللی داشته  است و هم مراجعه به سازمانها بین المللی همچون سازمان کنفرانس اسلامی(OIC) وسازمان ملل متحد.

وی، افزود: اگرچه پس از آن مسائلی اتفاق افتاد (حادثه ای که برای سفارت عربستان در تهران رخ داد )که مناسبات ایران و سعودی را بیشتر تحت تاثیر قرار داد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اتفاقاتی که در فرودگاه تفلیس  گرجستان افتاد، گفت: برخی مواقع این اتفاقات الزاما ساز و کار دولت ها نیست ،ایران روابط خوبی با سه کشور حوزه قفقاز دارد؛  من فکر نمی کنم وزارت خارجه در در دفاع از منافع کشور ومردم مسامحه کند.

نجفی خوشرودی، در بخش دیگری درباره موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، گفت: من به اتفاق فراکسیون موافق تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بودم  معتقدم این تحقیق و تفحص به نفع شخص آقای قالیباف و شهرداری تهران بود ولیکن مجلس 290 نماینده دارد لذا این طرح رای نیاورد.

وی، درباره مناظره های نامزدهای دوازدهمین دوره  ریاست جمهوری گفت: مناظره یک مکانیزم جذابی است که در برخی کشورها وجود دارد و به عنوان یک شهروند خوشحالم که جمهوری اسلامی این عرصه را برای نامزدها فراهم می کند . انجام مناظره ها نقشی موثر در ایجاد شورو نشاط انتخاباتی دارد .

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، افزود: اغراق نیست که بگوییم نقش مناظره در تبلیغات و دریافت دیدگاه های نامزدها بیشتر و اثرگذار تر از دیگر ابزار تبلیغات است.

نجفی خوشرودی، افزود: آقای جهانگیری بر خلاف آنچه که تصور می کردند مصمم و جدی در مناظره ها حاضر شد، آقای روحانی دولت مستقر است و املای نوشته شده دارد  که باید از عملکرد خود دفاع کند لذا کار سخت تری دارد در حالیکه دیگر نامزدها همچنین موقعیتی ندارند که منجر به قضاوت روشن بینانه مردم خواهد شد.

وی، اضافه کرد: یک نجابت و خویشتن داری در این دو بزرگوار مشاهده میشود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، درباره سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: در چارچوب ایران هراسی که با نامردی و ناجوانمردی به کشور ما دامن زده بودند هزینه پیشبرد اهداف سیاسی در دولت گذشته به مراتب سنگین تر و  پیچیدگی برنامه های سیاست خارجی بیشتر شده بود در حالی که دو ددولت تدبیر و امید فضای ایران هراسی فروکش کرد و پروژه امنیتی سازی ایران متوقف شد و این بزرگ ترین فضایی است که به لحاظ روانی برای سیاست خارجی کشور فراهم شده است که این ملهم از تاریخ گران سنگ ایران است.

نجفی خوشرودی، خاطرنشان کرد: این قدرت دیپلماسی ایران است که مبانی اقتدار ایران را حاصل نقد و تثبیت کند.

وی، درباره اینکه اگر آقای روحانی رای نیاورد برجام چه خواهد شد؟ گفت: برجام یک‌توافقنامه بین المللی است که با حمایت شخص رهبری شکل گرفته است و در چارچوب اصل وفای به عهد و مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران فارغ از اینکه چه کسی رییس جمهور باشد این سند و   دستاورد ملی  باید با عقلانیت حفظ شود در عین حال نباید به گونه ای عمل کنیم که ناقض برجام باشیم .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: با حضور و مشارکت مردم شاهد انتخابات هوشمندانه و پیروزی دکتر روحانی خواهیم بود البته یکی از  مسائلی که می تواند این هدف را تهدید کند فضای انتخابات است و امیدواریم شما رسانه ها  زمینه را برای حضور پرشور مردم فراهم کنید تا مسیر کشور بر مدار عقلانیت و خردورزی ادامه یابد.

نجفی خوشرودی، ابراز کرد: جریان تقابل راه به جایی نمی برد در هر وضعیتی ایران سعی در پیشگامی منازعه  و جنگ و نزاع نداشته است. امیدوارم‌مسیر عقلانیت و گفتگو و مذاکره از سوی ایران در سطح بین المللی با استحکام و قوت  دنبال شود.

وی، درباره نقش آیت اله هاشمی در مناسبات سیاسی گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی نقش بسیار مهمی در تاریخ تحولات معاصر ایران بازی کرد و این نقش از پدیده های منحصر به فرد در دنیا است که بعد از رحلت ایشان هم ادامه دارد . افکار و اندیشه مرحوم هاشمی، مربوط به یک شخص نبود که از میان ما رفته بلکه یک جریان و تفکری است که این جریان طرفداران و وفاداران زیادی دارد که خواهان عزت ایرانیان در دنیا است.

انتهای پیام/1003
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار