دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
در گفتگو با رئیس و معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از دلایل ناباروری در زوجها، ازدواج دیرهنگام است، معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه نیز با بیان اینکه در گذشته ازدواجها با حمایت خانواده‎ها آسان بوده است؛ از والدین خواست تا در این زمینه جوانان خود را ترغیب و حمایت کنند.
ازدواج دیرهنگام از دلایل ناباروری است/ والدین فرزندان خود را برای ازدواج ترغیب و حمایت کنند

به گزارش آوای خزر از ساری، مراسم نمادین ازدواج دانشجویی با جشن عقد یکی زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن همایش دانشگاه پیامبر اعظم(ص) با حضور دانشجویان و جمعی از اساتید این دانشگاه برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه دیر ازدواج کردن جوانهاست و این بیشتر در قشر تحصیلکرده وجود دارد که سن ازدواج در پسران به بالای 30 و در دختران به نزدیک 30 سال رسیده و این آمار برای قشری که باید نسل آینده و فرزندان باهوشی را تحویل جامعه بدهند، نگران کننده است.

دکتر قاسم جان بابایی افزود: برای آنکه جوانان به ازدواج به موقع ترغیب شوند باید هزینه کرد و وقت گذاشت؛ یکی از این زوجهای جوان جشن ازدواج خود را در یک جمع دانشجویی آغاز کردند و از از برخی زوج های موفق نیز تقدیر شد و این برنامه یکی از عوامل ترغیب دانشجویان و افراد تحصیلکرده است.

وی بیان کرد: تسهیلات ازدواج بر عهده دولت است اما دانشگاه نیز هدایایی به دانشجویان اهدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از دلایل ناباروری را دیر ازدواج کردن و دیر بچه دار شدن اعلام و تصریح کرد: هر چه سن بالاتر میرود، تغییراتی در اندام تناسلی زن و مرد ایجاد می‎شود و احتمال ناباروری وجود دارد، بحث چاقی بویژه در بانوان نیز با افزایش سن ایجاد می‎شود که خود عاملی در ناباروری است.

جان بابایی در پایان گفت: بیشترین و بهترین سن باروری در بانوان بین 20 تا 30 سال است و هر چه سن ازدواج بالاتر می‌رود وضعیت باروری نگران کنندهتر می‎شود.

***

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار آوای خزر اظهار داشت: برنامه ای با عنوان ازدواج آسان و دانشجویی توسط کانون سلامت رفتار این دانشگاه برنامه ریزی شده است و برنامه عقد یک زوج دانشجو را به صورت نمادین برگزار کردیم و آنها در یک فضای ساده و بدون آلایش زندگی را شروع کردند.

محمدرضا حق‎شناس گفت: اگر بتوانیم زندگی را براساس داشته ها و توان برنامه ریزی کنیم، زندگی بهتری خواهیم داشت، دوران دانشجویی دوران خوبی با سطح توقع پایین است و آنها میتوانند براساس برنامه ریزی و شرایطی که دارند، زندگی ساده را شروع کنند و باید این فرهنگ را ترویج کنیم.

وی افزود: متاسفانه در جامعه این حالت است که سن ازدواج بالا است؛ جوانان می خواهند شغل و تحصیلات و مسکن و ... را تأمین و پس از آن ازدواج کنند، اگر قرار است همه اینها را داشته باشند سن ازدواج بالا میرود اگر سطح توقع پایین را بیاوریم. خیلی راحت تر میشود زندگی مشترک را آغاز کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در گذشته ازدواج ها به این شکل نبود و جوانها با حمایت خانواده ها بود و در سنین پایین تر ازدواج می‎کردند، لذا اکنون نیز خانواده‎ها باید جوانان را حمایت و آنها را ترغیب کنند تا در سن مناسب ازدواج کنند.

حق‌شناس گفت: جوانها باید در ازدواج از مشورت پدر و مادر خود استفاده و حتما در گزینش همسر باید انتخاب درست را انجام دهند.

وی در پایان اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی برای دانشجویانی که قصد ازدواج دارند؛ مشاور اسلامی و فرهنگی از روحانیون و روانشناسان داریم.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار