دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
رئیس سازمان بسیج مستضعفان در ساری:
رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: امروز مرگ بر اسرائیل یک شعار راهبردی است . امروز همه آزادگان عالم مفتخر هستند که شرایط به نحوی است که ما سینه به سینه‌ی اسرائیل قرار گرفته‎ایم و موضوع نبرد و تقابل ما با اسرائیل قابل معامله نیست و هیچکس نیز در این عرصه وارد نشود.

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار غلامحسین غیبپرور دوشنبه‌شب در نخستین یادواره شهدای مدافع حرم مازندران با محوریت شهدای خانطومان در جمع خانوادههای شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافع حرم و شهروندان مازندران که در مصلای ساری برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان دین، از ابتدای ظهور اسلام بر طبل جنگ و مخالفت علیه پیامبر و دین اسلام کوبیدند، نفوذی‌ها وجود داشتند، یهود شیطنت می کرد، تلاش برای نفاق در جبهه اسلام دائمی و مستمر بود.

وی افزود: علی(ع) که مجسمه عدالت است در محراب شهید شد و به قدری جبر حاکم بر مردم سنگین بود و سیطره ثقیلی داشت که مردم می گفتند مگر علی هم نماز می خواند!؟ همین راه رفت تا امام حسن مجتبی(ع) و تا حضرت سید الشهدا(ع) و یکایک ائمه هدی و با اطرافیان رهبران الهی!

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: اسلام از همان ابتدا با دشمنی ها روبرو بود و جبهه ظلم و خاکریز دشمن از همان اول بنا نداشت که اسلام را تحمل کند، هر زمان که دستشان رسید ضربه ای سهمگین به اسلام و انقلاب وارد کردند، چه کسی می تواند نحوه شهادت حمزه عموی پیامبر را باور کند؟ اوج دشمنی علیه اسلام از همان ابتدا کاملا متجلی است.

این مسئول بیان کرد: چه کسی میتواند باور کند که سبط پیغمبر و دردانه پیامبر و کسی که روی زانوهای او تربیت شده است؛ چنین شخصیتی را بین دو نهر آب به شهادت برسانند، خیلی سخت است اوج دشمنی و خباثت همواره متوجه کسانی بوده است که اسلام را تام و تمام در اختیار داشتند. کسانی که مولای ما موسی بن جعفر(ع) را تا ابد زندانی کردند و امام رضا(ع) را به ظلم تبعید کردند و امام جواد الائمه(ع) را در عنفوان جوانی به شهادت رساندند.

سردار غیبپرور ادامه داد: قرنها گذشت، علما آمدند و رفتند، آزادگان جهان آمدند و رفتند؛ حرکتی، تلاشی و یا جهادی برای استقرار حکومت دین نشد، دشمنان دین خدا نگذاشتند. هر روزی و هر دورانی که آزاده‌ای، عالمی، سلحشوری، ایثارگری و یا فداکاری میخواست از اسلام بگوید، او را شهید و زندانی و تبعید کردند ... تا اینکه دوران گذشت و گذشت تا رسید به امام بزرگوار ما. خداوند مشیت فرمود به دست ایشان و پا در رکابی شما مردم، انقلابی شکل بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: یزیدیان فقط مربوط به دوران سید الشهدا نبودند، هرمله‌ها و یزیدیان و بوسفیانیها و یهود خبیث همانطور که در صدر اسلام توطئه و شکنجه میکردند؛ قد برافراشتند در مقابل انقلاب اسلامی، و مگر انقلاب اسلامی چه میگفت؟ میگفتیم اسلام را میخواهیم و می‌خواهیم مستقل باشیم و نوکر نباشیم اما روز به روز بر این دشمنی‌ها و خباثت‌ها افزوده شد.

این مسئول اظهار داشت: آنکسی که میآید و می‌گوید روی موشکها نوشته‌ایم "مرگ بر اسرائیل"، بله! نتنها روی موشکها مینویسیم؛ بلکه روی فشنگها و تجهیزات خود نیز مینویسیم "مرگ بر اسرائیل" اصلا محو اسرائیل آرمان ماست و اینکه اسرائیل مضمحل بشود.

سردار غیب‌پرور افزود: امروز مرگ بر اسرائیل یک حرف و شعار راهبردی است . امروز همه آزادگان عالم مفتخر هستند که شرایط به نحوی است که ما سینه به سینه‌ی اسرائیل قرار گرفتهایم و موضوع نبرد و تقابل ما با اسرائیل قابل معامله نیست و هیچکس نیز در این عرصه وارد نشود.

وی با طرح این سوال که آیا ما شک داریم که فتنه سوریه زیر سر رژیم اشغالگر قدس است؟ خاطرنشان کرد: کدام عقل سلیمی باور دارد که سرچشمه جنایتهای فلسطین و لبنان در تلاویو نیست و دست مرتجعان منطقه با اسرائیل در یک کاسه نیست؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه شهدا با جان و دل آمدند و تعارف نکرده و به حرف بسنده نکردند، اظهار داشت: دشمنان اسلام نیز جانانه به میدان آمدند، توطئه و برنامه ریزی کردند که مردم یک نفس راحت نکشند، حصر اقتصادی، شیطنت‌های فرهنگی و اعتتقادات مردم را زیر حجمه قرار دادند، میلیاردها دلار هزینه کردند تا از طریق فضای مجازی دین و اعتقاد و مقدسات مردم را بگیرند اما این مردم آرام ننشستند.

این مسئول با طرح این سوال که آیا ما شک داریم که تکفیری‌های امروز هرمله‌های دیروز هستند؟ گفت: ما میتوانیم از گروههای تکفیری عبور کنیم منظور سوریه و عراق نبود آنها آمدند به نام پیغمبر ریشه اسلام را بخشکانند اما نشد.

سردار غیبپرور ادامه داد: از شهدای مدافع حرم بپرسید ، آنها خواهند گفت که رمز و راز شکست صهیونیست و گروههای تکفیری را باید در شجاعت جوانهای برومند جستجو کنیم؛ یک جوان افغانستانی در کمال محرومیت و مظلومیت به دفاع از اسلام عزیز قیام می‌کند، رمز و راز آن در غیرت دینی است و این غیرتمندی کماکان ادامه دارد.

وی با اشاره به شهادت 37 شهید مدافع حرم مازندران اظهار داشت: پیکر 15 نفر از مدافعان حرم به کشور بازنگشت، 13 شهید در چنین روزهایی در سال گذشته در خان‌طومان به شهادت رسیدند، 65 افغانستانی نیز به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان بیان کرد: ترجمان رهرو شهدا بودن یک جمله یعنی است و آن اینکه کلام سید علی خامنه‌ای را آویزه گوش کنیم، راه شهدا یعنی راه ولایت، تبعیت پذیری از رهبری فرزانه انقلاب، راه تداوم شهدا، پاسداری از خون مطهر شهدا و هیچ چیز نیست مگر این که گوش به فرمان رهبری باشیم.

وی در پایان گفت: انقلابی بودن راه تداوم انقلاب است، اگر انقلاب اسلامی به حیات طیبه خود ادامه بدهد شرط آن این است که ما در صحنه باشیم و تا جان داریم از رهبر و انقلاب دفاع کنیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار