دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و عضو شورای تأمین مازندران با بیان اینکه سازمان اطلاعات ایران در اوج پختگی و کارآمدی قرار دارد و مردم‎محور است، گفت: امروز به اعتراف دوست و دشمن، سازمان امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران یکی از کارآمدترین، مجرب‎ترین، مؤمن‎ترین و اخلاقی‎ترین سازمان امنیتی دنیا به‌شمار می‎رود.
سازمان اطلاعات ایران در اوج کارآمدی است/ آرزوی داعش در ایران محقق نشد/ دستگاه امنیتی ایران مردم‎محور است/ خنثی‎سازی موارد متعددی از عملیات خرابکاری در مازندران

علیرضا یونسی‎رستمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آوای خزر با تبریک روز سربازان گمنام امام زمان(عج) به این عزیزان و آرزوی روزگاری سرشار از فضیلت و پیروزی برای آنها و خانواده محترمشان اظهار داشت: برای اینکه مردم جامعه در آرامش و امنیت باشند، در آزادگی و رفاه زندگی کنند و به آینده نیز امیدوار باشند؛ نیازمند تلاش ارکان حکومت است و در این میان، حکومت و مردم دارای وظایف متقابلی هستند.

وی با اشاره به اینکه نظام از اجزای مختلفی تشکیل شده و هر کدام طی فرآیندی فعالیتهای خود را انجام می‌دهند و به نوعی هم‌افزایی داشته و یکدیگر را کامل می‌کنند، افزود: از دل این مجموعه یک سازمان یا تشکیلاتی مسئولیت دارد که با هم‌افزایی سایر سازمان‌ها بتواند امنیت جامعه را تأمین کند، زیرا امنیت یکی از گوهرهای بی‌بدیل زندگی فردی و اجتماعی قلمداد می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در معرفت دینی نیز امنیت در کنار سلامت یکی از نعمت‎ها مجهول است؛ تا انسان به بیماری مبتلا نشود، قدر سلامتی خود را درک نمی‎کند و وقتی امنیت به خطر بیفتد و شرایط زندگی برای یک فرد، خانواده یا جامعه سخت شود، آنوقت نیز قدر امنیت و شناخت آن ملموس‎تر است.

عضو شورای تأمین استان مازندران با بیان اینکه در دل جامعه نیز شخصیت‎های پُرتلاش و فرزانه‌ای هستند که وظیفه آنها تأمین امنیت جامعه است، خاطرنشان کرد: ازجمله این شخصیت‌ها در قالب شورای تأمین شهرستان، استان و شورای امنیت کشور انجام وظیفه می‎کنند و یکی از پایه‎های مستحکم و کارآمد نظام هستند، آنها در قامت مجاهدان بی‌نام و نشان بوده و از پرسنل وزارت اطلاعات هستند؛ نام آنها در گمنامی و مجاهدات آنها در بی‌نشانی است.

یونسی‎رستمی ادامه دهد: این مجاهدان را کسی نمی‌شناسد و شاید حتی جامعه به این حقیقت نرسد که آنها چه کارهای بزرگی را در خفا انجام می‌دهند،این افراد زحمات، تلاش‌ها و خستگی‌ها و ناملایمات شبانه‌روزی با همراهی اعضای خانواده محترمشان  را به جان می‎خرند تا شهروندان در آرامش، سلامت و امنیت باشند.

** اطلاع‎رسانی

وی با اشاره به اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات بسیار برجسته‌ای را برای تأمین امنیت جامعه به عمل آوردند، خاطرنشان کرد: ازجمله فعالیت‌های بسیار گسترده این سربازان بی‌نام و نشان اطلاع‌رسانی است تا آنچه که در که در سازمان ها ارگان های مختلف و همچنین مشکلات و نارسایی ها و مطالبات مردم و ....در جامعه می‎گذرد را به مسئولان و دست‌اندرکاران اطلاع دهند؛ این آگاهی‌بخشی به سازمان‎ها و مسئولان برای برنامه‌ریزی بهتر و تدوین استراتژی، بسیار کمک می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد: این  اطلاع‌رسانی به همه ارکان حکومت و در حوزه وظایف قانونی خودشان است؛ به‌گونه‌ای که اطلاعات دقیق، کامل، مستند و معتبر که می‌تواند سرمنشأ تصمیم‌گیری مناسب برای مسئولین ذیربط و عوامل دست اندرکار باشد را این عزیزان تولید می‌کنند و به اطلاع متقاضیان یا مسئولان ذی‌ربط می‌رسانند.

** پیشگیری از تخلفات و جرایم و تهدیدات را قبل از وقوع

عضو شورای تأمین مازندران از دیگر فعالیت‎های سربازان گمنام امام زمان(عج) را پیشگیری عنوان و تصریح کرد: آنها با اشرافیت و آگاهی و دقت نظر و با فعالیت کارشناسانه به‌گونه‌ای عمل می‌کنند تا از وقوع جرم و تخلف در حوزه های مختلف پیشگری شود و این یکی از برجسته‌ترین مأموریت‎ها و اقدامات آنهاست، به همین دلیل جلوی بسیاری از تخلفات و جرایم و تهدیدات را قبل از وقوع گرفته‌اند.

** تحلیل وضعیت

وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از فعالیت آنها ارائه تحلیل وضعیت در موضوعات خاص کارشناسی شده است؛ تصریح کرد: یعنی ضمن اینکه اطلاع‎رسانی می‎کنند از وضعیت‎های مورد نظر نیز یگ گزارش مستند و تحلیلی ارائه می‌دهند؛ یعنی یک موضوع را کالبدشکافی کرده و مورد بررسی قرار داده و زوایای پنهان آن را می شکافند و از دل آن یک جمع بندی درست(بایدها و نبایدها و راهکارهای مورد نظر) را تدوین و تنظیم می‌کنند و در اختیار دست‌اندرکاران ذی‌ربط قرار می‌دهند که این گزارش‌های تحلیلی و تبیینی نشان از دقت نظر و کارشناسی دقیق و متعهدانه است.

سازمان اطلاعات ایران در اوج کارآمدی است/ آرزوی داعش در ایران محقق نشد/ دستگاه امنیتی ایران مردم‎محور است/ خنثی‎سازی موارد متعددی از عملیات خرابکاری در مازندران

** مقابله

یونسی‎رستمی گفت: یکی دیگر از اقدامات برجسته آنها بحث «مقابله» است؛ مقابله با جریانات برانداز، اپوزسیون، ضد انقلاب،قاچاقچیان مختلف، اختلاس کنندگان و عوامل و عناصری که در صدد تضعیف انقلاب و ارگان‌ها و سازمان‌ها و ایجاد شکاف در جامعه و در صدد ایجاد مشکل در سلسله مراتب برمی‎آیند، ازجمله فعالیت‎های آنها در این بخش است و به همین دلیل با اقدامات مقابله‎ای توانستند بسیاری از ترفندهای دشمنان را در حوزه عملیات جاسوسی و نظامی و ترور و ایذایی و ... خنثی کنند، جلوی بسیاری از بمب‌گذاری‎ها، تخریب‎ها، انفجارها، ترور و حرکت‎های روانی دشمن را که از طریق جنگ نرم می‌خواستند در جامعه ایجاد شکاف کنند و مشکلات عدیده‎ای را بوجود آوردند، و جلوی بسیاری از کودتاها و شهادت‌ها را گرفتند.

وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با بسیاری از توطئه‌های سخت و نرم دشمنان در همه حوزه‎های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی مبارزه کردند و البته آثار مجاهدات آنها را به عنوان یک شهروند و مسئول مشاهده می‎کنیم؛ امنیت قابل ستایش و آرامشی که در جامعه داریم را مدیون آنها هستیم.

عضو شورای تأمین مازندران گفت: در همین استان مازندران نیز جان‌برکفان انقلاب اسلامی با اشرافیت کامل از وقوع موارد متعددی از اعمال خرابکارانه و نفوذی دشمن در بعداز انقلاب تاکنون  جلوگیری و تحرکات مزدوران و افراد فروخته را خنثی کردند.

** مقابله با نفوذ دشمن

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات آنها در مقابله با حرکات دشمنان در قالب نفوذ و فعالیت‎های جاسوسی دشمن  است، تصریح کرد: مزدورانی که با تبحر و زیرکی خاصی و با عملیات بسیار پیچیده و مرموزانه سعی داشته و دارند تا خود را جا بزنند و در سازمان‎ها نفوذ کنند؛ اما با برخوردهای بسیار هوشیارانه و کارشناسانه‎ای از سوی نیروهای جان‎برکف مواجه می‎شوند که فرصت اجرای این فعالیت‎های خرابکارانه را ندارند.

عضو شورای تأمین مازندران گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) به مثابه چشم‎های بینا و گوش‎های شنوا و زبان‌های گویا و عقل‎های شکوفا در حال زحمات طاقت‎فرسا هستند تا امنیت همه جانبه را برای همه شهروندان این آب و خاک فراهم کنند و حق بزرگی را به گردن آحاد میهن اسلامی دارند، مردم نیز یقیناً قدردان زحمات و مجاهدات گمنامانه این عزیزان هستند.

** مجرب‎ترین سازمان اطلاعاتی دنیا

یونسی‎رستمی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به فعالیت‌های بیشمار قدرت‌های وابسته به استکبار و مزدوران آنها، توطئه‌های فراوانی علیه این آب و خاک تدارک دیده شد؛ همین سربازان و جان‎برکفان با این توطئه‎های رنگارنگ، تو در تو، متنوع، گسترده و عظیم مقابله کردند و اکنون در اوج پختگی و کارآمدی قرار دارند و امروز به اعتراف دوست و دشمن، سازمان امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران یکی از کارآمدترین، مجرب‎ترین، فرزانه‎ترین، مؤمن‎ترین و اخلاقی‎ترین سازمان امنیتی دنیا به‌شمار می‎رود.

وی ادامه داد: ارزش‎های اخلاقی و دینی در سرلوحه کار آنها قرار دارد، آنها در   وزارت اطلاعات و در کنار سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و قوه قضائیه  یک مجموعه توانایی از کارآمدی نظام را در جهت تأمین امنیت جامعه تشکیل داده‎اند و هر ایرانی از اقتدار این مجموعه عظیم به خود می‎بالد.

عضو شورای تأمین مازندران با اشاره به اینکه اکنون ایران در گلستانی از امنیت به‌سر می‎برد که به وضوح مشهود است، خاطرنشان کرد: امنیت در کشورهای عراق، سوریه، ترکیه، افغانستان، پاکستان، امارات و یمن و حتی در بسیاری از کشورهای مدعی امنیت مانند انگلیس و فرانسه و آمریکا، متزلزل است و مردم آنها طبق نظرسنجی‎ها پس از هر تروری با دلهره روزگار می‎گذرانند اما مردم ایران، این دلشوره را ندارند و با کمال امنیت در همه مناطق کشور زندگی می‌کنند.

** تشکیلات مردم‌محور

یونسی‎رستمی با بیان اینکه تشکیلات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، مردم‌محور است، اظهار داشت: مردم، این مجموعه را از خود می‌دانند و کاملاً به این عزیزان ایمان و اعتقاد دارند، دستاوردهای این مجاهدان گمنام را از فردای پس از انقلاب تا کنون لمس کردند   و در تمامی موفقیتهای ناشی از این  این مجاهدت‎ها نیز مردم نیز سهم بسزایی دارند زیرا  بسیاری از اقدامات خائنانه و توطئه‎های دشمن با اطلاع مردم خنثی و با آن مبارزه شد، لذا اطلاعات ایران مردم‌محور و پایه آن تعامل بی‎چون چرای مردم با این عزیزان و بالعکس  است.

وی ادامه داد: سیستم امنیتی قبل از انقلاب با آن مجموعه ساواک، وحشت و ترس را در دل آحاد مردم جا انداخته و تشکیلاتی مدافع حکومت حاکم و شاه و بیش از حد تصور بی‎قانونی، جرم و جنایت، استبداد، فساد و ناجوانمردی بر آن حاکم بود و هیچگاه سازمان اطلاعات مردم و کشور نبود، اما پس از انقلاب اسلامی نظام اطلاعاتی کشور بر پایه دین، ارزش‎های اسلامی، فضیلت‎های اخلاقی و تکیه بر علم و ابزارهای آن ، ضد ظلم و استکبار بوده و تفاوت آن با دوران پیش از انقلاب، از زمین تا آسمان‎ها است.

** آرزوی داعش!

عضو شورای تأمین مازندران در پایان با بیان اینکه آرزوی سازمان تروریستی  داعش از بعد از تاسیس به کمک اربابان خود  این بوده است که حتی یک عملیات انفجاری و انتحاری در ایران انجام بدهد اما این آرزو را با همت بلند سربازان نامدار بی نام و نشان و سایر نهادهای زیربط به گور برده و خواهند برد.
وی خاطرنشان کرد: آنها در پاریس و بلژیک چنین اقداماتی را انجام دادند اما در ایران نتوانستند، بسیاری از آنها دستگیر شدند و برنامه‎های خرابکارانه آنها خنثی شد و هرگز به مرحله اجرا نرسیدند، لذا این قدرتِ مجموعه‌ی تشکیلات امنیتی کشورمان است که با اشراف اطلاعاتی دقیق و متعهدانه و مؤمنانه اجازه هیچ تحرکی را به دشمنان نمی‌دهد.

گفتگو از: سعید منصوری

انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار