دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
حسن روحانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری:
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سال گذشته ٤٠٠-٣٠٠ فرد نخبه كه قبلاً از كشور خارج شده بودند، به ايران بازگشتند. وی همچنین در پاسخ به این سوال که ابهاماتی درباره مدرک دکترای او وجود دارد، گفت: مدرکم را از یک دانشگاه بین‎المللی گرفتم و زمین نداده‎ام که مدرک بگیرم!
بازگشت حدود 400 نخبه به ایران در سال 95/ اشتغال فقط تولید نیست/ زمین نداده‎ام که مدرک بگیرم!

حجت‌الاسلام حسن روحانی پنج‎شنبه شب در مصاحبه با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که همزمان از رادیو ایران نیز پخش می‎شد، با بیان اینکه کشور نیازمند یک مدیریت قوی برای خروج از شرایطی است که در سالهای گذشته ایجاد شده است، اظهار داشت: در چهار سال گذشته گام اول را برداشتیم و با کمک مردم باید گام بعدی را برداریم.

وی با بیان اینکه درباره مسئله اشتغال برخی‌ها  فکر می‌کنند با دادن پول به افراد حل و فصل می‎شود یا با اعلام اینکه چقدر شغل درست می‎کنیم می‎شود ایجاد شغل کرد، افزود: مردم باید نسبت به آینده کشور اعتماد داشته باشند و باید در جامعه احساس آرامش و امنیت کنند، از سال ۸۶ تا ۹۱ کار خالص ایجاد نشده است، باید بنگاههای کوچک و متوسط را تقویت کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: طرح کارورزی اولین برنامه دولت بعد خواهد بود؛ در برنامه کارورزی 4 ماه آموزش داده می‎شود و یک سوم دستمزد قانونی را به عنوان کمک آموزشی دریافت می‎کنند.

روحانی با بیان اینکه گردشگری اشتغال سریع و کم‌هزینه ایجاد می‎کند، اظهار داشت: اشتغال فقط تولید نیست، برخی مشاغل بازار و فناوری و سرمایه و مدیریت می‎خواهد.
وی با رونمايي از كتاب برنامه‌هاي دولت دوازدهم، از بقيه كانديداها خواست برنامه‌هاي خود را اعلام كنند.

رئیس جمهور فعلی ایران گفت: 70 درصد حقوق بازنشستگان را دولت پرداخت می‌کند چون صندوق‎ها قادر به پرداخت نیستند. درباره نیروهای مسلح نیز صد درصد مبلغ را دولت پرداخت می‎کند.

روحانی ادامه داد: وضع بازنشستگان قبل از دولت یازدهم بسیار بد بود چون افزایش مبالغ کمتر از نرخ تورم بود اما در دولت یازدهم حقوق را متناسب با تورم افزایش دادیم و حداقل حقوق بازنشستگان را به یک میلیون و 50 هزار تومان رساندیم.

وی با اشاره به دیگر خدمات در دولت یازدهم اظهار داشت: تمام روستاهای 10 خانوار به بالا دارای برق هستند، امسال گندم را کیلویی 1300 تومان از کشاورز خریداری کردیم و خودکفایی گندم را داشتیم که در سایه کار و تلاش کشاورزان بوده است.

روحانی درباره مسکن مهر گفت: 900 هزار مسکن مهر را در این دولت تکمیل کردیم و به دلیل مدیریت‎های نادرستی که از قبل در این زمینه شکل گرفت؛ برای 100 هزار مسکن مهر نیز متقاضی وجود ندارد. در زمینه خانه‎دار کردن افراد متقاضی مسکن، معتقدیم به جای بیرون بردن مردم از شهر، با اصلاح بافت فرسوده مسکن را تأمین کنیم.

رئیس جمهور فعلی ایران با اشاره به اینکه یکی از سیاست‎های خوب دولت یازدهم این بود که افراد نخبه را به کشور بازگرداند، اظهار داشت: سال گذشته ٤٠٠-٣٠٠ فرد نخبه كه قبلاً از كشور خارج شده بودند، به ايران بازگشتند.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: برای زوجین 160 میلیون تومان تسهیلات مسکن با بهره کم در نظر گرفتیم و قصد داریم این میزان را به 200 میلیون تومان افزایش دهیم.

روحانی با بیان اینکه بدون ارتباط با منطقه و دنیا بازار صادراتی به دست نمی‌آید، افزود: برای اولین بار با همکاری یکی از شرکت‎های خودروسازی معتبر، خودرویی تولید می‎کنیم تا 30 درصد آن را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: برون‌نگری یعنی اینکه وارد قراردادهای منطقه‌ای و بین‎المللی شویم. با دیپلماسی پایدار می‌توانیم به صادرات برون‎نگر بپردازیم.

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه برای خروج از تحریم اول مدیریت را تغییر دادیم و دنیا دید که ما در زمان تحریم تورم را کنترل کردیم، خاطرنشان کرد: رکود تورمی سوال انتخابات 92 است که گویا در صدا و سیما جا مانده و من اولین رییس جمهوری بودم که در سال 92 اصطلاح رکود تورمی را به کار بردم، وقتی رشد اقتصادی مثبت است دیگر رکود معنی ندارد. اکنون رکود نداریم؛ هر چند تا رسیدن به رونق اقتصادی فاصله داریم اما اکنون فقط در بخش مسکن رکود نسبی داریم و در صنعت و کشاورزی رکود نداریم.هیچ کاندیدایی درباره مهار تورم صحبت نمی‎کند چون می‎دانند و می‎بینند که در کاهش نرخ تورم موفق بوده‎ایم.

روحانی ادامه داد: تورم بالا قبل از این دولت به خاطر استقراض از بانک مرکزی و اصطلاحا پول داغ بود، در تهران 600 هزار خانه خالی و بی‌مشتری است. مدیریت شهری تهران کاری کرده که 100 میلیارد دلار پول عملاً خوابیده و با مجوز ساخت برج‌های بلند مرتبه که بی‌توجه به مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی صادر شده هوا و تنفس را از مردم گرفته‌اند.

رئیس جمهور فعلی ایران با بیان اینکه تورم را مهار کردیم و سال به سال کاهش دادیم و توانستیم تک رقمی کنیم، اظهار داشت: مردم گرفتار شعار نشوند. وعده‌های ناصحیح و ناسازگار با قانون فریاد رئیس و نمایندگان مجلس را درآورده و به معنی گول زدن و فریب مردم است. ما البته یارانه مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی را سه برابر کرده‌ایم.

روحانی در پاسخ به این سوالی درباره شایعه‎های مطرح شده درباره پایان‎نامه دکتری‌اش گفت: من در یک دانشگاه معتبر بین‎المللی مدرک گرفتم و زمین نداده‌ام تا مدرک بگیرم!

وی در پایان گفت: انتخابات خوب مشروط به امنیت و آرامش است؛ سرنوشت کشور ایران فقط به یک هفته آینده مربوط نیست. قرن‎ها این کشور با آرامش تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار