دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
رئیس ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران:
رئیس ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران گفت: رویکرد این دولت افزایش مشارکت و کار زنان در حوزه‎های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی بود و اینکه ضمن حفظ نقش زن به عنوان مادر و همسر در خانواده، نقش اجتماعی او نیز پُررنگ و کارآمد بوده و تقویت شود و در این زمینه نیز موفق عمل کرده است.
دولت روحانی بر مدار عقلانیت و برنامه‎محوری است/ افزایش مشارکت اجتماعی زنان در دولت یازدهم

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر فرشته احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلی
ترین هدفی که در ستادهای انتخابات دنبال میکنیم مشارکت حداکثری مردم پای صندوقهای آرا است زیرا دولتی که با آرا و مشارکت بیشتر مردم انتخاب شود با انگیزه و پشتوانه محکمتری نیز کار می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت روحانی بر مدار عقلانیت و برنامهمحوری است، افزود: دولتی است که هم میتواند از فرصتها بهخوبی استفاده کند و هم اینکه تهدیدها و هجمهها را خنثی کند، توانست کشور را از انزوا بیرون بیاورد ضمن اینکه عزت و منافع کشور را حفظ کرد و خروج ایران از ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل متحد را رقم زد.

رئیس ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران گفت: در حوزه داخلی نیز با مدیریت خوب، تورم تک‌نرخی شد یعنی تورم 40 درصدی به 9.3 درصد رسید، در حوزه رعایت حقوق شهروندی نیز اقدامات خوبی شد، او در این زمینه گام برداشت تا در دولت بعدی نیز ضمانت اجرایی حقوق شهروندی شکل بگیرد.

این مسئول بیان کرد: روحانی با تعهد و التزام عملی به انقلاب و نظام اسلامی، سعی کرد تا از مقدسات استفاده نکند، از دین و مذهب استفاده ابزاری نکرد و تمام تلاش او برای معرفی خود از طریق ارائه و دفاع از عملکردها و مقایسه با زمان گذشته و اعلام وضع موجود بود.

احمدی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در حوزه زنان عملکرد قابل قبولی داشته است، افزود: رویکرد این دولت افزایش مشارکت و کار زنان در حوزههای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی بود و اینکه ضمن حفظ نقش زن به عنوان مادر و همسر در خانواده، نقش اجتماعی او نیز پُررنگ و کارآمد بوده و تقویت شود و در این زمینه نیز موفق عمل کرده است.

وی گفت: بیمه زنان خانهدار، رسیدگی به وضعیت کودکان بیسرپرست و بدسرپرست، پیگیری لوایح رفع خشونت حوزه زنان، کم کردن شکاف جنسیتی، توجه به محیط زیست و نهادهای مردمنهاد، کاهش ساعات کار زنان و برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای زنان از سطوح پایین و اقشار آسیب‌پذیر تا سطح مدیران، ازجمله اقدامات دولت در حوزه بانوان است.

رئیس ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران اظهار داشت: اکنون زنان بسیار انگیزه حضور در فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی را دارند، در حوزه زنان روستایی نیز اکنون این قشر با توجه به برنامههای اقتصاد مقاومتی که در روستاهای در حال نهادینه شدن است، بیش از گذشته در کارهایی که درآمدزایی و اشتغال دارد فعالیت دارند و سعی میکنند محصولات محلی و حاصل دسترنج خود را مطابق با سلیقه متقاضیان عرضه کنند.

**

یکی دیگر از فعالان اجتماعی نیز در این نشست اظهار داشت: در دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان کارهای مهمی صورت گرفت، البته برجام نیز در این زمینه تأثیرگذار بود؛ بسیاری از داروها ازجمله برخی از داروی بیماران سرطانی که تهیه آنها باید از کشورهای دیگر انجام میشد، پس از برجام با شرایط آسانتری در اختیار بیماران قرار گرفت.

دکتر عالیه زمانی گفت: اجرای طرح تحول سلامت نیز یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم بود؛ دستاوردی که در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیماران جز درد بیماری دغدغه و رنج دیگری نداشته باشند، آغاز شد و اکنون مانند گذشته، همراهان بیمار به دنبال تهیه دارو، ملزومات پزشکی و ... نیستند و بیمارستان موظف به تأمین این لوازم است.

وی ادامه داد: در عملهای جراحی عروق و سینه که گاه هزینه آن تا سقف 50 میلیون تومان میرفت اما این میزان با اجرای طرح تحول سلامت به حدود 10 درصد و هزینه بستری نیز به 3 درصد رسیده است و کرامت انسانی نیز حفظ شد، زیرا تا قبل از آن، بیماران به این علت که هزینه درمان را نداشتند باید به دنبال تأمین هزینه و خواهش و تمنا از رئیس بیمارستان بودند تا در حقالعملها تخفیف داده شود.

این فعال اجتماعی بیان کرد: 11 میلیون نفر در کشور که فاقد دفترچه درمان بودند در دولت یازدهم دارای دفترچه سلامت شدند، افرادی که عمدتاً از قشر آسیب‌پذیر جامعه بودند.

وی ادامه داد: چالشهای حوزه سلامت بررسی و برای هر کدام نیز راهکار در نظر گرفته شده است، بخش خصوصی نیز ساماندهی شد، زایمان طبیعی و خدمات دندانپزشکی برای زیر 14 سال رایگان شد و ... بسیاری از خدمات دیگر در حوزه سلامت شکل گرفت که انقلابی در این بخش مهم و شاخص کشور محسوب میشود.

زمانی در پایان با اشاره به اینکه به آخرین روزهای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی رسیدهایم اظهار داشت: تأکید ما بر مشارکت حداکثری است و اینکه هرگز به شخص رأی ندهید بلکه به تفکر رأی بدهید.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها