دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
تا انتخابات/
سید باقر شریفی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر نکا گفت: در این شهر، هر روزه 1000 کامیون تردد دارند که بیشتر رانندگان آن بومی هستند، پارک این خودروها سبب ایجاد ترافیک و مسائل دیگر شده و به همین دلیل، شهر نکا نیازمند پارکینگ اختصاصی برای کامیون‌هاست.
سیدباقر شریفی(کد181): نکا نیازمند پارکینگ اختصاصی برای کامیون‌ها است/ وجود 1000 کامیون در شهر نکا

سیدباقر شریفی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری، با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر نکا نداشتن پارکینگ است، اظهار داشت: این خلأ سبب شده تا خودروهای سنگین در داخل شهر تردد کنند و منجر به ترافیک و بعضاً ایجاد حوادث ناگوار و حتی اضطراب مردم شود.

وی با اشاره به وجود 1000 کامیون در شهر نکا، افزود: این خودروهای سنگین هر روز برای حمل و نقل کالا از بندر امیرآباد، کارخانجات آجر، سنگ و ... در شهر تردد دارند و بیشتر آنها نیز بومی همین شهر هستند؛ و به دلیل نبود پارکینگ، در داخل شهر اعم از حاشیه خیابانها و کوچههای فرعی پارک میکنند.

کاندیدای پنجمن دوره شورای شهر نکا گفت: موضوع قابل تأمل در این زمینه این است که هر 2 یا 3 ماه یکبار از کامیونها سرقت میشود؛ از لاستیک گرفته تا کولر یا بار کامیونها به سرقت میرود و نخستین ضرر به حال خود کامیونداران است که حداقل سالانه یک میلیون تومان از جیب آنها بابت سرقت لوازم خودروشان کسر میشود.

شریفی ادامه داد: به علت پارک هر روزه کامیونها در کوچههای فرعی که بیشتر درب منازل کامیونداران است، با معابری کندهکاری شده روبرو هستیم که به دلیل سنگینی این وسائل، بعضاً لولههای آب تَرک برداشته و میشکند و هزینههای سرباری را برای مدیریت شهری ایجاد میکند.

این کاندیدا اظهار داشت: ورود کامیون به داخل کوچهها سبب شده است که اکنون در ورودی بسیاری از این معابر عمومی توسط اهالی کوچه، میله‌هایی زده شده تا از تردد این وسایل جلوگیری شود.

وی بیان کرد: پارک کامیون در معابر فرعی گاهاً سبب اختلال در امدادرسانی خودروهای امدادی ازجمله آتشنشانی و اورژانس میشود.

شریفی گفت: راهکار من این است که با اتحاد کامیونداران و مجاب کردن آنها به خرید پارکینگ در خارج از شهر اقدام شود؛ با سرمایهگذاری 1000 راننده کامیون در نکا میتوان پارکینگ مناسبی را در خارج از شهر در نظر گرفت تا هم امنیت کامیونها حفظ و هم از ترافیک شهری جلوگیری شود ضمن اینکه هر کدام از کامیونداران در این مکان سهم دارند.

وی در پایان گفت: راه دوم این است که از سرمایهگذاری بخش خصوصی کمک بگیریم که نسبت به احداث پارکینگ مناسب اقدام کند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار