دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳
تا انتخابات/
کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر نکا با اشاره به وجود تحصیلکردگان فراوانِ حوزه ساختمان در این شهر، گفت: پیمانکاران و مهندسان بومی باید سهم بیشتری از مناقصات شهرداری داشته باشند.
سیدباقر شریفی(کد 181): پیمانکاران و مهندسان بومی نکا سهم بیشتری از مناقصات شهرداری داشته باشند

سید باقر شریفی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر اظهار داشت: شهر نکا دارای پیشینه 7 هزار ساله است و نمونهای از این تاریخ را در «کلت» می‌بینیم، این منطقه دارای فضای باز است و قابلیت تبدیل به یک جایگاه گردشگری و فرهنگی را دارد.

وی افزود: در این پارک می‎توانیم صنایع دستی و محصولات سنتی را در یک بازارچه دائمی گرد هم بیاوریم و حداقل سالی یکبار در این مکان جشنواره بومی محلی برگزار کنیم.

***

این کاندیدای شورای شهر گفت: در نکا پارک محله وجود ندارد در حالی که مکانهای مناسبی برای احداث آن داریم و هزینه چندانی لازم نیست، در حاشیه رودخانه نکا و در طول 1500 متری آن می‎توانیم پارک زیبایی احداث کنیم و گردشگر نیز به این مسیر هدایت شود.

***

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به نبود امکانات در حاشیه شهر نکا اشاره و اظهار داشت: مسکن مهر این شهر هر چند جزئی از محدوده شهر محسوب شده اما همچنان در حاشیه واقع است؛ بدون مدرسه، درمانگاه، آسفالت، آسانسور در برخی ساختمانها، و بدون امنیت است و در کنار خود مشکل زباله را نیز دارد.

وی ادامه داد: حسنآباد، طالب‌آباد، کوچه قالیشویی و مسکن مهر از مناطقی هستند که در حاشیه شهر قرار داشته و توجه مناسبی به ساکنان آن نمیشود، یکی از مشکلات آنها تردد ضعیف خودروهای مسافربر است به طوری که در بیشتر مواقع، ساکنان این محلات مجبور می‎شوند برای تردد، از تاکسی دربستی استفاده کنند.

شریفی تصریح کرد: 400 دستگاه تاکسی شهری در نکا وجود دارد و میتوان خط ویژه برای هر کدام از محلات حاشیه شهر تعریف کرد و به مرور زمان از این مسیر استقبال شود.

***

کاندیدای شورای شهر نکا گفت: در این شهر پروژه‎های ساختمانی احداث می‎شود که پیمانکاران آن غیربومی هستند و به افراد بومی توجه نشده است، بنابراین با عنایت به اینکه در نکا اشخاص تحصیلکرده فراوانی در رشته ساختمان داریم، لذا نیاز است که از تخصص و تجربه این افراد استفاده کنیم و در مناقصه‎ها و پیمانکاری‎های شهرداری به آنها توجه شود.

***

سیدباقر شریفی در پایان اظهار داشت: بحث فاضلاب شهری نکا نیاز به پیگیری جدی دارد، طرح اگو در این پروژه آماده است و در صورت اهتمام اعضای شورا و شهرداری می‎تواند در مدت 4 سال تمام شود.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها