دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:
نماینده ولی فقیه درباره برخی از شبهات ایجاد شده درباره اینکه سخنی از ایشان درباره حمایت از آقای رئیسی عنوان شده و اینکه نظر رهبری بوده است، گفت: در هیچ جایی نگفتیم که نظر مقام معظم رهبری با آقای رئیسی است. وی همچنین بیان کرد: در رابطه با در اختیار قرار دادن مصلای ساری نیز، ستاد آقای رئیسی تنها ستادی بود که درخواست داد این مکان را برای سخنرانی به آنها اختصاص دهیم و در این زمینه از سوی هیچ کاندیدای دیگری درخواست نداشتیم.
هیچ جایی نگفتیم که نظر رهبری با آقای رئیسی است/ رئیسی تنها کاندیدایی بود که تقاضا داد در مصلای ساری سخنرانی کند

آیت
الله نورالله طبرسی صبح امروز در گفتوگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: مسئله انتخاب ریاست جمهوری با آرای مردم یکی از برکات نظام است، در جمهوری اسلامی ایران انتقال قدرت نرم صورت میگیرد و این موضوع از نگاه خیلیها مغفول مانده است در حالیکه یک نعمت بزرگ محسوب میشود.

وی افزود: در تاریخ قاجاریه و صفویه و بنی امیه انتقال قدرت با جنگ و خون و خونریزی و قهر و غلبه صورت میگرفت اما در نظام اسلامی ایران 38 سال است که انتقال قدرت با رأی مردم صورت میگیرد؛ رئیس جمهور، شورا، نماینده مجلس و خبرگان تغییر میکند و این تغییر با رأی مردم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، هر کدام از نامزدها که پیروز شوند، کسی حق ندارد حرف و رفتاری خلاف نظر رهبری اعمال کند، زیرا مملکت برای مخالف و موافق و کلیمی و زرتشتی و سنی و شیعه و همه افرادی است که در این کشور زندگی میکنند، همه باید وحدت داشته باشیم، همه یک رهبر و یک رئیس جمهور میخواهیم و باید در این انتخابات نیز تسلیم رأی صندوق باشیم.

وی بیان کرد: نباید برای خودمان ساز جدا بزنیم، زیرا این رفتارها هم درست نبوده و خلاف اخلاق و شرع است. باید رئیس جمهوری که رأی آورد را تقویت و حمایت کرد، اما اگر مجدداً کارهای ساختارشکنانه را انجام بدهیم، صحیح نیست. و نباید انجام بدهند و انجام نمیدهند، زیرا مردم بیدار هستند.

آیت‌الله طبرسی اظهار امیداواری کرد که در این انتخابات هر آنچه خیر و صلاح مملکت است، مقدر باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه هر فردی اختیار آرای خود را دارد، افزود: در هیچ جایی نگفتیم که نظر رهبری با آقای رئیسی است، این حرف کذب است. اتفاقاً چند جلسه برگزار کردیم و گفتیم که از رهبری هزینه نکنیم زیرا ارزش ایشان بیشتر از این است که خرج فرد یا گروه شود.

وی ادامه داد: آقای رئیسی رفیق ما بود و در مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد دادند که ایشان نیز برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود و آمدند(آمدن در عرصه انتخابات که جرم نیست).

امام جمعه ساری درباره در اختیار قرار دادن مصلای ساری برای سخنرانی آقای رئیسی تصریح کرد: آنها درخواست دادند که از این مکان استفاده کنند و ما نیز قبول کردیم، هیچ منعی برای سخنرانی سایر کاندیداها نبوده است با این توضیح که این درخواست تنها از سوی ستاد آقای رئیسی داده شد و تقاضایی از سایر کاندیداها نداشتیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار