دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
معاون برنامه‎ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی:
معاون برنامه‎ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی گفت: هر چقدر ارتباط مستقیم با ارباب رجوع قطع شود و این رابطه از طریق سیستم و ساختارهای هوشمند صورت بگیرد، کمتر امکان تخلف وجود دارد، در دنیا نیز سیستم استثنائات و امضاهای طلایی حذف شده است و کارها از طریق سیستم صورت می گیرد.
فساد به حیاط‎خلوت‎ها رفته است/ارتباط سیستمی بین ارباب رجوع و مدیران سبب کاهش فساد می‎شود/ استثنائات و امضاهای طلایی در دنیا حذف شده است

به گزارش آوای خزر از ساری، ابراهیم شاهرخیان عصر روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل بازرسی مازندران با بیان اینکه پاشنه آشیل حکومتها مبارزه با فساد است، اظهار داشت: اگر حکومتی در فساد فائق نیاید، عمر آن کوتاه خواهد شد، البته در کنار برخورد با فساد باید ریشه های بروز و ظهور فساد را از بین ببریم.

وی افزود: برای خشکاندن ریشه های فساد یکی از مسیرها و حوزه ها از قانون می گذرد؛ هنوز بسیاری از قوانین مبارزه با فساد البته با اندکی تبصره و ماده، مربوط به سال 1311 است و با واقعیت اقتصاد امروز کشور همخوانی ندارد، قوانین بانکی نیز قدیمی است و اگر اصلاح نشود، نمیتوان با فساد بانکی مبارزه کرد.

معاون برنامه ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کشور گفت: در جامعه با دو بخش خصوصی و دولتی روبرو بودیم اما اخیراً بخش «خصولتی» نیز به آن اضافه شده است و اگر در جایی با بخش خصوصی مبارزه کنیم میگویند ما دولتی هستیم و اگر دولتی ها را در این زمینه زیر سوال ببریم می گویند به بخش خصوصی مربوط است!

این مسئول ادامه داد: فساد به حیاط خلوتها رفته است، آمارهای عنوان شده از مسئولان متفاوت است، در قالب صندوق بازنشستگی و نظایر آن تخلف صورت میگیرد.

وی بیان کرد: بررسی عملکرد موفق در مبارزه با فساد نشاندهنده آن است که هر چقدر ارتباط مستقیم با ارباب رجوع قطع شود و این رابطه از طریق سیستم و ساختارهای هوشمند صورت بگیرد، کمتر امکان تخلف وجود دارد، در دنیا نیز سیستم استثنائات و امضاهای طلایی حذف شده است و کارها از طریق سیستم صورت می گیرد.

شاهرخیان با بیان اینکه ادراک وجود فساد از خود فساد بیشتر شده و این فاجعه است، اظهار داشت: در افکار عمومی اینگونه باب شده است که برای کوچکترین کار عادی باید پارتی باشد.

وی با اعلام اینکه انصاف نیست اگر بگوئیم همه سیستمهای اداری فاسد است، تصریح کرد: با این کار یأس و ناامیدی در کشور رواج پیدا می کند و عملکردهای مثبت نادیده گرفته میشود.

معاون برنامه ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه مبارزه با فساد هزینه دارد و سخت است، اظهار داشت: در این راه نیاز به اجماع جمعی است؛ قوای مجریه، مقننه و قضائیه باید دست به دست هم بدهند تا فساد از بین برود.

شاهرخیان در پایان گفت: ایران مشکلات زیادی داشته است اما توانست از گردنه های سخت عبور کند، امروز مهمترین آسیب کشور بحث فساد است و اگر با هم یکی شویم، رفع شدن این مشکل، شدنی است.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار