دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
دادستان نکا اعلام کرد
دادستان نکا با اعلام اینکه پرونده‎های طلاق در این شهرستان بالا است، گفت: ؛ در سال گذشته 236 پرونده طلاق اعم از توافقی و ... برای نکا داشتیم و در سه ماهه اول سال 96 نیز 86 فقره پرونده طلاق رسیدگی شده است.
بالا بودن پرونده‎های طلاق در نکا/ رسیدگی به 86 پرونده طلاق در سه ماه اول 96

به گزارش آوای خزر از نکا، حجت
الاسلام اسماعیل ملاکریمی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این شهرستان با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی یک جمله معروف دارد و آن اینکه «ما شیفته خدمتیم»، ایشان در برههای به شهادت رسیدند که مملکت دوقطبی بوده است و شهید بهشتی مورد حسادت و کینه قرار داشت و به همین دلیل ایشان را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه و اینکه مبارزه اصلی قوه قضاییه با فساد است، افزود: قطعاً نارضایتی‌هایی نیز وجود خواهد داشت زیرا دستگاه قضایی می‌خواهد با فساد، دو تابعیتیها، با مفاسد مالی و امثالهم مبارزه کند لذا از این قوه عدلیه عده‌ای نارضایتی دارند البته قوه قضائیه کار خود را انجام می‌دهد.

دادستان نکا گفت: کار تشکیلات قضایی اجرای عدل است، اولویت اول ما نیز مبارزه با فساد است، افرادی که می‌خواهند در بیتالمال دستدرازای کنند و کار خلاف انجام دهند با آنها برخورد میکنیم. در همین انتخابات، عدهای را تذکر دادیم اما به مذاق برخیها خوش نیامده است.

وی ادامه داد: در زمان انتخابات اخطار و ابلاغیههایی دادیم اما دوستان گلایهمند هستند، آیا درست است که اجازه بدهیم از امکانات بیتالمال استفاده شود؟

ملاکریمی با بیان اینکه 46 درصد چارت اداری نکا در دادگستری و دادستانی کامل است اما کار صد درصدی انجام میشود، اظهار داشت: رئیس دادگستری به تنهایی 150 پرونده را هم رسیدگی می‌کند و هم ارجاع میدهد.

وی ادامه داد: در سال 95 بیش از 12 هزار فقره پرونده در دادگستری و نزدیک 13 هزار پرونده در دادسرا بررسی شده است.

دادستان نکا گفت: پرونده‌های طلاق در نکا باتوجه به مذهبی بودن این شهر زیاد است؛ در سال گذشته 236 پرونده طلاق اعم از توافقی و ... برای نکا داشتیم و در سه ماهه اول سال 96 نیز 86 فقره پرونده طلاق رسیدگی شده است.

ملاکریمی تصریح کرد: مهم‌ترین علل طلاق در این شهرستان و حتی در بعد گسترده، دور شدن از مبانی دینی و قرآنی است و هر چه بیشتر به طرف فضاهای مجازی برویم، به طلاق نزدیکتر و از دین و قرآن دورتر میشویم.

وی از اقدامات اخیر سپاه پاسداران در حمله موشکی به مواضع داعش در سوریه و پس از آن نیز دستگیری‌های خوبی که در کشور داشتند قدردانی کرد.

دادستان نکا در پایان از طلاب خواست تا در سخنرانیهای معمول خود از احکام تعدی به منابع ملی و طبیعی و سایر احکام روز برای مردم سخن بگویند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار