دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
وزیر نیرو در آغاز آبگیری سد گلورد خبر داد
وزیر نیرو با اشاره به برنامه‎ریزی جامعی که برای تأمین آب شرب در دولت فعلی صورت گرفته است، گفت: تأمین آب شرب باکیفیت از آبهای رودخانه‎ای برای سراسر کشور ازجمله مازندران طی چند سال آینده انجام می‎شود.
تأمین آب شرب باکیفیت از آبهای رودخانه‎ای برای سراسر مازندران طی چند سال آینده/ وزارت نیرو کمک‌کار محیط زیست است

به گزارش آوای خزر از نکا، حمید چیت‎چیان در حاشیه مراسم آبگیری سد گلورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 1377 فعالیتهای مقدماتی اجرای این پروژه و ساخت بدنه نیز از سال 88 آغاز شد، در طول دولت دهم حدود 80 و در دولت یازدهم 150 میلیارد و در مجموع 230 میلیارد تومان برای سد گلورد هزینه شده است.

وی افزود: با ساخت این پروژه، هم تأمین آب شرب سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه و هم تأمین آب کشاورزی را خواهیم داشت، از طرفی نیز با توجه به سیلاب‌های مهیبی که در نکا داشتیم؛ امکان مهار سیلابها را از طریق سد گلورد داریم و هم برای گردشگری کار خوبی را فراهم خواهد آورد.

وزیر گفت: عملیات اجرایی سد گلورد پایان گرفته و امیدواریم به زودی نتیجه و بهره‌های آن را داشته باشیم زیرا همزمان با آن شبکه آبیاری زهکشی انجام شده و بلافاصله در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

چیت‎چیان بیان کرد: در دولت یازدهم برنامه‌ریزی جامعی برای تأمین آب شرب استان مازندران صورت گرفت، این استان به 9 منطقه آبی تقسیم شده است، ازجمله در این منطقه(شرق مازندران)، امیدواریم طی چند سال آینده تمام استان بتوانند برای آب شرب از آبهای باکیفیت سطحی یعنی آبهای رودخانه‎ای استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه هم از سدهایی که ساخته می‌شود و هم از سدهایی که احداث شده‌اند استفاده می‌کنیم.

وزیر نیرو درباره تأمین منابع آبی تالاب بین‎المللی میانکاله اظهار داشت: میانکاله جزو مسئولیتهای محیط زیست است اما وزارت نیرو از نظر تأمین منابع آب کمک کار محیط زیست است ضمن اینکه هدایت آبهای رودخانه‎ای به سمت میانکاله در حال انجام است.

وی بیان کرد: طرحی که امروز در نکا آبگیری و طرحهایی که در سوادکوه شروع شد؛ از محل اعتبارات ملی است و در زمینه برق نیز الان چند خط و پست انتقال با استفاده از اعتبارات ملی انجام شد و دو نیروگاه مهم در غرب مازندران در منطقه فریدونکنار در حال احداث است علاوه بر آن دو نیروگاه از سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسید.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: طبق پیشبینی‌های هواشناسی، در این هفته تا هفته آینده بین نیم تا یک و نیم درجه دمای هوا بطور متوسط افزایش خواهد یافت، لذا از مردم خواهش می‎کنیم که در مدیریت مصرف آب و برق عنایت ویژه‌ای داشته باشند؛ شبکه برق سراسری است و اگر در یک جا برق زیاد مصرف شود، در جای دیگر قطع می‎شود، رفتار و عملکرد در یک گوشه ممکن است تاثیرات سوء یا مثبت در آن سوی کشور داشته باشد.

چیت‎چیان در پایان گفت: برنامه‌ریزی کاملی انجام دادیم تا به سرعت شبکه‌ها و تصفیه خانه‌های فاضلاب در سراسر کشور اجرا شود تا این وضعیت موجود (روانه کردن فاضلاب به دریا و رودخانه‎ها و آلودگی شناگاه‎ها) را تغییر بدهیم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار