دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: استان مازندران باید در پروژه آب مرزی قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات منابع آبی این استان حل شود. وی همچنین خواستار ساخت سریع پل دسترسی 60 روستای حاشیه سد گلورد شد.
مازندران در پروژه آب مرزی قرار بگیرد/ 60 هکتار از تالاب میانکاله در حال خشک‎شدن است/ ساخت پل دسترسی 60 روستای حاشیه سد گلورد جدی گرفته شود

به گزارش آوای خزر از نکا، علی محمد شاعری امروز در مراسم آغاز آبگیری سد گلورد نکا با تقدیر از دست
اندرکاران تحقق این پروژه اظهار داشت: در غرب مازندران بارندگی زیاد و مصرف آب برای کشاورزی کمتر است، در بخش مرکزی منابع و مصارف مساوی است و شرق مازندران به دلیل بارندگی کم و بالا بودن اراضی کشاورزی دچار بحران آب است.

وی افزود: 50 دشت کشور ممنوعه شده و بحران آن آب است و محیط زیست نیز اگر چالش دارد از بی‌آبی یا کمآبی است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: برای مازندران که 700 میلی متر مکعب آب در سال دارد، خوب نیست که به برخی مناطق با تانکر آبرسانی کنیم.

شاعری با تأکید بر اینکه این مسائل باید حل شود، خاطرنشان کرد: 60 هکتار از تالاب بین المللی میانکاله مثل دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است اما چون برای ارومیه حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت احیا گرفتهایم، به زودی تحول عظیمی در آن خواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به آغاز آبگیری سد گلورد اظهار داشت: 4 ماه است که پل رودبار یعنی دسترسی 60 روستا در این مسیر را کلنگ زدیم، این پروژه با حدود 20 میلیارد تومان انجام میشود لذا از وزارت نیرو میخواهیم که این موضوع را مد نظر قرار دهد زیرا اگر سد آبگیری شود و پل دسترسی ساخته نشود، دسترسی روستاها در این بخش بین 40 تا 50 کیلومتر طولانی‌تر می‌شود.

شاعری ادامه داد: از وزارت نیرو درخواست داریم که برای شروع عملیات فاضلاب در شرق مازندران، شروع عملیات اجرایی تامین آب شرب از سد گلورد و ساخت پل رودبار را بطور جدی دنبال کند.

وی در پایان گفت: مازندران استان مرزی است و باید این استان را در پروژه آب مرزی قرار بدهیم تا مشکلات منابع آبی این استان حل شود، همچنین این کارهای قطره‌چکانی درست نیست و سبب می‌شود که 15 سال پروژه گلورد بطول بینجامد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار