دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
سردار قربانی در یادواره 180 شهید تخریب‌چی شمال کشور:
یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: هر فردی که از موقعیت و جایگاه شهید بخواهد استفاده کند سیلی را از همان شهید و ایثارگر می‌خورد.
افرادی که از جایگاه شهید استفاده کنند، از همان شهید سیلی می‎خورند


به گزارش آوای خزر از نکا، سردار مرتضی قربانی عصر امروز در نخستین یادواره شهدای تخریب‌چی شمال کشور اظهار داشت: وضعیت عزت‎مندانه و سفره‎ای که از انقلاب اسلامی داریم به برکت امام و مرجعیت دینی  پهن شده است و این عزت از امام و ولایت فقیه و قرآن است و این فداکاری و ایثار را نیز امام به مردم آموخت.

وی با بیان اینکه شهدا جایگاه بلندی در جامعه دارند، افزود: هر فردی که از موقعیت و جایگاه شهید بخواهد استفاده کند سیلی را از همان شهید و ایثارگر می‌خورد.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: این مقدس بودن و طهارتی که نظام، ارتش، سپاه و بسیج دارد از ولایت فقیه و تبعیت از رهبری و شهدا است.

سردار قربانی بیان کرد: شهدا فدایی امام هستند و اکنون پاسداری و نگهداری این تقدس وظیفه ماست، خصوصاً نسل جبهه و جنگ، و این جلسات(یادواره‎های شهدا) جوانان را سر راه می‌آورد؛ هر پاسداری باید دست جوان همسایه را بگیرد و به این جلسات بیاورد تا این عزیزان متوجه تلاشهای شهدا شوند.

این رزمنده و جهادگر دوران نبرد حق علیه باطل با اشاره به فعالیتهای سازماندهی شده منافقان در طول انقلاب خاطرنشان کرد: ما ریشه و گذشته اینها را می‌دانیم. آنها جیره‌خوار صدام و آل سعود و وهابی‌ها شدند که مورد نفرین همه هستند، آنها جیره‌خوار اسرائیل شدند تا با این انقلاب مبارزه کنند اما همه آنها شکست خوردند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه باید راه شهدا را ادامه دهیم و اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه داشته باشیم، اظهار داشت: شهدای تخریب به همه ما عزت و پیروزی دادند؛ ما از روز اول جنگ مواد منفجره کم داشتیم، تخریب و آموزش و اطلاعاتی در کار نبود، در خود جنگ در مقابل دشمن اینها را یاد گرفتیم و لشگر کربلا شاید بالغ بر 300 شهید تخریب در روزهای آخر جنگ داشتیم.

وی ادامه داد: در سال 61 و در عملیات رمضان، شهید رحیم بردبار در جبهه کردستان و جبهه مقابل منافقان بود و به همراه دوستان و عزیزان خود، تیمی از تخریبچیان را تشکیل دادند و 3 هزار تخریبچی در لشکر 25 کربلا آمد که 80 درصد آنها جانباز هستند.

سردار قربانی تصریح کرد: کار تخریب‎چی‎ها خیلی سخت بود؛ مین که منفجر می‌شد آنها شهید می‌شدند، یعنی کوچکترین اشتباه آخرین اشتباه بود و دیگر بر نمی‌گشتند.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: بر همه ما فرض است که راه شهدا را ادامه بدهیم؛ عن‎قورت و توجیه و اینها نمی‌پذیرد. اگر امروز امام خامنه‎ای به ما تکلیف کردند که در فلان جبهه و منطقه برویم تا از اسلام دفاع کنیم؛ واجب است که برویم.

وی افزود: ما تاکنون دفاع کردیم و از این به بعد نیز دفاع می‌کنیم. دشمن در حوزه دفاع از ما شکست خورد.

سردار قربانی بیان کرد: مراقب اینترنت و شبکه‌های مجازی و مخرب باشیم که زندگی‎ها را تخریب کرده است، ازدواج فرزندان‎مان را جدی بگیریم، اکنون 12 میلیون جوان دختر و پسر شیعه مجرد هستند و خسارت عدم ازدواج این است که نسل شیعه دارد رو به انقراض میرود.

وی در پایان گفت: ما باید هدف شهدا را ادامه بدهیم. شهدا گردن همه ما حق  دارند، 5 شهید مدافع حرم در همین شهرستان نکا داریم، همه باید بسیج شویم و راه شهدا و ازجمله 180 شهید تخریب‎چی شمال کشور را ادامه دهیم و مطمئن باشیم همان خداوندی که فاو و خرمشهر را آزاد کرد همان خدا داعش و وهابیها را نابود میکند.

به گزارش آوای خزر، در این مراسم از کتاب حسن یوسف شامل خاطراتی از همسر شهید رحیم بردبار فرمانده گردان تخریب لشکر ویژه 25 کربلا و تمبر یادواره رونمایی شد، مدعوین پس از مراسم بر سر مزار این شهید حاضر شدند و یاد و نام او را گرامی داشتند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها