دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران عنوان کرد
مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران گفت: در بودجه 96 ، سهم اداره کل تأمین اجتماعی مازندران در بخش منابع 2 هزار و 197 میلیارد تومان و در بخش مصرفی 2 هزار و 336 میلیارد تومان بوده است و بر این اساس، مصارف از منابع ما در استان پیشی گرفته که علت آن رشد تعداد بازنشستگان است.
سبقت مصارف از منابع تأمین اجتماعی مازندران در بودجه 96/ بدهی 460 میلیارد تومانی کارفرمایان مازندران به تأمین اجتماعی

به گزارش آوای خزر از ساری، سیدعلی‌ اصغر محمودی امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، با اشاره به فرا رسیدن هفته تأمین اجتماعی و تبریک این روز به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی اعم از کارکنان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و مقرری‌بگیران و خانواده‌های آنان اظهار داشت: از جمعیت 3 میلیون و 250 هزار نفری استان مازندران یک میلیون و 900 هزار نفر معادل 59 درصد تحت پوشش این سازمان هستند که که از این تعداد 620 هزار نفر بیمه شده، 120 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر و حدود 12 هزار نفر مقرری‌بگیر(تحت پوشش بیمه بیکاری)هستند.

وی افزود: ماهیانه 13 میلیارد تومان تحت عنوان بیمه بیکاری و 160 میلیارد تومان تحت عنوان مستمری به بازنشستگان و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی مازندران با بیان اینکه این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمهای کشور در 3 حوزه اقتصادی، بیمه‌ای و درمانی خدمت می‌کند، گفت: خوشبختانه برای اولین‌بار در دولت تدبیر و امید مدیرعامل سازمان جناب آقای دکتر نوربخش از بدنه سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شده و بلحاظ داشتن تجربه و دانش سازمانی و همچنین تثبیت مدیریتی در دوره چهارساله  توانسته گام‌های مثبتی را بردارد.

این مسئول ادامه داد: ازجمله برای اولین بار در قانون اول تا ششم در ماده 13 دولت را مکلف کرده است که بدهی‌های خود را به سازمان در طول برنامه ششم پرداخت کند و این موضوع در بودجه سال 96 لحاظ شده است.

محمودی گفت: علاوه بر آن در سال قبل 72 هزار میلیارد تومان بودجه سازمان بوده و این رقم امسال 82 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

***

محمودی با اشاره به بدهی حدود 100هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی که از دولت های پیشین تجمیع و به این رقم رسیده است خاطرنشان کرد: در سال 84 مبلغ بدهی 4 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که در انتهای دولت دهم به 60 هزار میلیارد تومان رسید و 14/5 برابر رشد داشته و علت آن ایجاد تعهدات بدون پشتوانه مالی بوده است، در پایان سال 93 بدهی‌ها به 80 هزار میلیارد تومان رسید و هر سال هم 20 هزار میلیار تومان به آن اضافه می‌شود و برای اولین بار در سال 85  مبلغ 9 هزار و 200 میلیارد تومان به سازمان پرداخت شد.

***

وی افزود: در بودجه 96 سهم اداره کل تأمین اجتماعی مازندران در بخش منابع 2 هزار و 197 میلیارد تومان و در بخش مصرفی 2 هزار و 336 میلیارد تومان بوده است. با کمی تامل در این اعداد و ارقام در می‌یابیم که مصارف از منابع ما در استان پیشی گرفته که علت آن رشد تعداد بازنشستگان است.

مدیرکل سازمان تأمین مازندران گفت: در 2 دهه گذشته ورودی و خروجی استان مازندران در افراد زیر پوشش این سازمان، 25 به 1 بوده و این نسبت در حال حاضر 5 به یک است، تعداد بیمه‌شدگان استان در سال 92 ، 580 هزار و در سال95 نیز 626 هزار نفر بوده که 8 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد مستمری‌بگیران در سال 92، 96 هزار نفر و در سال 95 نیز 120 هزار نفر بوده که 19/5 درصد رشد داشته است.

***

محمودی با اشاره به فعالیتهایی که در چهار سال گذشته در حوزه تأمین اجتماعی مازندران صورت گرفته است، اظهار داشت: برای اولین بار در این استان بالغ بر 2 هزار و 500 نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران در قالب طرح کرامت رضوی با هزینه سازمان به اتفاق خانواده به مشهد مقدس اعزام شدند و المپیاد ورزشی و طرح نسیم سلامت نیز  برای حفظ سلامت و شادابی مستمری‌بگیران برای 2 هزار و 500 نفر از آنها برگزار شد

وی ادامه داد: ایجاد 3 شعبه جدید در شهرهای ساری، بابل و آمل، ایجاد 2 شعبه اقماری در شهرهای رستمکلا و بلده نور، ایجاد مرکز نگهداری اسناد پس از گذشت 17 سال از ابلاغ بخشنامه آن در مازندران با هدف استانداردسازی محل نگهداری پرونده بیمه شدگان و بازنشستگان و کارفرمایان که به منزله شناسنامه بیمهای آنهاست و جذب 13 نیروی انسانی در سال 93 ، 30 نفر در سال 94 و 9 نفر در سال 95 از طریق آزمون استخدامی از دیگر فعالیتها بوده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران گفت: برای تسهیل در امور مراجعان، 5 کارگزاری در نقاط مختلف استان در طی دولت یازدهم راه‌اندازی شده که برابر با تعداد کارگزاریهای قبل از دولت تدبیر و امید در مازندران بوده و رضایت‌مندی مراجعان را به همراه داشته است.

این مسئول ادامه داد: در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز دو شعبه تأمین اجتماعی در شهرهای قائم شهر و بابل را به نام شهدای کارمند سازمان (شهیدان فریدی و صالحی) نامگذاری کردیم، همچنین اعزام 280 نفر از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان تأمین اجتماعی مازندران به عتبات عالیات، برگزاری یادواره شهدای تأمین اجتماعی در سالهای 94 و 95 برای اولین بار انجام شد.

محمودی افزود: بازدید 1200 نفر از دانش‌آموزان مازندران از شعبات تأمین اجتماعی به منظور آشنایی با فعالیتهای سازمان، تجلیل از مدیران کل و درمان استان از بعداز انقلاب تاکنون، تبدیل دریافت لیست کاغذی به مکانیزه به طوری که 15هزار کارفرما بدون مراجعه به شعب می‌توانند لیست کارکنان و پرداخت حق بیمه‌ها را انجام دهند و اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی، پروندههای الکترونیکی، بازرسیهای دیجیتال، ارتقای شبکه آی تی و راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی 1420 را از گامهای مثبت و موثر دیگر برشمرد.

وی همچنین از کارفرمایان خواست تا لیست کارگران را در موعد مقرر به سازمان تأمین اجتماعی اعلام کنند چرا که در صورت بررسی مؤسسه حسابرسی یا بازرسی از دفاتر رسمی یا ادعای شخص کارگر حق بیمه با احتساب جرائم از آنها وصول می‌شود.

***

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی مازندران میزان بدهی کارفرمایان به این سازمان را تا پایان سال 95، 460 میلیارد تومان اعلام کرد که بخشی از آن در طرح بخشودگی جرایم سال گذشته تعیین تکلیف شده است.

محمودی در پایان تعداد کارفرمایان ثبت نام کننده در طرح بخشودگی جرایم سال گذشته را 9 هزار و 197 نفر اعلام کرد که پس از بررسی‌ها تعداد واجدین شرایط 7 هزار و 626 نفر و با مبلغ 204 میلیارد تومان بودند که از این مبلغ 67 میلیارد تومان مربوط به جرایمی بوده است که بخشیده شد و 137 میلیارد تومان تقسیط شد.

به گزارش آوای خزر، برای اولین بار در 25 تیر ماه 1354 قانون تامین اجتماعی تصویب و از آن زمان هر ساله 25 تیر بعنوان روز تامین اجتماعی و از 19 تا 25 تیر به عنوان هفته تامین اجتماعی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ 1354/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها