دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
فرماندار نکا:
فرماندار نکا گفت: نرخ ازدواج در سال 95 در مازندران 7.9 و در نکا 10.3 بوده و همچنین نرخ طلاق در مازندران 2.5 و در نکا نیز 2.6 (در هزار) بوده است.
نرخ ازدواج و طلاق در نکا به‎ترتیب 10.3 و 2.6 است/ ضرورت ایجاد تعادل جمعیتی براساس سیاست‌های کلی جمعیت

به گزارش آوای خزر از نکا، جعفر احمدی پیش از ظهر امروز در همایش تبیین سیاست‎های جمعیتی که به‎مناسبت روز ملی جمعیت در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد، اظهار کرد: کمیت و کیفیت جمعیت در هر کشوری از شاخص‌های توسعه است؛ در مقاطع مختلف و ازجمله در دوران جنگ با رشد چهار درصدی جمعیت مواجه بودیم، اما در مقطعی به سمت تعدیل جمعیت رفتیم و در ادامه، نرخ رشد منفی جمعیت را به‎دست آوردیم.

وی افزود: اکنون جمعیت کشور به‎سمت پیری رفته است و این چالش را در مازندران با نرخ 1.5 و در نکا با نرخ 1.6 داریم در حالی‌که باید به دست‎کم 2.1 نرخ استاندارد جمعیتی دست پیدا کنیم، لذا در این شرایط باید با توجه به ابلاغ جمعیتی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است، به‌سمت تعادل جمعیتی برویم.

فرماندار نکا گفت: هشداری که مقام معظم رهبری در مورد کاهش جمعیت در آینده و لزوم تدابیر درست جمعیتی مطرح کردند؛ درست و سنجیده است زیرا جمعیت آینده ایران به‎سمت پیری حرکت می‌کند و این اجتناب‎ناپذیر است.

احمدی ادامه داد: هنوز هیچ کشوری در رساندن جمعیت خود به حد تعادل موفق نبوده است و حتی برخی کشورها باروری خود را بسیار کم کرده و یا برخی دیگر به‎شدت آن را افزایش داده‌اند که هر دوی آنها، تبعات زیان‌باری را به همراه داشته و کمکی به تعادل جمعیتی نکرده است.

وی بیان کرد: اکنون بیش از 70 درصد جمعیت ایران در سن فعالیت هستند که می‌تواند فرصتی طلایی برای اقتصاد کشور باشد و اگر از این توان استفاده نشود، معایبی به‎همراه خواهد داشت.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه جمعیت بالای 65 سال کشور بیش از 9 درصد و ضریب جوانی نیز به زیر 19 درصد رسیده است، این موارد را زنگ خطری برای همه مسئولان و سیاست‌گذاران عنوان کرده است که باید با برنامه‎ریزی صحیح، اصولی و مدون و اجرای درست برنامه جامع سیاست‌های کلی جمعیت با پیری جمعیت مقابله کنیم.

احمدی گفت: تشویق به ازدواج، رفع مشکلات جوانان، تکریم سالمندان، رفع موانع ازدواج، افزایش سطح سلامت، تحکیم بنیان خانواده، توانمندسازی جوانان در سن کار و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جهت اجرای سیاست‎های کلی جمعیتی گام برداریم.

وی با بیان اینکه براساس سرشماری سال 95، جمعیت نکا 119 هزار و 511 نفر بوده و نسبت به سال 90، 1.32 درصد رشد داشته است، به میانگین سن ازدواج و در استان و شهرستان پرداخت و تصریح کرد: این میزان در سال 95 برای مردان 29 و برای زنان در نکا 24 سال بوده و میانگین استانی سن ازدواج مردان در مازندران 30 و زنان نیز 25 سال بوده است.

فرماندار نکا ادامه داد: تعداد ازدواج ثبت‎شده تا پایان سال 95 در سطح استان، 25 هزار و 623 و آمار طلاق نیز 8 هزار و 182 نفر بوده است و این رقم به‌ترتیب در نکا، یک‎هزار و 234 و 308 مورد بوده که در بحث طلاق، 3.8 درصد افزایش را نسبت به سال 94 نشان می‌دهد.

این مسؤول بیان کرد: نرخ ازدواج در سال 95 در مازندران 7.9 و در نکا 10.3 بوده و همچنین نرخ طلاق در مازندران 2.5 و در نکا نیز 2.6 (در هزار) بوده است.

وی افزود: نرخ رشد جمعیتی مازندران در سال 95، 1.32 و در شهرستان نکا، 1.35 بوده که این رقم بین سال‌های 85 تا 90 در استان 1.02 و در نکا 1.16 بوده است.

احمدی در پایان گفت: 51 درصد جمعیت نکا شهری و 49 درصد آن روستایی است و میانگین سنی جمعیتی آن بین 0 تا 14 سال، 19.65، 15 تا 64 سال 73.65 و همچنین میانگین سنی 65 سال به بالا در نکا نیز 6.7 درصد است.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار